Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: انتظار همه ما این است که دولت «شبکه ملی اطلاعات» را به سرانجام برساند تا فضای امنی برای حضور مردم در فضای مجازی ایجاد شود.

به گزارش مشرق،  برنامه تلویزیونی «چهل 57» شامگاه پنج‌شنبه با محوریت استان همدان و با حضور محمدعلی پورمختار نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی به روی آنتن شبکه «شما» رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ابتدا به وضعیت اقتصادی و اشتغال استان همدان و شهرهای بهار و کبودراهنگ پرداخت و اظهار داشت: در حال حاضر، با وجود برخی مشکلات، صنایع برخی نقاط همدان از جمله سفال لاله‌جین در حال صدور است.


پورمختار همچنین درباره وضعیت خصوصی‌سازی در شهرهای استان همدان گفت: با توجه به کشاورزی‌محور بودن استان همدان، بیش از آنکه خصوصی‌سازی واحدها مطرح باشد، واگذاری طرح‌های نیمه‌تمام عمرانی مطرح است که در این رابطه، حدود 230 تا 240 طرح نیمه‌تمام وجود دارد.


نماینده مردم بهار و کبودراهنگ همچنین به وضعیت نامناسب منابع آبی در استان همدان اشاره کرد و افزود: با توجه به پایین رفتن مداوم سطح آب‌های زیرزمینی، در حال حاضر جهت‌گیری برنامه‌های کشاورزی در استان همدان به سمت روش‌های نوین آّبیاری و نیز کشت گلخانه‌ای است تا وضعیت منابع آب بهتر مدیریت شود.

بیشتر بخوانید:

تحقیق و تفحص از «استقلال و پرسپولیس» آماده قرائت است/ سرانجام طرح «جمعیت و خانواده» «دفتر تحکیم وحدت» فعالیت در چهارچوب نظام را برنمی‌تابید/ گروه‌هایی تلاش می‌کنند تا از بیرون دانشگاه به تشکل‌ها خط بدهند


پورمختار همچنین درباره وضعبت مهاجرت از استان همدان به دیگر نقاط کشور گفت: این آمار در نقاط مختلف استان متفاوت است و البته، معمولا میزان مهاجرت از استان کم است و در برخی مناطق نیز مهاجرت معکوس آغاز شده است.


این نماینده مجلس در ادامه و درباره دوران ریاستش بر کمیسیون اصل 90 مجلس در دوره نهم و برخی حواشی از جمله موافقت با محدودسازی تلگرام و برخی پیام‌رسان‌ها اظهار داشت: مشکل این پیام‌رسان‌ها در این است که ما هیچ کنترلی در رابطه با پالایش آنها نداریم و اینکه نبض اجتماع و فرهنگ کشور در اختیار این‌ها قرار بگیرد، قابل قبول نیست. همچنین مبنای کار بسیاری از این‌ کانال‌ها نیز بر جمع‌آوری اطلاعات و جاسوسی است.


وی تصریح کرد: در مقابل، اینطور القاء شده است که پیام‌رسان‌های داخلی از جمله سروش و ایتا امنیت ندارد و اگر مردم از آنها استفاده کنند، اطلاعات آنها خوانده می‌شود، در حالی که اینطور نیست.


این نماینده مجلس تاکید کرد: انتظار همه ما این است که دولت «شبکه ملی اطلاعات» را به سرانجام برساند تا فضای امنی برای حضور مردم در فضای مجازی ایجاد شود.


رئیس سابق کمیسیون اصل 90 مجلس، همچنین درباره علت رفتنش از این کمیسیون گفت: من در این کمیسیون و در جریان بررسی پرونده‌ها به شدت اذیت شدم، از جمله در قضیه پرونده سیگار مالبرو که منافع خیلی‌ها را به خطر انداخت. لذا احساس کردم تقابل جدی وجود دارد و حتی تهدیداتی هم کرده بودند که البته از این بابت نگرانی نداشتم، ولی بیشتر از باب حیثیتی و رفتارهای آنها چنین تصمیمی گرفتم.


