Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-18@01:28:16 GMT

آغاز دوباره جنگ نیابتی بین ریاض و ابوظبی

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۵۶۱۳۴

به گزارش فارس، درگیری‌ها بین نیروهای تحت امر امارات با نیروهای دولت منصور هادی، رئیس جمهوری مستعفی یمن، به رغم سفر هیأتی از شورای انتقالی جنوب این کشور همچنان ادامه دارد.

شبکه الجزیره به نقل از منابع محلی در یمن شامگاه پنجشنبه (۳۱ مرداد) اعلام کرد که نیروهای «النخبه الشبوانیه» وابسته به شورای انتقالی جنوب در منطقه «عتق» واقع در استان «شبوه» (جنوب یمن و شرق استان عدن) با نیروهای منصور هادی شدیدا درگیر شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیروهای «الحزام الامنی» شورای انتقالی جنوب یمن نوزدهم مرداد شهر عدن را بعد از چهار روز درگیری با نیروهای دولت منصور هادی به اشغال خود درآوردند و این نیروها و دولت مذکور را از این شهر فراری دادند.

به رغم مخالفت دولت منصور هادی و درخواست عربستان سعودی از شورای انتقالی برای گفت‌وگو، نیروهای این شورا به عملیات نظامی خود در شرق استان عدن ادامه داده و استان «ابین» را به کنترل خود درآورند.

درگیری‌ها در استان شبوه در حالی آغاز می‌شود که هیأت شورای انتقالی جنوب (مورد حمایت امارات) به رهبری «عیدروس الزبیدی» سه‌شنبه این هفته وارد جده شد. سفر این هیأت به درخواست رسمی وزارت خارجه سعودی بود.

هیأت مذکور دیروز با «خالد بن سلمان»، وزیر دفاع سعودی و سفیر سابق ریاض در واشنگتن در شهر جده دیدار و گفت‌وگو کرد.

العربیه نوشته است که بن‌سلمان از این هیأت به دلیل قبول دعوت ریاض و سفر به جده قدردانی کرده است. وزیر دفاع سعودی طی این دیدار از هیأت شورای انتقالی خواسته است که به جای جنگ و درگیری در جنوب یمن با دولت منصور هادی، به گفت‌وگو روی آورده و با این دولت علیه انصارالله در شمال متحد شوند.

دولت منصور هادی حوادث شهر عدن را «کودتای از پیش‌ طراحی شده امارات» علیه خود می‌داند و طی بیانیه‌ای که سه‌شنبه این هفته بعد از نشست کابینه منتشر کرد، خواستار مقابله با شورشیان مسلح مورد حمایت ابوظبی شد. این دولت بارها از عربستان‌سعودی خواسته برای مقابله با نیروهای مورد حمایت ابوظبی، متحد ریاض در حمله به یمن، به این دولت کمک کند.

 

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۶۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت و تعمیر ۲۶۰ واحد مسکونی محرومان در لرستان

پویا تابعی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در سخنانی، اظهار داشت: از سال ۸۴ تا قبل از دولت سیزدهم حدود ۱۹۴ هزار مترمربع در روستاها انجام شده است.

وی عنوان کرد: این در حالی است که در دولت سیزدهم و همچنین با احتساب برنامه امسال که حدود ۸۰۰ هزار مترمربع آسفالت بوده، دو میلیون و ۴۷۵ هزار مترمربع آسفالت روستاها انجام خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان با اشاره به تهیه و بازنگری طرح‌های هادی روستایی در لرستان، بیان داشت: از سال ۹۶ تا قبل از دولت سیزدهم ۲۶۴ طرح هادی بازنگری شده، این در حالی است که در سه سال اخیر طرح هادی ۵۳۸ روستا بازنگری شده است.

تابعی با بیان اینکه این عدد دوبرابر دولت قبلی است، گفت: همچنین تا قبل از دولت سیزدهم، طرح هادی در ۵۴۰ روستای استان اجرا شده بود و این در حالی است که طی دولت سیزدهم طرح هادی در ۴۴۰ روستای استان اجرا شده است.

وی افزود: همچنین در بحث حساب ۱۰۰ امام و کمک به ساخت و تعمیر مسکن محرومان، طی سال گذشته ۲۶۰ واحد مسکونی را تعمیر و یا احداث کردیم.

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان، تصریح کرد: اعتبار هزینه شده به‌صورت بلاعوض دراین‌رابطه حدود ۲۴ میلیارد تومان بوده است.

کد خبر 6080453

دیگر خبرها

  • جزائر الیاسات؛ چالش مرزی عربستان سعودی با امارات
  • ساخت و تعمیر ۲۶۰ واحد مسکونی محرومان در لرستان
  • ریاض و اسلام آباد در مسیر توسعه روابط همه جانبه
  • تغییر محسوس سیاست خارجی عربستان
  • خاورمیانه در وضعیت جدید و هشداردهنده قرار دارد/ تنها راه توسل به دیپلماسی از طریق میانجی گران دو طرف است
  • ‏22 سال بعد از قهرمانی با فرهاد: جنگ دولتی‌ترین‌های آسیا
  • نگاه دولت‌های عربی به درگیری ایران و اسراییل
  • نگاه دولت های عربی به درگیری ایران و اسراییل
  • ساخت ۱۱ هزار مسکن روستایی مازندران در دولت سیزدهم
  • فرمانده سابق سنتکام: در برابر ایران آسیب‌پذیر هستیم