Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@11:47:57 GMT

توسعه زیرساخت‌های گردشگری در کهگیلویه فراهم نیست

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۵۷۰۴۸

توسعه زیرساخت‌های گردشگری در کهگیلویه فراهم نیست

توسعه زیرساخت‌های گردشگری در شهرستان کهگیلویه نیازمند تخصیص اعتبار است و در سال ۹۸ تاکنون برای این موضوع هیچگونه اعتباری تخصیص داده نشد. ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۰ استانها کهگیلویه و بویراحمد نظرات - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از دهدشت، فصل تابستان در شهرستان کهگیلویه در حالی سپری می‌شود که بسیاری از خانواده‌های شهردهدشت برای گذراندن تعطیلات خود با کمبود اماکن تفریحی یا در واقع با عدم فضاهای تفریحی در این شهر مواجه هستند و بسیاری از خانواده‌ها از سر ناچاری، تعطیلات تابستانی خود را با مراجعه به سفره‌خانه‌ها و چایخانه‌های حاشیه شهر سپری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهرستان کهگیلویه با آب‌و‌هوای معتدل خود در تمام فصول سال و برخورداری از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی همواره یکی از مقاصد گردشگری استان‌های جنوب‌غربی کشور محسوب می‌شود اما کمبود فضاها و اماکن تفریحی در شهر دهدشت و از سوی دیگر کمبود امکانات همیشه مورد انتقاد شهروندان و مسافران است.

فصل تابستان و تعطیلات تابستانی هرچند که برای نوجوانان، جوانان و حتی خانواده‌ها فرصت استراحت بیشتری را فراهم می‌آورد اما نبود اماکن تفریحی و ورزشی موجب نارضایتی بسیاری از آنها است و در بیشتر موارد باعث می‌شود که شهروندان برای گذراندن تعطیلات تابستانی خود به شهرستان‌ها و استان‌های مجاور مسافرت کنند.

تابستان از جمله بهترین فرصت‌ها برای در کنار خانواده بودن است و افراد سعی می‌کنند از این ایام به بهترین نحو ممکن استفاده کنند اما وقتی در شهر دهدشت مکان مناسبی برای این دورهمی‌ها نیست بسیاری از افراد به سفره‌خانه‌ها و چایخانه‌های حاشیه شهر مراجعه می‌کنند و ناچار هستند که یا آنجا غذا بخورند یا از دیگر خدمات آنجا استفاده کنند.

خیلی از افراد برای اینکه از مشغله‌های کاری روزانه خود فاصله بگیرند به سفره‌خانه‌های حاشیه شهر می‌روند و خیلی برایشان مهم نیست که در این اماکن قلیان استفاده شود، البته برخی دیگر از جوانان برای استعمال قلیان به سراغ سفره‌خانه‌ها می‌روند.

یکی از شهروندان دهدشتی به خبرنگار تسنیم گفت: غروب که می‌شود برای آنکه ساعتی از فضای خانه و مشکلات و دغدغه‌هایم دور شده و کمی آرام شوم ترجیح می‌دهم شب‌ها برای ساعاتی هم که شده در کنار دوستان باشم و شب را در جمع دوستانم سپری کنم.

احمد که فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد عمران است، ادامه داد: شهر دهدشت هیچ فضایی برای تفریح و گردش ندارد، تنها چند پارک در این شهر وجود دارد که لذتی ندارد به آنجا برویم.

محمد جواد 32 ساله به خبرنگار تسنیم گفت: برای شهری مثل دهدشت که اماکن گردشگری و تفریحی خاصی جز چند تا پارک ندارد، سفره‌خانه‌های حاشیه شهر بهترین تفرجگاه محسوب می‌شوند.

این شهروند دهدشتی ادامه داد: البته خدماتی که در این سفره‌خانه‌ها ارائه می‌شود خیلی مطلوب و رضایت‌بخش نیست اما چون فضای تفریحی دیگری در این شهر وجود ندارد، پس خیلی از خانواده‌ها و جوانان ناچارند به این اماکن بروند و این انتخاب آخرشان است.

