Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از همدان، منصور غلامی، وزیر علوم، فناوری و تحقیقات، شامگاه گذشته ۳۱ مردادماه، در آئین گرامیداشت بوعلی سینا، روز همدان  و ادای احترام به مقام شامخ حکیم بوعلی‌سینا اظهار کرد: به همدانی بودنم افتخار می‌کنم چراکه ابن سینا جزو شخصیت‌های بی‌مثال جهان است و بعد از اسلام از دانشمندان نادر جهان بود که از جنبه‌های مختلف تخصص داشت و پزشکی تنها تخصص او نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: همدان، سرزمینی است که  علاوه بر سرمایه‌های علمی، مشاهیر عظیمی را در دل خود پرورش داده است.

غلامی ادامه داد: بایستی از تمامی این سرمایه‌های ملی  در راستای همدلی و همبستگی کشور استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه وجود این چنین شخصیت‌هایی سبب پیوستگی و هم‌دلی با دیگر ملل‌ها شده است، تاکید کرد: ما در دنیا از طریق این شخصیت‌ها پیوستگی و همبستگی ملی را نمایان می‌کنیم.

در این مراسم رشید حیدری مقدم رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان از افزایش دانشجویان خارجی در این دانشگاه خبرداد و گفت: درحال حاضر 100دانشجوی رشته پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی از 8 کشور در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند و در تلاش هستیم در آینده‌ای نزدیک تعداد دانشجویان خارجی به 300 نفر افزایش پیدا کند.

حیدری مقدم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهارکرد: بیش از ۱۵۰۰ پزشک و رزیدنت در استان همدان هستند که از این تعداد ۱۳۰۰ پزشک و بیش از ۲۰۰ رزیدنت مشغول به فعالیت هستند.

وی بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی دارای ۶ هزار و  500 دانشجو ازمقاطع کاردانی تا فوق تخصص و ۵۰۰ عضو هیئت علمی در تمامی رشته های بالینی پزشکی و ۲ رشته فوق تخصصی است که تنها ویژه رشته پزشکی نبوده و در دندانپزشکی نیز همه رشته‌های مربوطه در این دانشگاه وجود دارد. 

وی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی سال ۶۵ از وزارت علوم جدا شده، تصریح کرد: درحال حاضر سی و پنجمین دوره فارغ التحصیلی دانشجویان این دانشگاه را جشن می‌گیریم.

 

وجود بارگاه شیخ‌الرئیس؛ برندی برای همدان

حیدری مقدم توضیح داد: یکی از اتفاقات مهم در چند سال گذشته بین‌المللی شدن دانشگاه علوم پزشکی همدان است و اکنون ۱۰۰ دانشجو از ۸ کشور در همدان مشغول به تحصیل با تخصص‌های بالینی در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی هستند که این تعداد در سال‌های آینده به بیش از ۳۰۰ نفر افزایش خواهد یافت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان یادآور شد: در بخش تخصصی و فوق تخصصی ۲۰ بیمارستان در  استان وجود دارد که  ۱۸ تا ۲۲ درصد بیماران پذیرش شده از استان‌های همجوار هستند که این نمایانگر رفع مشکلات درمانی غرب کشور است که از سرریز شدن این بیماران به تهران جلوگیری می‌شود.

وی گفت: وجود بارگاه شیخ‌الرئیس یک اتفاق مهم در استان همدان است که به عنوان برند برای همدان شناخته می‌شود.

وی با اشاره به جهانی شدن این بارگاه افزود: در روز داروساز از کمیسیون بهداشت مجلس و تمام روسای علوم پزشکی‌های کشور دعوت می‌کنیم تا با حضور در استان، در سال ۹۹ برنامه ملی را با محوریت ابن‌سینا برگزار کنیم.

 

حرکت حوزه پزشکی به سمت گردشگری سلامت در همدان

سید سعید شاهرخی استاندار همدان نیز در این مراسم اظهار کرد: با توجه به پتانسیل بالای همدان، حوزه پزشکی به سمت گردشگری سلامت می‌رود.

وی گفت: استان همدان با وجود 1800اثر تاریخی که 1061 اثر آن ثبت ملی شده است به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن انتخاب شده است.

