Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@20:16:05 GMT

طرح جامع توسعه بقعه امامزاده سید معصوم(ع) قم تدوین شد

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۵۶۹۰۴

طرح جامع توسعه بقعه امامزاده سید معصوم(ع) قم تدوین شد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس اسکندری پنجشنبه‌شب در دیدار مردمی استاندار قم با اهالی منطقه نیروگاه افزود: در طرح جامع توسعه بقعه امامزاده سید معصوم(ع) بازارچه‌ای برای ایجاد اشتغال ساکنان این منطقه و همچنین کسب درآمد پایدار برای این بقعه مبارک پیش‌بینی‌شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در طرح توسعه این بقعه عظیم الشان، احداث چند مجموعه فرهنگی و ورزشی نیز در نظر گرفته‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: توسعه مراکز و مجموعه‌های ورزشی و فرهنگی در این امامزاده سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش روحیه نشاط و امید خواهد شد.

اسکندری بیان کرد: برای بهسازی و نوسازی بقعه این امامزاده در سال‌های گذشته ۷۱۰ میلیون تومان از اعتبارات دولتی و ۳۰۰ میلیون تومان نیز از درآمدها و کمک‌های مردمی هزینه شده است.

وی ابراز کرد: شور و اشتیاق مردم این منطقه نسبت به مسائل دینی و مذهبی بسیار زیاد بوده و این مساله نیاز به اجرای طرح‌های توسعه‌ای این بقعه را ضروری کرده است.

شهردار منطقه ۲ شهرداری قم نیز بیان کرد: ۴۵۰ هزار تن از جمعیت استان در مناطق ۲ و ۶ ساکن هستند که نشان از تراکم بسیار بالای جمعیت در این ۲ منطقه است.

رضا رحیمی با اشاره به مشکلات سکونتگاه‌های غیررسمی منطقه ۲ گفت: برای ساماندهی محلات هدف برنامه‌ریزی‌های ویژه‌ای در مجموعه مدیریت استان صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: افزایش سرانه‌های ورزشی و ایجاد بوستان‌های محله‌ای در محور کمربندی امام علی(ع) از برنامه‌های شهرداری منطقه ۲ برای ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی است.

وی تصریح کرد: افزایش امنیت بوستان‌های منطقه ۲ یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم است.

استاندار قم در سلسه برنامه‌های مستقیم و بی‌واسطه با مردم، با مردم منطقه نیروگاه دیدار کرد و از نزدیک در جریان مطالبات آن‌ها قرار گرفت.

نیروگاه متراکم‌ترین و پرجمعیت‌ترین منطقه قم بیش از ۴۵۰ هزار تن جمعیت دارد و در غرب قم واقع‌شده است؛ بیشتر نقاط این منطقه قدمتی بیش از ۵۰ سال ندارد و مهاجران از قومیت‌های مختلف را در خود جای‌داده است. 

۷۴۰۳ / ۱۱۷۵

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قم اوقاف و امور خیریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۶۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطالعات طرح جامع منطقه آزاد تجاری مهران به پایان رسید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ مدیر اجرایی منطقه آزاد مهران گفت: در بین هفت منطقه جدید آزادی که در کشور فعالیتشان آغاز شده منطقه آزاد مهران مطالعات طرح جامع آن بعنوان اولین منطقه به شورای پژوهشی دبیرخانه مناطق آزاد کشور ارسال شده و در اردیبهشت ماه این شورا برگزار می شود.

رحیمی اضافه کرد: پیش بینی می شود تا خرداد ماه این طرح جامع در شورای عالی به تصویب برسد و بعنوان یکی از فرآیند های لازم برای فعالیت رسمی منطقه آزاد انجام شود.

وی به تامین زیرساخت های این منطقه آزاد اشاره کرد و یادآور شد: با بخش خصوصی جلسه ای برگزار شده که قسمتی از کار را از طریق بخش خصوصی انجام دهیم.

رحیمی از اقدامات انجام شده برای جذب سرمایه گذار در این منطقه آزاد تجاری خبر داد و گفت: یکی از بزرگترین سرمایه گذاری هایی که شاهد آن خواهیم بود حضور هلدینگ خلیج فارس و ایجاد پارک پلی‌پروپیلن است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دستگاه‌های اجرایی در تدوین سند جامع تحقق شعار سال تعجیل کنند
  • بهره برداری از شبستان امامزاده عبدالله تا پنج ماه آینده + عکس
  • بهره برداری از شبستان امامزاده عبدالله به زودی
  • تصویب برنامه جامع مقابله با گرد و غبار در ۱۱ استان
  • تسلیمی مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و توسعه ورزش بانوان شد
  • اساتید و نخبان نقش موثری در توسعه خوزستان دارند
  • مطالعات طرح جامع منطقه آزاد تجاری مهران به پایان رسید
  • تدوین طرح جامع فرودگاه پارس آباد
  • جزییات فصل اول سند جدید تحول قوه قضاییه اعلام شد
  • تدوین برنامه مشارکت مردم در صندوق توسعه کشاورزی