پورمختار ادامه داد: در پرونده‌های زمین‌خواری و قاچاق فشار بیشتری بر روی ما بود؛ مثلا درباره قاچاق سیگار مالبرو ورود جدی کردیم؛ در مقابل این‌ها پیش آیت‌الله جنتی رفته و گفته بودند، علت اینکه ماجرای سیگارهای مالبرو افشا شده، این بوده است که پورمختار از ما 12 میلیارد تومان پول خواسته و ما به او ندادیم!


وی در ادامه و در پاسخ به این سوال که در حوزه تخلف رؤسای جمهور از اجرای قانون، تخلفات احمدی‌نژاد بیشتر بوده یا روحانی، تصریح کرد: تقریبا با هم برابر شده‌اند؛ چه در عدم عمل به قانون و چه در عدم ابلاغ قوانین مصوب مجلس و چه در تقابل با قوانین مصوب مجلس. تفاوت این دو هم در این است که احمدی‌نژاد خیلی رُک و صریح می‌گفت من قبول ندارم، اما روحانی در لفافه‌ای از کلمات قشنگ می‌گوید مجلس در راس امور است، اما کار خودش را می‌کند.


این نماینده مجلس درباره حضور نظامیان در سیاست اظهار داشت: منظور از این مسئله، دخالت نظامیان در سیاست نیست؛ نظامیان روحیاتی مثل سختکوش بودن و وفاداری به آرمان‌ها دارند که این ویژگی‌ها می‌تواند در عرصه سیاسیت مفید و کارآمد باشد.

منبع: مشرق

کلیدواژه: باور 373 بازار سکه و ارز اخبار خودرو نفتکش انگلیسی پورمختار برنامه تلویزیونی محمود احمدی نژاد روحانی تخلفات دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۷۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در غیاب احمدی‌نژاد

پرویز داودی، معاون اول محمود احمدی‌نژاد در دولت نهم، سیزدهم فروردین ماه امسال درگذشت. خبر درگذشت او باری دیگر یادآور حواشی و اخبار مربوط به داودی و احمدی‌نژاد شد. داودی که زمانی معاون اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی دولت هاشمی‌رفسنجانی نیز بود تنها در چهار سال اول دولت احمدی‌نژاد معاون او بود. تا جایی که احمدی‌نژاد حتی حاضر نشد در مراسم خاک‌سپاری وزیرش حاضر شود. اما داودی شخصیت سیاسی- اجرایی تنهایی نیست. این را می‌توان از تصاویری متوجه شد که از چهره‌های شناخته شده همچنین وزرای دولت نهم و دهم برای حضور در مراسم ختم او منتشر شد.

به گزارش سازندگی، در مراسم ترحیم او، افراد شناخته شده دولت رئیسی و اعضای جبهه پایداری از جمله صادق محصولی، سعید جلیلی، محسن رضایی، کاظم صدیقی، حمید رسایی، عزت‌الله ضرغامی، مصباحی‌مقدم، احمد وحیدی، کدخدایی، مخبر، حسین شریعتمداری، احسان خاندوزی، عیسی زارع‌پور، بهادری‌جهرمی، سیدرضا فاطمی‌امین اشاره کرد.

پرویز داودی را شاید بتوان مانند تمام افرادی دانست که موضعشان نسبت به محمود احمدی‌نژاد یا صفر بوده یا صد. او زمانی در مدح رییس دولتش پس از انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸ گفته بود: «ما آقای احمدی‌نژاد را آسان گیر نیاورده‌ایم که به راحتی از دست‌شان بدهیم.»، اما اواخر سال ۹۰ در اولین واکنش منفی‌اش به احمدی‌نژاد، رییس دولت نهم و دهم را فردی دارای خصوصیاتی، چون استفاده ابزاری از عدالت، تکرار ادعا‌های بی‌اساس فتنه‌گران و رسانه‌های معاند و ضدمردمی پیش‌بینی بی‌پایه در مورد اتفاقات و تحولات آتی دانست.