شاهرخی با بیان اینکه شهر جهانی لالجین و ملایر جزز میراث جهانی همدان است، عنوان کرد: استان  همدان ۵۰۰ سال پایتخت امپراطوری ایران بوده است که هیچ شهری در جهان به قدمت و پابرجایی همدان وجود ندارد.

استاندار استان همدان با اشاره به کسب عنوان سرداری به 13 فرمانده شهید استان همدان به فرمان مقام معظم رهبری تصریح کرد: مردم این استان همیشه پاسدار آرمان‌های انقلاب و افتخار آفرین در دوران دفاع مقدس بوده است.

وی افزود: وجود ۵۶۰ متخصص و ۴۲ فوق تخصص در استان همدان، و صرف هزار میلیارد سرمایه‌گذاری در زمینه پزشکی، وجود مرکز جامع سرطان، ساخت فاز دوم بیمارستان تخصصی فاطمیه و اکباتان و دریافت مجوز بیمارستان 1000 تختخوابی از افتخارات کارنامه استان همدان است.

 

بوعلی سینا؛ افتخار عالم تشیع

آیت‌الله غیاث‌الدین‌ طه محمدی، رئیس بنیادعلمی وفرهنگی بوعلی سینا، در این مراسم بیان کرد: از حذف نام حسین در اسم بوعلی سینا گله‌مندم درحالی که بایستی نام حسین را به گوش جهانیان برسانیم.

آیت الله طه محمدی اظهارکرد: بوعلی سینا افتخار عالم تشیع، مرد عقل، عرفان، تفکر، تدین و  پزشکی است که ما نتوانستیم بوعلی سینا را  به درستی در دنیا معرفی کنیم.

وی تاکید کرد: بوعلی سینا متعلق به بشریت است مسئولان باید در راه معرفی این شخصیت بزرگ که در حال مصادره است، تلاش بیشتری کنند.

در پایان این آیین که بصورت مستقیم از شبکه ۵ در برنامه «شب فیروزه‌ای» پخش شد، از نیم‌تنه ابن‌سینا و انیمیشن پورسینا به کارگردانی امید حسینی و تابلو زندگی نامه بوعلی سینا رونمایی شد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا همدان دانشگاه علوم پزشکی دانشجوی پزشکی بوعلی سینا روز پزشک ادای احترام به مقام بوعلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۷۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علوم پزشکی کردستان در مقطع دکترای پزشکی مولکولی دانشجو می‌پذیرد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدباقر خادم عرفان ظهر سه شنبه اظهار کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر اساس مصوبه بیست و هفتمین جلسه کمیته تطبیق و متناسب سازی برنامه‌های آموزشی برای دانشجویان بین المللی با پذیرش دانشجوی بین المللی در مقطع دکترای تخصصی پژوهشی پزشکی مولکولی در دانشگاه موافقت کرد.

وی ادامه داد: بر این اساس دانشگاه نسبت به پذیرش چهار دانشجوی بین المللی برای این رشته اقدام کرده است.

سه هزار و ۲۸۰ دانشجو در ۴۳ رشته و هشت مقطع تحصیلی در پنج دانشکده دندانپزشکی، پزشکی، پرستاری و مامایی، بهداشت و پیراپزشکی در دانشگاه علوم پزشکی کردستان مشغول به تحصیل هستند.

کد خبر 6079928

دیگر خبرها

  • نیاز به ۵۷ هزار تخت خوابگاهی در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • صبوری مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا شد
  • ثبت نام بیش از ۵۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه زنجان
  • ۵۲ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان ثبت نام کردند
  • ثبت نام ۵۲ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان
  • تحصیل ۳۵۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه علم و صنعت
  • شخصیت‌پردازی در فیلم‌های قهرمان‌محور تعیین‌کننده است/ ماندگاری «بوعلی‌سینا» با تصویر امین تارخ
  • علوم پزشکی کردستان در مقطع دکترای پزشکی مولکولی دانشجو می‌پذیرد
  • کانون بسیج اساتید دانشگاه بوعلی سینا از عملیات مقتدرانه وعده صادق حمایت کرد
  • دندان‌پزشکی تلفیقی از علم پزشکی، هنر و ابتکار است