علیرضا شهروند 18 ساله دهدشتی به خبرنگار تسنیم گفت: وقتی اماکن تفریحی و گردشگری مناسبی در دهدشت نباشد پس مردم از روی اجبار با همین شرایط کنار می‌آیند.

گردشگری دریایی در مسیر بوشهر-قطر از طریق «کشتی گراندفری» فراهم می‌شودبخش گردشگری سلامت در بیمارستان شهید جلیل یاسوج راه‌اندازی می‌شودآیا تشکیل وزارت میراث فرهنگی به رشد گردشگری کشور کمک می‌کند؟

 رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان کهگیلویه به خبرنگار تسنیم گفت: زیرساخت‌های گردشگری در سطح شهر دهدشت بسیار پایین بوده و محدود هستند.

سیاوش زمان افزود: سال گذشته به متقاضیانی که قصد احداث اردوگاه رفاهی تفریحی و نیز احداث سفره‌خانه‌های سنتی داشتند تسهیلات کم‌بهره دادیم و سفره‌خانه‌های بدون مجوز حاشیه شهر دهدشت را نیز ساماندهی کردیم.

وی با اشاره به تصویب میزان تسهیلات متقاضیان حوزه گردشگری در سال گذشته، گفت: سال گذشته باتوجه به اعلام اداره کل میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد و نیز ثبت در سامانه کارا حدود 6 میلیارد و 900 میلیون تومان برای متقاضیان حوزه گردشگری تصویب شد.

زمان بیان کرد: از این میزان تسهیلات مصوب‌شده در حوزه گردشگری تاکنون بالغ بر 3 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده و به دلیل سخت‌گیری بانک‌ها بقیه تسهیلات مصوب شده هنوز پرداخت نشده است.

وی به منابع لازم جهت توسعه زیرساخت‌های گردشگری اشاره کرد و افزود: توسعه زیرساخت‌های گردشگری در شهرستان کهگیلویه نیازمند تخصیص اعتبار است و در سال 98 تاکنون برای این موضوع هیچگونه اعتباری تخصیص داده نشد.

رییس اداره میراث فرهنگی کهگیلویه به سفره‌خانه‌های مجوز دار شهر دهدشت اشاره کرد و گفت: یک سفره‌خانه سنتی مجوزدار و تعداد 15 سفره‌خانه بدون مجوز در شهر دهدشت وجود دارد که این تعداد نیز در مراحل دریافت مجوز هستند.

وی گفت: سفره‌خانه سنتی غیرمجاز و بدون مجوزی که در حاشیه شهر دهدشت فعالیت دارند چنانچه تا پایان شهریورماه امسال نتوانند از اداره میراث فرهنگی کهگیلویه مجوز فعالیت خود را دریافت کنند، همه آنها پلمب می‌شوند.

زمان با تاکید بر همکاری همه‌جانبه مسئولان شهرستان برای توسعه اماکن گردشگری، افزود: جهت توسعه اماکن گردشگری در شهرستان کهگیلویه از مسئولان انتظار داریم که نگاه ویژه‌ای به حوزه گردشگری داشته باشند و اعتبارات مناسبی را به این حوزه اختصاص دهند تا علاوه بر ایجاد زیرساخت‌ها، شاهد اشتغال‌زایی خوبی نیز در این حوزه باشیم.

وی تصریح کرد: ایجاد شغل‌های درآمدزای زودبازده برای جوانان و توسعه اماکن گردشگری و نیز ایجاد و توسعه زیرساخت‌های گردشگری ازجمله برنامه‌های کوتاه‌مدت و درازمدت میراث فرهنگی در کهگیلویه است.

زمان خاطرنشان کرد: پارک اسکان دهدشت، اردوگاه تفریحی کمردوغ، اردوگاه امامزاده میرسالار(ع)، اردوگاه امامزاده نورالدین(ع)، احداث سرویس‌های پیش‌ساخته در 20 نقطه گردشگرپذیر شهرستان، مطالعه پارک اسکان شهر سوق و نیز مطالعه پارک اسکان دیشموک از جمله اماکن تفریحی بوده که در چندسال اخیر در کهگیلویه احداث شدند.