این را احتمالا می‌توان نقطه عطف ناراحتی احمدی‌نژاد برای شرکت نکردن در مراسم ختم او دانست. داودی هرگز خود را جزو جبهه پایداری اعلام نکرد، اما به شدت افکار سیاسی شبیه به پایداری‌ها و پدر معنوی این جریان یعنی آیت‌الله مصباح داشت. او در انتخابات ۹۲ از کامران باقری‌لنکرانی حمایت رسمی کرد.

کامران باقری‌لنکرانی، عضو جبهه پایداری بود که نامزدی‌اش در انتخابات ریاست جمهوری آن سال توسط حسین جلالی، رئیس دفتر محمدتقی مصباح‌یزدی در ۲۴ فروردین اعلام شد. او سال ۹۷ در کنار برخی مدیران دولت احمدی‌نژاد در بیانیه‌ای علیه احمدی‌نژاد نوشت «خیر و مصلحت ایشان را در بازگشت به آرمان‌های امام و انقلاب می‌دانیم که اهم آن تقوای الهی، ولایت‌پذیری و خدمت خالصانه به مردم است و خاستگاه اقبال مردم به وی در سال ۸۴ بوده است.»

در اردیبهشت ماه سال ۹۲ داودی همچنین در نشستی خبری که در خبرگزاری فارس برگزار شده بود، درباره وجه تمایز جبهه پایداری با سایر اصولگرایان نیز گفته بود «ما با هم تفاوت چندانی نداریم، ولی در برنامه‌های ریزتر قطعا تفاوت‌هایی احساس می‌شود.» داودی از ۹۲ به آن طرف که دیگر یار غار احمدی‌نژاد نبود در نشستی خبری جبهه پایداری را جریانی دانست که در راستای اهداف انقلاب قدم برمی‌دارد و افرادی مخلص در آن هستند که برای انقلاب حرکت می‌کنند؛ بنابراین وظیفه خود می‌بیند تا در این شرایط مسئولیت‌ها و تجربه‌هایش برای تنظیم برنامه‌های این جبهه قدم بردارد.‌

می‌توان احتمال داد که پرویز داودی همفکر وفادار پایداری‌ها پس از آنکه اعضای این حزب یک به یک از احمدی‌نژاد روی برگرداندند، دیگر آن رییس جمهور را برنتابید و طبیعتا در راستای دیدگاه این حزب، انتقاداتش به احمدی‌نژاد شروع شد.

درست است که داودی ۴ سال بیشتر در دولت احمدی‌نژاد نبود، اما بسیاری از رسانه‌ها و کارشناسان، علت برکناری او را اختلافش با محمود احمدی‌نژاد بر سر انتصاب علی کردان به پست وزارت کشور و نیز تأثیرپذیری محمود احمدی‌نژاد از مشایی و مشارکت دادن طرفداران مشایی در کار‌ها عنوان کردند.

موضوعی که شفافیت آن خیلی مشخص نشد؛ و در انتخابات سال ۹۴ هم نامزد انتخابات شد و گفته بود «۲ روز مانده به ثبت‌نام در انتخابات مجلس شورای اسلامی بنا به مشکلات اقتصادی و معیشتی کشور و درخواست برخی دوستان، تصمیم به کاندیداتوری در انتخابات مجلس گرفتم و اگر در لیست ائتلاف اصولگرایان قرار نمی‌گرفتم حتما از کاندیداتوری انصراف می‌دادم.»، اما او که روزی جایگزین عارف در صندلی معاون اولی شده بود، شاهد آن بود که دسته دسته مردم به لیست عارف رای دادند و معاون اول احمدی‌نژاد هم نتوانست وزن رای لیست اصولگرایان را به اندازه کافی بالا ببرد و در نهایت شکست تلخی را در انتخابات متحمل شدند.

تفکر پرویز داودی چه زمانی که وزیر دولت نهم و چه زمانی که در رکاب پایداری‌ها قدم برمی‌داشت به دولت ابراهیم رییسی نزدیک بود. به‌طوری که گویا دولت سیزدهم از او مشاوره هم می‌گرفته است. آن طور که یکی از کارشناسان اقتصادی به اسم محمدصادق الحسینی به جهان صنعت گفته، در موضوع اطرافیان رییس دولت سیزدهم می‌توان گفت که ایشان یکی از متنوع‌ترین اطرافیان را در موضوع اقتصاد دارد.

