Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@08:46:10 GMT

فدراسیون سوارکاری میزبان سه رویداد بین‌المللی

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۵۶۹۰۸

فدراسیون سوارکاری میزبان سه رویداد بین‌المللی

محمد کاظمیان روز جمعه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: مسابقات جهانی اف‌ایی‌آی پرش با اسب به مدت ۲۶ سال با ارتفاع ۱۳۰ و در سه روز در ایران برگزار می‌شود. کشورهای دیگر که مثل ما امکان جابه‌جایی اسب ندارند این رقابت‌ها را با این شرایط در کشور خود برگزار می‌کنند.

وی افزود: امسال هم طراحی مسیر این مسابقات بر عهده رخشان رادپور است، تاکنون دو روز از برگزاری این مسابقات گذشته و روز فینال آن سه‌شنبه آینده توسط داور خارجی و ناظر فدراسیون جهانی قضاوت خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نتایج این مسابقات در هر مرحله که انجام می‌شود برای فدراسیون جهانی فرستاده خواهد شد.

دبیر فدراسیون سوارکاری عنوان کرد: در سال آینده میلادی نیز ۲۰ سوارکار برتر ما، در کنار کشورهایی که میزبانی این مسابقات را عهده داشتند به فینال دعوت می‌شوند که در این مرحله نیز ارتفاع آن ۱۳۰ سانتی‌متر است و نتایج برای رئیس و دبیر فدراسیون جهانی بسیار مهم خواهد بود. این رقابت‌ها برای رده‌های سنی پایه است و در واقع یک نوع استعدادیابی برای آینده سوارکاری هر کشور محسوب می‌شود.  کشور میزبان باید ۲۰ اسب یکسان داشته باشد و سوارکاران به شکل قرعه‌کشی با این اسب‌ها در این مسابقه شرکت می‌کنند.

وی درخصوص برگزاری مسابقات بین‌المللی دیگر در ایران گفت: هفته آینده در تقویم ورزشی همزمان یک مسابقه بین‌المللی با عنوان سی اس آ دبل یو ۲ ستاره برگزار می‌شود، ۲ ستاره میزان جوایز است که ۵۰ هزار فرانک سوییس جایزه این رقابت‌ها محسوب می‌شود. سوارکاران ما به جای اینکه به خارج از کشور بروند امتیاز ورد کاپ را که نیاز به امکانات سخت‌افزاری دارد، در ایران دریافت می‌کنند و ما این شرایط را برای آنها فراهم کردیم تا بتوانند این امتیاز را کسب کنند.

کاظمیان یادآور شد: این رقابت‌ها برای سوارکاران یک نیاز است، زیرا به جابه‌جایی اسب‌ها می‌پردازند و این رقابت‌ها را در تقویم فدراسیون جهانی گنجاندیم. این مسابقات در هفته آینده در سه روز با حضور ناظر فدراسیون جهانی در ایران برگزار می‌شود و ۲ سوارکار هلندی و سوارکارانی از چند کشور دیگر در این رقابت‌ها حضور می‌یابند. این مسابقات در دنیا به ویژه در کشورهای عربی ۵ ستاره برگزار می‌شود که جایزه آن زیاد است. فدراسیون سوارکاری با امکاناتی که دارد این مسابقه را با کیفیت استاندارد رقابت‌های بین‌المللی در باشگاه آزمون تهران برگزار می‌کند.

وی اضافه کرد: هفته آینده چهار روز مسابقه برگزار می‌شود که روز اول مسابقات جهانی اف‌ایی‌آی است که در بام برپا خواهد شد. سه روز در باشگاه آزمون تهران نیز رقابت‌های بین‌المللی سی‌اس‌آ دبل‌یو ۲ ستاره برگزار می‌شود.  

دبیر فدراسیون سوارکاری ادامه داد: هنوز نمی‌دانیم که ایران در فینال مسابقات جهانی اف‌ایی‌آی چه جایگاهی را کسب می‌کند. پس از برگزاری سومین مرحله این رقابت‌ها، نتایج را برای فدراسیون جهانی می‌فرستیم و آنها با توجه به نتایج این رقابت‌ها در کشورهای میزبان دیگر، رنکینگی در مقایسه با کشورها مشخص می‌کنند. در این سال‌ها همواره جزو ۲۰ کشور برتر بودیم و همچنین داود پوررضایی سوارکار خوب ایرانی توانست در فینال هم اول شود و باید صبر کنیم باقی کشورها هم این مسابقات را برگزار کنند.

وی خاطرنشان کرد: اکنون مسابقات پونی نیز زیر نظر فدراسیون جهانی برگزار می‌شود، مربی خارجی هم برای برنامه‌ریزی و آموزش به مربیان ایرانی در ایران حضور می‌یابند البته مسابقه‌ای را در تهران به هنگام حضور این مربی برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

کاظمیان گفت: در ماه‌های آینده رقابت‌های جام‌ جهانی هنرهای رزمی سواره برای سومین بار در تهران در مجتمع ایثار کردان برگزار می‌شود،حدود ۲۱ کشور در این مسابقات حضور می‌یابند. این مسابقات دو بار در یزد و شیراز برگزار شد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فدراسیون سوارکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۶۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران در انتظار اعلام رسمی فدراسیون جهانی ژیمناستیک برای تایید سهمیه المپیک

مسابقات جهانی قطر و کسب سهمیه المپیک پاریس در رشته ژیمناستیک برگزار شد و مهدی الفتی عملکرد خوبی در این رویداد نداشت، اما با توجه به اینکه عملکرد ژیمناست‌ها در چند رویداد مورد توجه قرار می‌گیرد و امتیاز آنها محاسبه می‌شود تا ورزشکار المپیکی مشخص شود نام یک سهمیه برای ایران درج شده است.

البته هنوز فدراسیون ژیمناستیک کشورمان خبر کسب سهمیه را اعلام نکرده چرا که آنها منتظر هستند تا فدراسیون جهانی به طور رسمی با ارسال ایمیل سهمیه ایران را اعلام کند.

در دوره قبل هم سعیدرضا کیخا در یک قدمی المپیک توکیو قرار داشت که نتوانست آن را کسب کند. 

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی سایر حوزه ها

دیگر خبرها

  • سه شهر میزبان جام جهانی 2024 فوتسال
  • شهرهای میزبان جام جهانی ۲۰۲۴ فوتسال معرفی شدند
  • آغاز تور جهانی تنیس در مازندران
  • ورزش کرمانشاه میزبان حداقل ۴ رویداد بین المللی در سال‌جاری
  • ایران در انتظار اعلام رسمی فدراسیون جهانی ژیمناستیک برای تایید سهمیه المپیک
  • معرفی برترین‌های مسابقات پرش با اسب استان همدان جام جمهوری 
  • رقابت‌های جهانی تنیس در مازندران آغاز شد
  • شهر‌های میزبان جام جهانی ۲۰۲۴ فوتسال مشخص شد
  • مازندران میزبان مسابقات تنیس رده‌های سنی دختران و پسران کشور و تور جهانی + فیلم
  • شاهرود، میزبان مرحله نهایی رقابت‌های لیگ دسته دو هندبال