Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا؛‌ در آخرین هفته مردادماه و با توجه به دهه ولایت و عید سعید غدیرخم، بیشتر خبرهای حوزه دین به همین مناسبت، اختصاص یافت و کمتر شاهد رخدادی قرآنی در گوشه و کنار کشور بودیم، با این وجود از جمله مهم‌ترین رویدادهای این هفته می‌توان به پایان مرحله مقدماتی مسابقات سراسری قرآن،‌ دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی با تعدادی از مدیران شبکه قرآن و معارف سیما و دعوت از وی برای همکاری با این شبکه و نیز حاشیه‌هایی که اظهار نظر یکی از اساتید قرائت قرآن در مورد تلاوت‌های اینستاگرامی داشت، اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه نگاهی کوتاه به مهم‌ترین رویدادهای قرآنی آخرین هفته مردادماه خواهیم داشت.

رقابت فشرده قاریان در مسابقات سراسری قرآن
اولین روز آخرین هفته مردادماه در حالی آغاز شد که مرحله مقدماتی چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم به اوج حساسیت خود رسیده بود. در این روز رقابت‌های رشته قرائت تحقیق مسابقات سراسری قرآن در شهر قم آغاز شد و تا پایان هفته ادامه داشت. مسابقات این رشته با حضور چهره‌های شناخته شده‌ای که تجربه سال‌ها حضور در مسابقات ملی و بین‌المللی را داشته‌اند، همراه شد و حضور این افراد باعث شد تا رقابت فشرده‌ای بین قاریان برای حضور در فینال مسابقات به وجود بیاید. در این روز همچنین رقابت‌های رشته حفظ کل قرآن کریم که از روز 22 مردادماه آغاز شده بود، پایان یافت.

اختتامیه مسابقات قرآن ارتش و برگزاری محافل انس با قرآن
اختتامیه نوزدهمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه بانوان شاغل، همسران و فرزندان کارکنان نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز روز شنبه، ۲۶ مردادماه، با حضور مسئولان و فرماندهان لشکری و کشوری در حرم مطهر حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) برگزار شد. همچنین در خبر دیگری از پدافند هوایی کشور و به مناسبت دهه ولایت و امامت، قاریان برتر منطقه پدافند هوایی شمال کشور، محافل انس با قرآن ویژه کارکنان پایور و وظیفه و همچنین مجتمع‌های مسکونی ارتش برپا کردند. این محافل در سطح گروه پدافند هوایی شهید ستاری، شهید ظرافتی بابلسر، شهید عیسی پورپونل، حضرت معصومه(س) قم، منطقه پدافند امام حسن مجتبی(ع) شمال و سایت کهریزک برپا شد.

مسابقات قرآن نیروی دریایی ارتش
مرحله سراسری نوزدهمین دوره مسابقات قرآن بانوان شاغل و خانواده‌های نیروی دریایی ارتش از روز، ۲۷ مردادماه در مشهد مقدس آغاز شد و تا روز 29 این ماه ادامه داشت. این مسابقات با حضور شرکت‌کنندگانی از مناطق و پایگاه‌های نیروی دریایی از شهرهای خرمشهر، بوشهر، بندرعباس، جاسک، چابهار، سیرجان، تهران، منجیل، رشت، نوشهر و بندر انزلی و با قضاوت اساتید کشوری و بین‌المللی انجام شد. قرائت تحقیق، ترتیل، حفظ کل و اجزای ۱، ۳، ۵، ۱۰، ۱۵ و ۲۰ و اذان در بخش شفاهی و همچنین تفسیر و ترجمه و مفاهیم براساس جزء ۱۹ تفسیر نمونه آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی به صورت کتبی از جمله رشته‌های این دوره از مسابقات بود.

دیدار حجت‌الاسلام قرائتی و مدیر شبکه قرآن
روز یکشنبه 27 مردادماه، رئیس ستاد اقامه نماز کشور با مدیران شبکه قرآن و معارف سیما دیدار کرد. حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در این دیدار ضمن برشمردن برخی ویژگی‌های شبکه قرآن به مهجوریت قرآن کریم اشاره کرد و گفت: ما باید این مهجوریت را باور کنیم، قرآن در جامعه نیامده است که دکور باشد، قرآن به عنوان مکتب مطرح نیست که مثلاً عروس و داماد آغاز زندگیشان بر اساس قرآن باشد ما استفاده‌های دکوری از آن می‌کنیم. همچنین در ابتدای این جلسه، جواد شیخ‌اکبری، مدیر شبکه قرآن ضمن ارائه گزارشی از میزان بیننده و چگونگی تهیه و تولید برنامه‌ها، از حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی درخواست کرد تا در فصل جدید فعالیت شبکه قرآن و معارف سیما مانند گذشته همراه این شبکه باشد و کاری نو با محوریت تفسیر آیات قرآن کریم تولید شود که با موافقت این استاد قرآن همراه بود.

حواشی اظهارات یکی از اساتید قرآن
در اواسط هفته جاری اظهارنظری از سوی «احمد ابوالقاسمی» قاری بین‌المللی و یکی از داوران چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در مورد تلاوت‌های اینستاگرامی، حاشیه‌هایی را به دنبال داشت و شاهد موضع‌گیری تعدادی از فعالان این عرصه در مورد این قبیل تلاوت‌ها بودیم. احمد ابوالقاسمی طی گفت‌وگویی با یکی از رسانه‌ها از برخی تلاوت‌های اینستاگرامی که در آن قاری در موقعیت مناسبی قرار ندارد، انتقاد کرده و برخی حرکات را مغایر آداب تلاوت قرآن کریم بیان کرده بود. موافقان و مخالفان این اظهارات در این هفته به بیان نظرات خود در فضای مجازی پرداختند.

