Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-25@05:49:13 GMT

حمایت شرکت‌های ژاپنی از جنگ تجاری با کره جنوبی

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۵۵۳۷۶

حمایت شرکت‌های ژاپنی از جنگ تجاری با کره جنوبی

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، دور جدید تنش‌ها بین کره جنوبی و ژاپن بر سر مسائل مربوط به جنگ دو کشور در گذشته به حوزه تجاری کشیده شده است و دو طرف اقدامات متقابلی را بر علیه یکدیگر انجام داده‌اند. هر دو طرف نام کشورهای یکدیگر را از لیست تجارت ترجیحی خارج کرده اند و دولت ژاپن صادرات برخی از کالاها به کره جنوبی را منع کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نظرسنجی جدید رویترز از کسب و کارهای بزرگ ژاپنی مشخص شده است که سه چهارم این شرکت ها از رویکرد دولت این کشور بر ضد کره جنوبی حمایت می‌کنند و ۹۰ درصد نیز معتقدند دعوای دو طرف کار را به شکایت از یکدیگر در سازمان تجارت جهانی خواهد کشاند.

دولت ژاپن نام کره جنوبی را از فهرست سفید خود حذف کرده است که همین مساله باعث خواهد شد صادرکنندگان ژاپنی نیاز به طی کردن مراحل بیشتری برای کسب مجوز صادرات به کره جنوبی داشته باشند. با این حال بسیاری از شرکت کنندگان این نظرسنجی گفته اند تجارت با کره جنوبی بخش محدودی از صادرات آن ها را تشکیل می دهد و آن ها انتظار ندارند مناقشه با این کشور فعالیت آن ها را خیلی تحت تاثیر قرار دهد.

از طرف دیگر کره جنوبی نیز موضع سرسختانه ای در برابر ژاپن اتخاذ کرده است و مون جائه این- رئیس جمهور کره جنوبی گفته است که این کشور بار دیگر مغلوب ژاپنی‌ها نخواهد شد. از سوی دیگر وزیر تجارت ژاپن تهدید کرده است که در صورت تداوم شرایط فعلی، محدودیت تجارت با کره جنوبی بیشتر خواهد شد و ممکن است محدودیت های صادراتی به کره جنوبی از ۴۰ گروه کالایی فعلی به ۵۰ گروه افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: کره جنوبی کشور ژاپن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۵۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات دولت برای کمک به تجارت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، صادرات غیر نفتی کشور در سال گذشته با کاهش نزدیک ۹ درصد به ۴۹/۴ میلیارد دلار رسیده است. ارنظر کارشناسان اقتصادی تحریم‌های ظالمانه اقتصادی، پایین آمدن قیمت جهانی خرید کالاها، افزایش رقایت در بازار‌های جهانی و مقررات و آیین نامه‌های خلق الساعه تجاری از موثر در کاهش صادرات کشور بوده است.  

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فولاد چین در تجارت جهانی پررنگ شد
  • برخورد صمیمانه شمسایی با خبرنگار ژاپنی
  • EXEED در راس هرم نوآوری چری
  • حضور یک ایرانی در تیم ملی والیبال ژاپن!
  • سفر هیات تجاری و‌ اقتصادی تاجیکستان به بندر چابهار
  • خیز ایران و پاکستان برای رشد ۵ برابری تبادلات تجاری
  • افزایش ۸درصدی تولید محصولات پتروشیمی در شستان/سهم ۱۱درصدی از کل صادرات صنعت پتروشیمی
  • برگزاری نمایشگاه تجاری افغانستان و قزاقستان در کابل
  • اقدامات دولت برای کمک به تجارت
  • چشم‌انداز تجارت یک میلیارد دلاری ایران و ازبکستان