Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-19@23:50:01 GMT

حذف چهار صفر از پول کشور ربطی به تورم ندارد

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۵۶۴۸۹

محمد حسن نژاد عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به لایحه حذف چهار صفر از پول ملی، اظهار کرد: لایحه حذف چهار صفر از پول ملی ربطی به شاخص‌ها اقتصادی ندارد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه لایحه مذکور هزینه اقتصادی ندارد، گفت: این لایحه تورم را کم و زیاد نمی‌کند، بلکه بیشتر به چاپ پول مربوط می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسن نژاد ادامه داد: مسکوکاتی مانند سکه‌های دویست تومانی و پانصد تومانی، عملا ارزش تومانی بیشتری نسبت به ارزش ریالی خود دارند به همین دلیل با اجرای این لایحه ما دیگر در بازار مسکوک نداریم و شاید ایران تنها کشوری باشد که مسکوکاتش ترک می‌شود.

او با اشاره به اینکه محاسبات مردم بر حسب ریال نیست، خاطر نشان کرد: معتقدم لایحه حذف چهار صفر از پول ملی ایده خوبی است، زیرا محاسبات کشور را راحت کرده و در سطح بین الملل بی اعتباری پول کشو را بر می‌گرداند، با اجرای این لایحه عدد‌های بزرگی که خود وزیر اقتصاد هم از بیان آن‌ها ناتوان است، از بین می‌رود.

حسن نژاد در واکنش به اظهارات برخی نمایندگان مبنی بر هزینه سه هزار میلیاردی اجرای لایحه مذکور، گفت: نمی‌دانم بعضی افراد این ارقام را از کجا می‌آورند، هزینه کل چاپ پول در کشور سیصد و شصت میلیارد تومان است و در صورت اجرای این لایحه فقط به جای نوشتن پانصد هزار ریال روی یک اسکناس، پنجاه تومان می‌نویسیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره طرح‌ها و برنامه‌های کمیسیون متبوع اظهار کرد: برنامه‌هایی که از چند سال پیش معطل آن بودیم مانند ایرادات صندوق خرید و فروش و بحث بانکداری به زودی به صحن می‌رود.

 

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۶۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخی از طرح‌ها نباید در سفر رئیس‌جمهور به لرستان مطرح می‌شد

به گزارش خبرنگار مهر، سیروس ابراهیمی امروز چهارشنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها از تحقق و در دست اجرا بودن بیش از ۹۰ درصد مصوبات حوزهٔ اقتصادی سفر رئیس‌جمهور در لرستان خبر داد.

وی عنوان کرد: در سفر رئیس‌جمهور به لرستان ۴۶ مصوبه در حوزه اقتصادی داشتیم که تا کنون ۳۳ مصوبه یعنی ۷۲ درصد آنها به‌صورت کامل اجرا شده‌اند.

معاون اقتصادی استانداری لرستان، ادامه داد: ۹ مصوبه دیگر که ۲۰ درصد آنها هستند با پیگیری‌های لازم و اعطای تسهیلات در دست اجرا و تکمیل هستند.

ابراهیمی با اشاره به وجود موانع خارج از دست مجموعه دولت برای اجرای چهار مصوبه دیگر، اظهار کرد: این چهار مصوبه پرونده قضائی داشته و صلاحیت تعیین و تکلیف آنها در دست قوهٔ قضائیه است.

وی افزود: رفع مشکلات این چهار پروژه یا مصوبه از دست مجموعه استان خارج بوده و تنها از طریق قوه قضائیه قابل مرتفع‌شدن هستند، لذا اصولاً طرح آنها در سفر رئیس‌جمهور تا زمانی که مشکل حقوقی دارند نباید انجام می‌شد.

معاون اقتصادی استانداری لرستان همچنین به بازگشت به چرخه تولید ۱۸۳ واحد اقتصادی تعطیل شده از قبل در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۵۴ واحد در بخش صنعت و معدن، ۱۲۷ واحد کشاورزی و دو واحد مربوط به بخش گردشگری هستند که با اعطای تسهیلات و رفع موانع موجود به چرخه بازگشته و فعال شدند.

ابراهیمی، ادامه داد: بیش از ۱۱۵ واحد دیگر نیز که در حالت نیمه‌فعال بودند با حمایت‌های لازم از طرف دولت در لرستان فعال شدند.

وی به سرمایه‌گذاری بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون در حوزه‌های مختلف استان اشاره کرد و گفت: از این میزان اعتبار بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبارات ارزی و ریالی هستند که با پیگیری استاندار و با توزیع به‌موقع به دستگاه‌های اجرایی و متقاضیان اشتغال بوده است.

کد خبر 6080457

دیگر خبرها

  • تورم های سهمگین در راه است؟
  • باید از ظرفیت «بخش خصوصی» برای تحقق شعار سال بهره گرفت
  • پیش‌بینی کاهش رشد اقتصادی ایران
  • بزرگ‌ترین ریسک اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳/ تورم‌های سهمگین در راه است؟
  • رشد اقتصادی ایران به روایت صندوق بین‌المللی پول
  • معاون اول احمدی نژاد درگذشت
  • چرا آثار رشد اقتصادی در زندگی مردم ملموس نیست؟
  • برخی از طرح‌ها نباید در سفر رئیس‌جمهور به لرستان مطرح می‌شد
  • خلجی: تیم اقتصادی دولت تغییر نمی‌کند/ هدف‌گذاری برای کاهش تورم
  • چرا از تورم متنفریم؟