مرحله مقدماتی مسابقات قرآن در سپاه
مرحله مقدماتی سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن سپاه که از ابتدای مردادماه در استان‌های مختلف آغاز شده بود، در روزهای پایانی مردادماه در اکثر استان‌های کشور به پایان رسید. بر اساس گفته‌های مسئولان برگزارکننده مسابقات قرآن سپاه، مراحل استانی این مسابقات نیز شهریور برگزار خواهد شد. مرحله منطقه‌ای این مسابقات که از دوره قبل اضافه شده بود نیز در این دوره به صورت غیر حضوری و ارزیابی آثار دریافتی توسط داوران، صورت می‌گیرد. همچنین مرحله نهایی این مسابقات در دو بخش بانوان و آقایان طی ماه‌های آبان و آذر برگزار خواهد شد.

پایان مرحله مقدماتی مسابقات سراسری قرآن
سرانجام روز 30 مردادماه مرحله مقدماتی چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم به کار خود پایان داد. این مسابقات که به صورت استودیویی و ضبط تلویزیونی برگزار شد،‌ از روز دهم مردادماه در رشته‌های مختلف و در شهر قم آغاز شده بود. مرحله مقدماتی مسابقات سراسری قرآن کریم در رشته‌های همسرایی و هم‌خوانی قرآن کریم،‌ اذان، دعاخوانی، حفظ 10 جزء، حفظ 20 جزء، حفظ کل قرآن، قرائت ترتیل و قرائت تحقیق برگزار شد و بر اساس اعلام مسئولان برگزارکننده مسابقات، نتایج این رویداد و معرفی فینالیست‌های مسابقات پس از پایان پخش تلویزیونی آن اطلاع‌رسانی خواهد شد. مرحله نهایی این مسابقات اوایل مهرماه به میزبانی استان اصفهان برگزار می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا فعالیت های قرآنی رویدادهای هفته مهم ترین مردادماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۶۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درآمد شهرداری تهران در سال ۱۴۰۲ از ۱۰۴ هزار میلیارد تومان عبور کرد

تین نیوز

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با بیان این که مولدسازی املاک یکی از مهم ترین تحولاتی است که در دوره شهردار فعلی پایتخت دنبال شده است، گفت: درآمد شهرداری تهران در سال ۱۴۰۲ در نهایت از رقم ۱۰۴ هزار میلیارد تومان عبور کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، لطف الله فروزنده از مولدسازی املاک به عنوان یکی از تحولات مهم در دوره مدیریت جدید شهری یاد کرد و گفت: در سال ۱۴۰۱ رقم بودجه به ۸۰ هزار میلیارد تومان رسید که نزدیک ۱۴۰ در صد رشد بودجه داشتیم و در سال ۱۴۰۲ نیز تا پایان دی ماه بودجه اولیه به صورت کامل محقق شد و برای اولین بار متمم ۳۵ هزار میلیاردی نیز ارائه شد که نهایتا مبلغ ۱۰۴ همت بودجه تا پایان سال محقق شد. 

فروزنده ادامه داد: در سال گذشته، افزایش بودجه شهرداری در چهار محور درآمدی از جمله عوارض ساختمان، توسعه و رونق پروانه ساختمان که درآمد شهرسازی را به دنبال داشت، ارزش افزوده، در آمدهای پایدار، عوارض نوسازی و مولدسازی دنبال شد. 

براساس اعلام معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران، معاون شهردار پایتخت در پایان گفت: یکی از تحولاتی که در دوره مدیریت آقای زاکانی دنبال شده است، بحث مولد ساز املاک و تسویه با دستگاه های مختلف بود که توانستیم بخش قابل توجهی از بدهی ها را تسویه کنیم. همچنین یک کار جدی با بانک ها انجام شد که در ذیل آن بستری فراهم شد که به شهرداری تسهیلات ارائه دهند، البته شهرداری از دولت و دستگاه های دولتی هم مطالباتی دارد که مشخص شده است و ان شاء الله با حمایت رئیس محترم جمهور و هیات دولت در سال جاری وصول پیدا کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • گوشه‌هایی از برگزاری نهمین دوره مسابقات جام نوروز در روستای ده محمد
  • مروری بر اقدامات جهاد دانشگاهی در نمایشگاه قرآن کریم
  • آغاز مرحله نخست تمرینات تیم ملی تکواندو بانوان در سال جدید
  • درآمد شهرداری تهران در سال ۱۴۰۲ از ۱۰۴ هزار میلیارد تومان عبور کرد
  • مراحل ثبت نام نوبت دوم کنکور اعلام شد
  • بادامچیان: مجلس دوازدهم یک مجلس پرهیاهو خواهد بود /ائتلاف شانا و پایداری در مرحله دوم تاثیری در انتخابات ندارد
  • ۱۱ مرحله ثبت نام نوبت دوم کنکور
  • حضور دستیار اول مجیدی در کادرفنی نکونام
  • دولتمردان باید نگاه قرآنی داشته باشند
  • هجدهمین دوره مسابقات قرآنی «سفیر مهربانی» برگزار می‌شود