گزارش: سید مصطفی گنجی

انتهای پیام/ش

R41452/P/S6,69/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۷۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبلیغات و اطلاع‌رسانی از راهکار‌های رونق گردشگری است

غلامعلی حیدری در کارگروه گردشگری چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: با هماهنگی بین‌بخشی و با تشکیل شورای متشکل از دستگاه‌های مختلف صدور مجوز‌های کسب و کار در حوزه گردشگری استان تسهیل و تسریع می‌شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: یکی از راهکار‌های تحقق شعار سال که از همان روز‌های نخست امسال در دستور کار قرار گرفت، تشکیل چهار کارگروه اقتصادی از جمله کارگروه گردشگری و بوم‌گردی در استان است.

وی ادامه داد: همان‌طور که از شعار سال مشخص است، جهش تولید جز با مشارکت مردم امکانپذیر نیست از همین رو تلاش داریم در چارچوب قانون و دستورالعمل‌های موجود و با توجه به ظرفیت بالای استان در حوزه گردشگری، کسب و کار‌های این حوزه را رونق دهیم و از سخت‌گیری‌هایی که پیرامون صدور مجوز‌ها وجود دارد، کاسته شود.

بیشتر بخوانید

تصویب پنج طرح گردشگری در چهارمحال و بختیاری

حیدری، تبلیغات و اطلاع‌رسانی را از دیگر راهکار‌های رونق گردشگری در استان عنوان کرد و گفت: در همین خصوص باید یک وحدت رویه در استان وجود داشته باشد و بسته‌های تبلیغاتی تهیه و در اختیار رسانه‌ها قرار داده شود و از سوی دیگر از تبلیغ ظرفیت‌های گردشگری چهارمحال و بختیاری در کشور‌های حاشیه خلیج فارس نیز غافل نشد.

وی با تاکید بر اینکه امسال زیرساخت‌های گردشگری استان باید از وضعیت بهتری برخوردار شود، افزود: در ایجاد زیرساخت هم می‌توان از ظرفیت سرمایه‌گذار بخش خصوصی بهره گرفت و هم از توان و ظرفیت شرکت‌های بزرگ (هلدینگ‌ها) نظیر شستا، پتروشیمی و صندوق بازنشستگی استفاده کرد.

حیدری اظهار کرد: برای ساماندهی نقاط گردشگری استان لازم است تا مدیریت این مراکز به شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و یا بخش خصوصی واگذار شود تا هم زیرساخت‌هایی نظیر سرویس بهداشتی در این مناطق ایجاد شود و شاهد آلودگی و زباله در این نقاط نباشیم.

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر رفع موانع گردشگری کشاورزی و رونق گردشگری عشایری در استان، ادامه داد: استان ظرفیت خوبی در خصوص گردشگری باغات دارد که در این رابطه باید موانع برطرف و با لحاظ کمترین تغییر کاربری برای کشاورزان محل درآمد ایجاد کرد.

وی، موزه‌های محیط زیست را از دیگر جاذبه‌های گردشگری استان عنوان کرد و گفت: این مراکز کمتر تبلیغ شده است و می‌طلبد تا با راه‌اندازی تور‌های دانش‌آموزی، دانشجویی و حتی برای کارمندان ادارات این ظرفیت‌های جذاب را به همگان معرفی کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • حذف سفر از سبد خانوار صحت ندارد/ اتفاقاً حال مردم خوب است و بیشتر هم سفر می‌روند
  • مرمت عمارت امیرسلیمانی در تهران آغاز شد | برنامه‌ریزی برای بازسازی زندان هارون‌الرشید
  • تبلیغات و اطلاع‌رسانی از راهکار‌های رونق گردشگری است
  • افزایش تعداد جایگاه پمپ بنزین در کهیگلویه و بویراحمد
  • قطار محلی رامسر به ساری راه‌اندازی شود
  • توسعه زیرساخت‌های گردشگری در مسیر رشد ۲۵ درصدی جذب گردشگران
  • دعوت ۷ بازیکن تیم هندبال فرازبام خائیز دهدشت به اردوی تیم ملی
  • همایش پیاده روی خانوادگی در دهدشت
  • تجهیز زیرساخت‌های گردشگری در استان مرکزی
  • نشست چیستی و چرایی فرهنگ و هویت عشایری در دهدشت برگزار شد