Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر به نقل از سایپا، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در پیامی به‌مناسبت فرارسیدن روز صنعت دفاعی، ضمن تبریک این روز به جهادگران صنعت دفاع، از آمادگی این گروه برای تولید مشترک قطعات پیشرفته خودرو با همکاری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خبرداد.

 متن پیام سیدجواد سلیمانی به‌شرح زیر است: صنایع دفاعی کشور با پشتوانه تجربیات هشت‌سال دفاع مقدس و تکیه بر ظرفیت‌ها و استعدادهای داخلی توانسته به دانش تولید تجهیزات و امکانات پیشرفته دفاعی و نظامی دست‌یابد و نیازهای کشور را در عرصه دفاعی برآورده سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



طراحی و ساخت پیشترفته‌ترین تجهیزات و ابزارهای دفاعی که در حال حاضر در بخش‌های مختلف نیروهای مسلح مورد استفاده قرار گرفته و کشور را از بسیاری وابستگی‌ها در این عرصه رها ساخته، نمود بارز وجود توانمندی‌های بالا در عرصه صنعت دفاعی است.

گروه خودروسازی سایپا نیز به‌عنوان یکی از تولیدکنندگان بزرگ خودرو در کشور ضمن تلاش برای استفاده از این ظرفیت‌ها و قابلیت‌های داخلی، به‌دنبال کاهش وابستگی خود به خارج از مرزهاست و قصد دارد در راستای تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری و سیاست‌های دولت محترم و وزارت صنعت، معدن و تجارت، شعار رونق تولید را با تکیه بر استعدادها و توانمندی‌های موجود در کشور رقم بزند.

اینجانب ضمن تبریک به‌مناسبت فرارسیدن روز صنعت دفاعی به همه فعالان و کارکنان این عرصه به‌ویژه در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سازمان صنایع دفاع کشور، آمادگی گروه سایپا را برای تسریع در همکاری‌های مشترک جهت طراحی و ساخت قطعات پیشرفته خودرویی و سایر نیازهای صنعت خودرو کشور اعلام می‌کنم تا با تکیه بر همین ظرفیت‌های موجود در کشور، در راستای پیاده‌سازی دستورالعمل اقتصاد مقاومتی، رونق تولید ملی را محقق سازیم.

کد خبر 4699395

منبع: مهر

کلیدواژه: گروه خودروسازی سایپا روز ملی صنعت دفاعی صنعت خودروسازی قیمت دلار تولید نفت بانک مرکزی ایران بازار سهام بورس قیمت نفت وزارت جهاد کشاورزی دلار قیمت سکه بهار آزادی جنگ تجاری وزارت صنعت معدن و تجارت وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی قیمت یورو مالیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۶۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش بیش‌از ۱۰۰ میلیون تنی ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی شاه میرزایی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی (۲۸ فروردین‌ماه) در کنگره ملی نفت و گاز آسیا - اروپا، گفت: ایران با دارا بودن ذخایر غنی نفت و گاز، جایگاه ویژه و برجسته‌ای از زمان‌های بسیار دور در نقشه انرژی جهان داشته است.

وی، ایران را لنگرگاه ثبات و امنیت در منطقه خواند و گفت: کشور ما به دلیل دارا بودن سواحل طولانی در خلیج فارس تا دریای عمان و اقیانوس هند به‌عنوان شاهراه عبور و حمل‌ونقل نفت، میعانات گازی، گاز مایع، محصولات مختلف پتروشیمی و دیگر محصولات به شمار می‌رود و نقش مهمی را ایفا می‌کند.

معاون وزیر نفت ادامه داد: صنعت پتروشیمی ایران در زمینه ارائه خدمات فنی و مهندسی به‌عنوان یکی از بازیگران مهم در دنیا مطرح و آماده همکاری در زمینه تولید و فروش کالاها و تجهیزات به شرکت‌ها و مشتریان همسو در سراسر جهان است.

شاه میرزایی با اشاره به روند پرشتاب توسعه صنعت پتروشیمی ایران، یادآور شد: ظرفیت تولید این صنعت در سال (۱۴۰۲) از مرز ۹۵ میلیون تن عبور کرد و این ظرفیت تا پایان امسال بیش از ۱۰۰ میلیون تن خواهد شد.

وی با اشاره به تنوع سبد محصولات پتروشیمی ایران با بیش از ۵۵۰ (گرید) مختلف تصریح کرد: صنعت پتروشیمی ایران همکاری و سرمایه‌گذاری‌های مطلوبی با کشورهای همسو از جمله روسیه و کشورهای حوزه آسیای‌میانه در قطب‌های توسعه‌ای به‌ویژه در مناطق ماهشهر، چابهار و جاسک دارد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه ۹۷ درصد از کاتالیست‌های مورد نیاز صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی و صنایع معدنی داخلی‌سازی شده است، گفت: آمادگی کامل داریم تا با همسایگان و کشورهای همسو در زمینه‌های طراحی، اجرا، راه‌اندازی و بهره‌برداری، تعمیرات و نگهداشت تجهیزات و نیز تولید انواع فناوری‌ها و کاتالیست‌های مورد نیاز همکاری کنیم.

این مقام مسؤول عنوان کرد: ایران در تولید دانش‌فنی محصولات آمونیاک، اوره، الفین، تبدیل گاز به متانول، اتان، اتیلن و سایر فرآیندها به خودکفایی کامل رسیده است.

کد خبر 6081952

دیگر خبرها

  • جولان قطعات چینی در بازار خودرو/ بیش از ۸ میلیارد دلار قطعات خودرو و موتورسیکلت وارد کشور شد
  • چرا مونتاژکاران هر شش ماه قیمت را بالا میبرند، اما خودروسازان داخلی نه
  • جنجال‌ها بر سر افزایش قیمت پژو پارس؛ حق با چه کسی است؟
  • واحدهای تولیدی جهادگران عرصه صنعت و استاندارد هستند
  • افزایش بیش‌از ۱۰۰ میلیون تنی ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی
  • همکاری ایران و روسیه برای رسیدن به ائتلاف دفاعی
  • آمادگی همکاری سازمان منطقه آزاد کیش با صداوسیما برای جذب سرمایه گذار
  • افزایش همکاری‌های امنیتی و ضد تروریسم محور دیدار مقامات ایران و پاکستان
  • تاکید وزیر دفاع پاکستان بر تقویت همکاری‌های امنیتی و ضدتروریسم با ایران
  • هر تجاوز دشمن با پاسخ پشیمان کننده روبرو خواهد شد