اطراف ایشان در حوزه اقتصاد از آقای پرویز داودی و صمصامی که نهایت طیف چپ اقتصاد محسوب می‌شوند، هستند تا آقای علی طیب‌نیا که یک نهادگرای اقتصاد آزادی محسوب می‌شود. همچنین هاشم خانی، کارشناس اقتصادی نیز می‌گوید که آقای داودی با دیدگاه انقلابی در تیم اقتصادی دولت کنونی حضور داشتند که افرادی مانند ایشان در طیف متعارف اقتصادی در دنیا قرار نمی‌گیرند.

اگر به سال ۱۳۷۸ برگردیم، علاوه بر اختلافات بیان شده داوودی با احمدی‌نژاد بر سر علی کردان، موضوع دیگر به اختلاف‌نظر احمدی‌نژاد و معاون اول وی یعنی پرویز داودی در مورد معرفی وزیر اقتصاد مربوط می‌شود، هر چند آن زمان، مشاور رییس‌جمهور وقت این مساله را تایید نکرده بود، اما با رجوع به حافظه تاریخی، این مساله را یادآور می‌شود هنگامی که زمزمه تغییر در وزارت اقتصاد مطرح بود، چهره‌های متعددی برای جایگزینی دانش‌جعفری مطرح بودند که از میان همه به نظر می‌رسید، حسین صمصامی شانس کمتری دارد؛ ولی در نهایت هم او معرفی شد که بنابر شنیده‌ها پرویز داوودی، معاون اول حامی جدی وی بوده است.

در عین حال حضور چهره‌های شناخته شده پایداری از جمله صادق محصولی و برخی از وزرای دولت رییسی و دولت احمدی‌نژاد حاکی از آن است که پرویز داودی مورد توجه پایداری‌ها و دولت رئیسی بود و این تنها احمدی‌نژاد است که فعالیت‌ها و حاشیه‌های سیاسی و اجرایی او همواره این موضوع را ثابت کرده که کوچک‌ترین انتقادی را برنمی‌تابد و حتی این ظرفیت را هم ندارد که در مراسم خاک‌سپاری معاون‌اولش نیز شرکت کند. این در حالی است که چند روز پیش و در پی درگذشت حمید بهبهانی، وزیر راه و شهرسازی دولتش زیر تابوت او را هم گرفت و تصاویر منتشر شده از این حرکت در فضای مجازی به سرعت بازنشر شد.

دیگر خبرها

  • پشت پرده خشم احمدی نژاد از معاون تازه فوت شده‌اش
  • حسینی، نماینده مجلس: به جای تغییر در تیم اقتصادی دولت باید به دنبال بهبود سیاست‌ها بود/ اتفاقات بین‌المللی در قیمت ارز به شدت تاثیرگذار است
  • روایت حسن روحانی از گلایه سید احمد خمینی از رأی مخالف ۹۹ نماینده به میرحسین موسوی
  • در غیاب احمدی‌نژاد
  • عباس عبدی بررسی کرد؛ تفاوت سه سال اول دولت رئیسی با روحانی
  • بیگی، نماینده مجلس: اگر ایران پاسخی به اسرائیل نمی‌داد، نظام سلطه ما را رها نمی‌کرد/ من در راستای استیفای حقوق مردم اظهارنظر کردم، شورای نگهبان مرا رد کرد؛ گفتند اظهارات، توییت‌ها و مواضع شما مطلوب ما نبوده/ از نظر احمدی‌نژاد اظهارنظر نمی‌تواند موثر باشد
  • تصاویری از حضور کاظم صدیقی در مجلس ترحیم معاون احمدی‌نژاد
  • افشاگری علیرضابیگی درباره علت بازگشت گشت ارشاد /احمدی نژاد مخالف بود، احمدی مقدم اصرار می کرد /پای رئیسی در میان است؟
  • فیلم منتسب به شهردار فردیس تکذیب شد
  • تکذیب فیلم منتسب به شهردار فردیس