Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-25@11:39:06 GMT

محققان از آب کَره گرفتند

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۵۵۶۱۹

محققان از آب کَره گرفتند

به گزارش پایگاه خبری ساینس دیلی، محققان روش جدیدی را برای مخلوط کردن مقدار زیادی آب با چند قطره روغن گیاهی و چربی شیر یافتند تا بدون استفاده از نگهدارنده‌های مصنوعی، ماده‌ای شبیه به کره‌های سنتی بسازند که یک‌چهارم این کره‌ها کالری دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، یک قاشق غذاخوری از این کره دارای ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸ گرم چربی و ۲۵.۲ کالری انرژی است. اما کره‌های سنتی که از ۸۴ درصد چربی و ۱۶ درصد آب تشکیل می‌شوند،‌ دارای حدود ۱۱ گرم چربی و نزدیک به ۱۰۰ کالری انرژی هستند.

به گفته علیرضا عباس پور راد، سرپرست این تحقیقات، این کره جدید مزه و ساختاری مشابه کره‌های سنتی دارد، اما ۸۰ درصد آن را آب تشکیل می‌دهد. مخلوط کردن آب و روغن پدیده جدیدی نیست، اما محققان با استفاده از امولسیون‌های فاز داخلی بالا (HIPE) توانستند به اندازه‌ای آب به روغن اضافه کنند که محصول نهایی حاوی ۲۰ درصد روغن و ۸۰ درصد آب  باشد.

امولسیون حالتی بین محلول و سوسپانسیون است که در آن قطره‌های ریز یک مایع درون قطرات مایعی دیگر پراکنده است، بدون اینکه باهم درآمیزند. مایع پراکنده شده با عنوان فاز پراکنده یا داخلی و مایع احاطه کننده با عنوان فاز پیوسته یا خارجی شناخته می‌شود. امولسیون‌های HIPE، سیستم‌های متمرکزی هستند که حجم بالایی از فاز داخلی یا پراکنده دارند و کسر حجمی آن‌ها بالاتر از ۰.۷۴ است. در نتیجه قطرات فاز پراکنده به صورت یک ساختار چندلایه تغییرشکل می‌دهند که توسط لایه‌های نازکی از فاز پیوسته از هم جدا شده‌اند.

در پی افزایش آگاهی عمومی مصرف‌کنندگان در رابطه با سلامتی، تقاضا برای محصولات کم چرب با پروتئین بالا افزایش یافته است. این کره جدید با توجه به نسبت بالای آب در آن قادر است با ارائه ساختار و کارکرد کره‌های سنتی و کاهش قابل توجه چربی و کالری، نقش مهمی را در سلامت مصرف‌کنندگان ایفا کند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کره چربی روغن گیاهی لبنیات کم چرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۵۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسمان مازندران امروز ابری و باران پراکنده

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، غلامپور کارشناس هواشناسی استان افزود: امروز به تدریج شاهد کاهش ناپایداری هوا بوده و از فردا تا سه شنبه آینده جو پایداری  همراه با افزایش دما در استان پیش بینی می شود.

وی تصریح کرد با افزایش پایداری هوا درمدت یاد شده بیشینه دما در مناطق مرکزی و شرقی استان تا ۳۰ درجه افزایش خواهد یافت.

غلامپور گفت: بیشترین بارندگی ها در میاندرود با ۱۲۰ و سوخته سرای سوادکوه ۷۰ میلی‌متر گزارش شد.

وی تاکید کرد: دریا امروز مواج و برای فعالیت های دریایی نامناسب است.


کد ویدیو دانلود فیلم اصلی





 

دیگر خبرها

  • ادامه بارش‌های پراکنده و رگباری در فارس
  • پیش‌بینی بارش‌های پراکنده برای چهارمحال‌ و بختیاری
  • آسمان مازندران امروز ابری و باران پراکنده
  • روشی که طول عمر شما را بیشتر می‌کند
  • ارزش صادرات صنایع‌دستی از آذربایجان‌غربی ۲۲ درصد افزایش یافت
  • بیش از ۷۲۰ هزار نفر کارت نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ گرفتند
  • بهترین نوع زیتون از نظر طب سنتی | طبع زیتون گرم است یا سرد ؟ ؛ هر آنچه درباره زیتون باید بدانید
  • رژیم غذایی DASH در کاهش خطرات پس از درمان سرطان سینه موثر است
  • ورزش ممکن است پیری را معکوس کند
  • ادامه بارش پراکنده تا فردا در استان همدان