Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمول یک به صورت رسمی از ماشین مفهومی فصل 2021 در یک تونل باد مسابقات خود رونمایی کرد. ویژگی‌های آئرودینامیکی این طرح گراند افکت (اثر زمین) وارد شده به ماشین را افزایش خواهد داد. به طور خلاصه، قرار است ماشین‌های فرمول یک از فصل 2021 چسبندگی بیشتری داشته باشند و رانندگان بتوانند راحت‌تر از قبل سبقت بگیرند!

طرفداری - تیم فنی درون سازمانی فرمول یک به همراهی فدراسیون جهانی اتومبیلرانی، FIA، در راستای تغییرات عمده قوانین فنی برای فصل 2021 مسابقات، از مدل پایه ماشین‌های فرمول تحت قوانین فصل 2021 رونمایی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از انجام یک فاز از آزمایش‌های دینامیک سیالات محاسباتی (CFD)، فرمول یک اکنون یک مدل با مقیاس 50 درصد را تولید کرده است. این مدل در تونل باد سائوبر در کشور آلمان تست شد.

به گزارش وبسایت رسمی مسابقات فرمول یک، براساس گفته‌های رییس بخش فنی خودروهای تک‌سرنشین فیا، نیکولاس تومبازیس، تست‌های CFD نشان دادند زمانی که یک ماشین فصل 2021 فرمول یک پشت سر یک ماشین دیگر باشد، میزان کاهش نیروی داونفورس ماشین پشتی «5 تا 10 درصد» خواهد بود. این عدد برای ماشین‌های فعلی «45%» درصد است. بر اساس گفته‌های تومبازیس، آزمایش‌های تونل باد با محاسبات قبلی هم‌خوانی دارد. تومبازیس به Formula1.com گفت:

از نظر پایه و اساس تست‌های CFD درست بودند. هیچ‌گونه غافل‌گیری بزرگی درکار نیست. پس حدود پنج تا ده درصد تاثیر شکافت هوا وجود دارد در مقایسه با میزان فعلی که پنجاه درصد است. البته این عدد به این بستگی دارد که با تنظیمات دقیق آزمایش کرده باشید.

در کنار قابلیت گراند افکت (اثر زمین یا جریان هوا زیر کف ماشین که به نحوی باعث افزایش چسبندگی می‌شود) که به لطف تونل باد نیرومند ونتوری تولید شد، ماشین‌های 2021 در مقایسه با نسل فعلی از گستردگی کمتر در ناحیه بارج‌بورد برخوردارند. این تغییرات در راستای ارتقای ماشین‌ها به منظور افزایش رقابت چرخ به چرخ و بالا بردن تعداد سبقت در مسابقات انجام خواهد شد، بدون آنکه نیاز باشد راننده از سیستم‌های کمکی مثل DRS استفاده کند.

تغییرات دیگر عبارت‌اند از پوشیده شدن رینگ‌های جدید 18 اینچی، طراحی جدید هیلو (حفاظ نرده‌ای متصل به کاکپیت) به منظور یکپارچگی بیشتر با طراحی ماشین و همچنین کاهش تعداد اجزای بال جلو از پنج به سه. این اجزا در طراحی جدید دماغه را به‌طور مستقیم به اندپلیت (Endplate) بال جلو متصل می‌کند. علاوه بر آن، زائده‌هایی پره‌ مانند بر روی چرخ‌های جلو قرار می‌گیرند تا آشفتگی هوای ناشی از چرخ‌ها را کاهش دهند. در نهایت طراحی باله عقب نیز بازهم برای کاهش آشفتگی هوا تغییر کرده است. در ادامه تصاویر این ماکت با مقایس 50 درصد را مشاهده می‌کنید:

لازم به ذکر این طراحی یک کانسپت کلی است که آن را مهندسان درون سازمانی تشکیلات فرمول یک براساس آنچه فعلا از قوانین فصل 2021 قطعی شده طراحی کرده‌اند. بدیهی است که ماشین‌های ساخته شده توسط تیم‌ها در جزییات با یکدیگر تفاوت‌هایی خواهند داشت.

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۶۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اظهارنظر آنتونلی درباره رانندگی با خودروی فرمول یک

اصلی‌ترین گزینه جایگزینی لوئیس همیلتون در مرسدس بنز در مورد نخستین حضور خود در پشت فرمان اتومبیل فرمول یک اظهارنظر کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، آندره‌آ کیمی آنتونلی، راننده ایتالیایی فرمول 2، در مورد نخستین تست خود در خودروی فرمول یک اظهارنظر کرد.

آنتونلی در ویدئوی منتشر شده توسط سرویس رسانه‌ای مرسدس بنز گفت: "سلام بچه‌ها! نخستین تست‌های من روی یک ماشین فرمول یک کامل شده است. این یک تجربه باورنکردنی بود و من هر ثانیه آن را دوست داشتم. بله، در روز اول همه چیز طبق برنامه پیش نرفت: متأسفانه برف داشتیم، بنابراین نتوانستیم به درستی سوار ماشین شویم، اما روز دوم خشک بود، دورهای زیادی انجام دادیم.

وولف: آنتونلی گزینه اصلی جایگزینی همیلتون است

آنتونلی افزود: بله، واقعا سرگرم کننده بود. من از تیم به خاطر کار سخت‌شان بسیار سپاسگزارم و برای آنچه که در راه است، هیجان‌زده هستم!

این راننده 17 ساله ایتالیایی با مرسدس W12 مدل 2021 رانندگی کرد. نخستین مسابقه او با اتومبیل فرمول یک در ردبول رینگ برگزار شد و شماره 12 را برای خود انتخاب کرد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • اظهارنظر آنتونلی درباره رانندگی با خودروی فرمول یک
  • ۵۰ درصد مواد اولیه تولید دارو در کشور وارداتی است
  • تیم فوتبال اولسان سهمیه جام باشگاه‌های جهان را کسب کرد
  • هوندا به دنبال قهرمانی در فرمول یک
  • (عکس) فرهاد مجیدی از چهره جدیدش در برج خلیفه رونمایی کرد
  • شیء عجیبی که از فضا بر سقف خانه‌ای فرود آمد/ عکس
  • هویت عامل انتحاری فرودگاه کابل مشخص شد
  • طراحی و ساخت الکتروموتورهای توان بالای نیروگاهی بومی‌سازی شد
  • انجام شخم اولیه ۸۰ درصد از اراضی کشاورزی فومن
  • آلپین فروشی نیست