Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@11:03:42 GMT

۲۰۰ پلاک از اراضی ملی استان قزوین صاحب سند می‌شوند

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۵۶۶۴۷

۲۰۰ پلاک از اراضی ملی استان قزوین صاحب سند می‌شوند

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این پلاک‌ها هم اکنون در مرحله حدنگاری (کاداستر) بوده و پس از ارسال مدارک لازم به سازمان ثبت اسناد، سند تک برگی آنها صادر می‌شود.

علی اکبر اسداللهی افزود: یکی از اهداف مهم در اجرای صدور سند برای اراضی ملی پیشگیری از تصرفات غیرقانونی در منابع طبیعی و اراضی دولتی است که در این رابطه شناسایی پلاک‌های جدید نیز همواره به صورت مستمر در دستور کار قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: با صدور سند در این پلاک‌ها مرز اراضی ملی با مستثنیات اشخاص مشخص شده و ضمن رعایت حقوق متقابل مردم و دولت، تثبیت مالکیت اراضی ملی به نام دولت میسر می‌شود.

اسداللهی خاطرنشان کرد: طبق هماهنگی های انجام شده با اداره کل اوقاف و امور خیریه و همچنین اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین نباید منطقه‌ای در استان قزوین از نظر نوع کاربری ملی و مستثنیات بلاتکلیف بماند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین خاطرنشان کرد: درختکاری های غیرمجاز در برخی اراضی ملی سبب شده تا طرح‌های آبخوان دچار خسارت شوند که حدنگاری و صدور سند از این اتفاقات جلوگیری می‌کند.

۹۹۲۵*۶۱۰۱

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تصرف اراضی استان قزوین منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۶۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ۳۱ درصد منابع درآمدی منطقه ۱۵ اصفهان با صدور پروانه‌های ساختمانی

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان گفت: پروانه ساختمانی سال گذشته حدود ۱۶۰۰ میلیارد ریال از منابع بودجه این منطقه را تامین کرده است که حدود ۳۱ درصد از کل منابع درآمدی منطقه ۱۵ را شامل می‌شود.

هوشنگ نظری‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شهر اصفهان بیش از دو میلیون نفر جمعیت دارد که از این میزان حدود ۱۴۰ هزار نفر معادل بیش از شش درصد کل جمعیت نصف‌جهان در منطقه ۱۵ ساکن هستند که با توجه به موقعیت مناسب جغرافیایی و هزینه‌های صدور پروانه در مسیر توسعه در سال‌های اخیر قرار گرفته است.

وی افزود: با توجه به اینکه مسئله اصلی در توسعه شهر، ساخت‌وساز است و در کنار آن تولید مسکن بر رونق حدود ۳۰۰ شغل اثر مستقیم دارد، شهرداری منطقه ۱۵ نیز هم راستا با سیاست‌های مدیریت شهری اصفهان برای تعالی این حوزه و صدور هر چه بیشتر پروانه ساختمانی فعالیت‌های قابل قبولی در این زمینه داشته است.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان تصریح کرد: با توجه به رونق ساخت‌وساز در این منطقه، سال ۱۴۰۲، ۵۸۷ مورد پروانه ساختمانی صادر شده که علاوه بر قرار گرفتن در جایگاه دوم در بین مناطق پانزده‌گانه کلان‌شهر اصفهان از این حیث، بیشترین تعداد صدور پروانه در شش‌سال اخیر در منطقه را داشته است.

نظری‌پور با بیان اینکه با صدور این میزان پروانه بالغ بر ۲۸۰ هزار متر مربع با کاربری‌های تجاری و مسکونی به شهروندان اعطا شده است، گفت: طی سال‌های ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۲ بیش از ۲۹۰۰ مورد پروانه ساختمانی در منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به فعالیت سامانه هوشمند توسعه شهری اصفهان (سرا ۱۰)، بخشی از مراحل صدور پروانه ساختمانی و سایر فعالیت‌های حوزه شهرسازی به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود تا بتوانیم بیش از پیش شعار «در خانه پروانه بگیرید» را محقق کنیم.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان ادامه داد: همواره توجه به رونق ساخت‌وساز در منطقه ۱۵ با سیاست‌گذاری در این حوزه و تلاش برای پاسخگویی هر چه سریع‌تر به ارباب‌رجوعان در دستور کار این منطقه بوده است.

وی ادامه داد: پروانه ساختمانی سال گذشته حدود ۱,۶۰۰ میلیارد ریال از منابع بودجه این منطقه را تأمین کرده است که حدود ۳۱ درصد از کل منابع درآمدی منطقه ۱۵ را شامل می‌شود.

کد خبر 745338

دیگر خبرها

  • رفع تصرف اراضی ملی در شهرستان طارم
  • رفع تداخل هزار پلاک از اراضی ملی در لرستان
  • رفع تداخل ۷هزار و ۶۵۲ هکتار از اراضی استان قزوین
  • رفع تداخل ۷۰ درصد از زمین‌های کشاورزی و منابع ملی شهرستان سامان
  • رفع تداخل ۷۰ درصد از اراضی کشاورزی و منابع ملی سامان
  • تامین ۳۱ درصد منابع درآمدی منطقه ۱۵ اصفهان با صدور پروانه‌های ساختمانی
  •  اطلاع‌رسانی نقش مهمی در ترغیب مالکین به اخذ سند دارد
  • حدنگاری اراضی کشاورزی کرمان در اولویت ثبت اسناد و املاک استان
  • رفع تداخل ۱۰۰۰ پلاک از اراضی ملی در لرستان
  • رسانه ها نقش مهمی در ترغیب مالکین اراضی و املاک برای اخذ سند دارند