Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-19@05:55:46 GMT

جنگ نیابتی بین ریاض و ابوظبی دوباره آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۵۷۰۴۴

جنگ نیابتی بین ریاض و ابوظبی دوباره آغاز شد

درگیری‌های جدید بین «شورای انتقالی جنوب» یمن با دولت منصور هادی به رغم سفر اخیر هیأت این شورا به عربستان سعودی، در استان شبوه (جنوب) آغاز شد. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، درگیری‌ها بین نیرو‌های تحت امر امارات با نیرو‌های دولت منصور هادی، رئیس جمهوری مستعفی یمن، به رغم سفر هیأتی از شورای انتقالی جنوب این کشور همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شبکه الجزیره به نقل از منابع محلی در یمن شامگاه پنجشنبه (۳۱ مرداد) اعلام کرد که نیرو‌های «النخبه الشبوانیه» وابسته به شورای انتقالی جنوب در منطقه «عتق» واقع در استان «شبوه» (جنوب یمن و شرق استان عدن) با نیرو‌های منصور هادی شدیدا درگیر شده‌اند.

نیرو‌های «الحزام الامنی» شورای انتقالی جنوب یمن نوزدهم مرداد شهر عدن را بعد از چهار روز درگیری با نیرو‌های دولت منصور هادی به اشغال خود درآوردند و این نیرو‌ها و دولت مذکور را از این شهر فراری دادند.

به رغم مخالفت دولت منصور هادی و درخواست عربستان سعودی از شورای انتقالی برای گفتگو، نیرو‌های این شورا به عملیات نظامی خود در شرق استان عدن ادامه داده و استان «ابین» را به کنترل خود درآورند.

درگیری‌ها در استان شبوه در حالی آغاز می‌شود که هیأت شورای انتقالی جنوب (مورد حمایت امارات) به رهبری «عیدروس الزبیدی» سه‌شنبه این هفته وارد جده شد. سفر این هیأت به درخواست رسمی وزارت خارجه سعودی بود.

هیأت مذکور دیروز با «خالد بن سلمان»، وزیر دفاع سعودی و سفیر سابق ریاض در واشنگتن در شهر جده دیدار و گفتگو کرد.

العربیه نوشته است که بن‌سلمان از این هیأت به دلیل قبول دعوت ریاض و سفر به جده قدردانی کرده است. وزیر دفاع سعودی طی این دیدار از هیأت شورای انتقالی خواسته است که به جای جنگ و درگیری در جنوب یمن با دولت منصور هادی، به گفتگو روی آورده و با این دولت علیه انصارالله در شمال متحد شوند.

دولت منصور هادی حوادث شهر عدن را «کودتای از پیش طراحی شده امارات» علیه خود می‌داند و طی بیانیه‌ای که سه‌شنبه این هفته بعد از نشست کابینه منتشر کرد، خواستار مقابله با شورشیان مسلح مورد حمایت ابوظبی شد (جزئیات بیشتر). این دولت بار‌ها از عربستان‌سعودی خواسته برای مقابله با نیرو‌های مورد حمایت ابوظبی، متحد ریاض در حمله به یمن، به این دولت کمک کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شورای انتقالی جنوب یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۷۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین جزئیات از اجرای سد فینسک از زبان وزیر نیرو‌

وزیر نیرو آخرین جزئیات از اجرای سد فینسک و رویکرد دولت در قبال حل مشکلات آبی استان سمنان را تشریح کرد. - اخبار استانها -

علی‌اکبر محرابیان در جریان سفر به استان سمنان در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: در استان سمنان، شهرستان‌ها شرایط یکسانی ندارند.

وی با بیان اینکه امروز طرح‌های انتقال آب به شهرستان‌های گرمسار و آرادان به بهره‌برداری رسید افزود: برای دو شهرستان شاهرود و سمنان هم‌ دو طرح داریم که امروز در شورای اداری درخصوص آن صحبت شد تا ان‌شاءالله با تصویب و پشتیبانی دولت بتوانیم این طرح‌ها را نیز اجرایی و تنش آبی در این دو شهرستان را نیز برطرف کنیم.

وزیر نیرو دربارع میزان تأمین بودجه احداث سد فینسک نیز بیان داشت: براساس قانون بودجه، اعتبارات سالانه این طرح تغییر می‌کند و هر ساله یک اعتبار خاصی برای آن درنظر گرفته می‌شود.

محرابیان گفت: امیدواریم در سفر امروز نیز بتوانیم هرچه سریعتر عملیات اجرایی خط انتقال آب به شهر را آغاز کنیم.

انتهای پیام/363/

دیگر خبرها

  • روایت ابوظبی از رایزنی تلفنی وزیران خارجه ایران و امارات
  • آخرین جزئیات از اجرای سد فینسک از زبان وزیر نیرو‌
  • ساخت ۱۱هزارمین مسکن روستایی دراستان مازندران
  • کشف ۲ میلیارد ریال کالای قاچاق در دورود
  • جزائر الیاسات؛ چالش مرزی عربستان سعودی با امارات
  • آغاز مراسم رژه روز ارتش
  • آغاز مراسم رژه گرامی داشت سالروز ارتش در بندرعباس
  • ساخت و تعمیر ۲۶۰ واحد مسکونی محرومان در لرستان
  • از تفتیش عقاید تا روایت شیطان از گوته | چرا هایدگر مدافع هیتلر بود؟
  • کشف ۷ فقره جرایم سایبری در دورود