Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-19@11:37:28 GMT

بزرگترین بانک اسلامی انگلیس متهم به پولشویی شد

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۵۶۹۷۲

بزرگترین بانک اسلامی انگلیس متهم به پولشویی شد

رویداد۲۴ تحقیقات درباره این بانک اسلامی از سال گذشته توسط نهاد ناظر بر استانداردهای مالی انگلیس (FCA) آغاز شده و در حال حاضر قادر به افتتاح حساب بانکی جدید برای افرادی که پر خطر خوانده می‌شوند، نیست.

تایمز نوشت، الریان که مقر آن در شهر بیرمنگهام است، بالغ بر ۸۵ هزار مشتری دارد که بیشتر آنها ثروتمندان قطری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بانک که در گذشته «بانک اسلامی بریتانیا» نام داشت ۷۰ درصد آن در مالکیت دومین بانک قطر موسوم به مصرف الریان است. مابقی ۳۰ درصد آن هم متعلق به هولدینگ قطر بازوی سرمایه گذاری دولت قطر است.

تایمز مدعی شد که این بانک به ۱۵ نهاد افراطی اسلامی خدمات مالی ارائه می دهد، در حالی که نهادهای یادشده به صورت قانونی در انگلیس فعالیت می کنند.

نهاد ناظر بر استانداردهای مالی انگلیس (FCA) درباره این خبر اظهار نظری نکرده و الریان هم منکر تخلف مالی شده است. درصورتی که اتهام پولشویی این بانک اسلامی ثابت شود، ممکن است صاحبان آن به پرداخت جریمه نقدی و حداکثر ۲ سال زندان محکوم شوند.

این اولین باری نیست که تایمز انگلیس، قطر و نهادهای وابسته به این کشور را به تخلف متهم می کند. این نشریه انگلیسی مدعی است که قطر در ازای کسب میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲، به فیفا ۸۸۰ میلیون دلار رشوه داده است.

منبع: ایرنا خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 بانک بانک اسلامی لندن پولشویی انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۶۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار صندوق بین‌المللی پول در مورد شکنندگی مالی

صندوق بین‌المللی پول در مورد شکنندگی‌های مالی در اقتصاد جهانی قبل از اینکه بانک‌های مرکزی کاهش سیاست‌های پولی را آغاز کنند، هشدار داد.

این آژانس مالی گفت که سرمایه‌گذاران و بانک‌های مرکزی انتظار دارند سیاست‌های پولی در سه ماهه آینده کاهش یابد، زیرا افزایش نرخ بهره در ۲ سال گذشته شرایطی را برای بازگرداندن تورم به اهداف بانک‌های مرکزی ایجاد کرده است.

صندوق بین‌المللی پول در گزارش ثبات مالی جهانی خود در آوریل ۲۰۲۴ گفت: تاکنون، شکاف‌های سیستم مالی با نرخ‌های بهره بالا در طول چرخه انقباض پولی آشکار نشده است، با این حال، آخرین مسیر کاهش تورم ممکن است با چندین شکنندگی مالی کوتاه‌مدت برجسته، پیچیده شود.

برخی از ریسک‌های کوتاه‌مدت شامل کاهش قیمت املاک تجاری و کاهش قیمت‌های واقعی مسکن است که ناشی از نرخ‌های بالاتر وام مسکن و برخی غافلگیری‌های تورمی قابل توجه است که می‌تواند به‌طور ناگهانی احساسات سرمایه‌گذاران را تغییر دهد.

به گفته آژانس، خطرات میان‌مدت شامل افزایش بدهی عمومی و خصوصی در اقتصادهای پیشرفته و بازارهای نوظهور، فرسایش بافر نقدینگی برای شرکت‌ها و رکود در بازار مسکن چین است که در آن سیاست‌ها برای بازگرداندن اعتماد به بخش املاک و مستغلات کشورها حیاتی محسوب می‌شوند.

صندوق بین‌المللی پول گفت: بانک‌های مرکزی باید از تسهیل پولی زودهنگام اجتناب کنند و به‌طور مناسب از انتظارات بیش از حد خوش‌بینانه بازار برای کاهش نرخ بهره که می‌تواند به تسهیل شرایط مالی و پیچیده‌تر کردن آخرین گام‌های کاهش تورم کمک کند، عقب‌نشینی کنند.

در این بیانیه آمده است: در جایی که پیشرفت در کاهش تورم کافی است تا نشان دهد که تورم به‌طور پایدار به سمت هدف حرکت می‌کند، بانک‌های مرکزی باید به تدریج به سمت سیاست خنثی‌تر حرکت کنند.

همچنین مقامات نظارتی و تنظیم‌کننده باید از ابزارهای مناسب ازجمله آزمون استرس و اقدامات اصلاحی اولیه استفاده کنند تا اطمینان حاصل شود که بانک‌ها و موسسات مالی غیربانکی در برابر فشارهای موجود در املاک تجاری و مسکونی و در برابر رکود چرخه اعتباری مقاوم هستند.

 

دیگر خبرها

  • انگلیس ۱۳ نهاد ایرانی را در ارتباط با عملیات«وعده صادق» تحریم کرد
  • انگلیس ۱۳ نهاد ایرانی را در ارتباط عملیات «وعده صادق» تحریم کرد
  • تحریم‌های خصمانه جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • کمبودهای مالی، مقر سازمان ملل در ژنو را در خاموشی فرو برد
  • هشدار صندوق بین‌المللی پول در مورد شکنندگی مالی
  • وقوع انفجار در یکی از سایت‌های بزرگترین شرکت تسلیحاتی انگلیس
  • انفجار در بزرگترین شرکت جنگ افزار سازی انگلیس
  • انفجار در بزرگترین کارخانه تسلیحاتی انگلیس
  • میکرو بلاگرهای اقتصادی در کمین جیب مردم
  • اعلام جزئیات تأمین مالی زنجیره تأمین در سال ۱۴۰۳