Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-03-28@17:06:07 GMT

آغاز ثبت‌نام اربعین از امروز

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۵۷۵۰۵

آغاز ثبت‌نام اربعین از امروز

مصطفی جعفری امروز درباره جزئیات ثبت‌نام زائران اربعین اظهار کرد: ثبت‌نام زائران اربعین از ساعت ۱۰ صبح روز جمعه یکم شهریور ماه امسال در سامانه سماح به آدرس samah.haj.ir آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سامانه سماح در دسترس عموم مردم است، افزود: زائران می‌توانند رأساً نسبت به ثبت‌نام در سامانه اقدام کرده و لزومی به مراجعه حضوری به دفاتر زیارتی ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



جانشین کمیته اعزام ستاد اربعین حسینی استان مازندران اضافه کرد: چنانچه زائری به هر دلیلی اعم از عدم آشنایی با سامانه، عدم دسترسی به اینترنت و برای ثبت‌نام به دفاتر مراجعه کندمبلغ ۳۰هزار ریال بر هزینه خدمات درمانی و بیمه‌ای وی افزوده شده و در مجموع مبلغ ۲۵۰هزار ریال باید پرداخت کند که پرداخت آن نیز صرفاً به‌صورت الکترونیک و از طریق درگاه پرداخت الکترونیک سامانه سماح است.

جعفری یادآور شد: دریافت هرگونه وجهی خارج از نرخ مصوب توسط کارگزاران چه به صورت نقد و یا از طریق دستگاه کارت‌خوان دفتر زیارتی ممنوع بوده و با متخلفان برخورد خواهد شد.

وی بیان کرد: زائران از تاریخ ۱۹ شهریور ماه امسال (۱۰ محرم ۱۴۴۱) تا هفتم آبان ماه امسال (۳۰ صفر ۱۴۴۱) بدون نیاز به گرفتن روادید و به شرط ثبت‌نام در سامانه سماح همراه با گذرنامه معتبر برای زیارت اربعین وارد کشور عراق می‌شوند که مدت اقامت در خاک عراق همچون گذشته یک ماه از تاریخ ورود است.

جانشین کمیته اعزام ستاد اربعین حسینی استان مازندران با اشاره به اینکه سامانه سماح قابلیت ثبت‌نام گروهی را دارد، گفت: توصیه می‌شود با توجه به ماهیت سفر اربعین زائران تشرف خود را همراه با یک سرگروه خبره و آشنا به کشور عراق برنامه‌ریزی کنند.

جعفری با تاکید بر اینکه با توجه به مصوبه ستاد مرکزی اربعین، داشتن بیمه نامه برای تمامی زائران اربعین ضروری است، خاطرنشان کرد: امسال بیمه ایران به‌عنوان شرکت بیمه‌گر زائران اربعین انتخاب شد، همچنین باوجود افزایش چند برابری هزینه‌های ارزی نسبت به سال گذشته با پیگیری‌ها و رایزنی‌های مستمر سازمان حج و زیارت حق بیمه زائران نه تنها افزایشی نداشته خوشبختانه توانستیم تعهدات شرکت بیمه‌گر را نیز نسبت به سنوات قبل افزایش دهیم.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به اینکه در سال جاری نیازی به روادید نیست ضرورت دارد از راه‌های مختلف نسبت به فرهنگ‌سازی موضوع بیمه اقدامات موثرتری صورت گیرد تا زائران نسبت به ثبت‌نام در سامانه سماح تشویق شوند.

جانشین کمیته اعزام ستاد اربعین حسینی استان مازندران یادور شد: تجربه سنوات گذشته نشان داده است که زائرانی که در سامانه سماح ثبت‌نام نکرده بودند متأسفانه در هنگام بروز حوادث دچار مشکلات و گرفتاری‌های بسیاری برای خود و بعضاً خانواده‌هایشان شدند.

جعفری یادآور شد: امسال با توجه به لغو روادید در ایام اربعین، دفاتر زیارتی صرفاً عملیات ثبت‌نام را انجام می‌دهند و عملیات دریافت و ارسال گذرنامه به شرکت‌های مرکزی حذف شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سال گذشته ۵۱ هزار مازندرانی به اربعین اعزام شدند که امسال پیش‌بینی می‌شود زائران بیشتری به این سفر معنوی مشرف شوند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: اربعین ثبت نام زائران اربعین سامانه سماح محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۷۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز فرآیند ثبت سفارش کتاب‌های درسی از ۲۸ فروردین


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسع منابع اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ دوره‌های تحصیلی آموزش ابتدایی، متوسطه اول، متوسطه دوم (نظری، فنی و حرفه‌ای و کاردانش) و کتاب‌های درسی تکمیلی دوره اول متوسطه ویژه دانش آموزان استعداد‌های درخشان و همچنین کتاب‌های درسی دانش آموزان استثنایی از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند my.gov.ir یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش my.medu.ir و یا سامانه سفارش و توزیع مواد آموزشی به آدرس www.irtextbook.com و www.irtextbook.ir و برابر جدول تقویم زمانی شیوه نامه انجام و کتب درسی بر اساس سفارشات مثبوت در سامانه توزیع می‌شود.


سید علی مدینه افزود: مبنای توزیع کتب در تمامی دوره ها، سفارش‌های مثبوت در سامانه است، با توجه به اینکه فهرست سفارش دانش آموزان در سامانه به صورت لحظه‌ای قابل مشاهده است و درخواست نسخه چاپی ثبت سفارش فردی از اولیا دانش آموز توسط مدارس به جهت صرفه جویی ممنوع است.


وی گفت: مدیران مدارس لیست قیمت کتب درسی را در معرض دید اولیا و دانش آموزان قرار دهند؛ و بهای کتاب‌های درسی صرفا بر اساس قیمت پشت جلد کتاب (ثبت شده در سامانه) است و دریافت هرگونه وجه اضافی ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.


مدینه افزود: در صورت تغییر پایه، مدرسه و یا رشته تحصیلی دانش آموز و نیاز به اصلاح سفارش، بر اساس تقویم زمان بندی اعلام شده در شیوه نامه پیوست و قبل از صدور حواله از منطقه به مدرسه، مدرسه و یا دانش آموز ملزم به اصلاح سفارش کتب (فقط یک مرتبه) می‌باشند.


وی گفت: ثبت سفارش تک جلدی (آزاد) کتاب‌های درسی و بسته‌های آموزشی ویژه معلمان از تاریخ ۲۲ / ۰۷ / ۱۴۰۳ و برای دانش آموزانی که فقط به تعدادی از کتاب‌های درسی نیاز دارند از تاریخ ۰۶ / ۰۸ / ۱۴۰۳ آغاز می‌گردد و تا تاریخ ۱۰ / ۱۲ / ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • فوت ۱۰ نفر در حادثه رانندگی نوروز امسال در کردستان
  • آغاز برداشت گندم کشور از هرمزگان
  • مراکز مشاوره اسلامی سماح گسترده‌تر می‌شوند
  • اجرای طرح جهش تولید گندم در آذربایجان‌غربی برای سومین سال
  • مهمترین تفاوت نمایشگاه قرآن ۱۴۰۳ نسبت به سال‌های قبل چیست؟
  • آغاز فرآیند ثبت سفارش کتاب‌های درسی از ۲۸ فروردین
  • امسال چند ماه می‌توانیم بیمه بیکاری دریافت کنیم؟
  • تجلیل از ۵۲ راننده داوطلب خدمت خالصانه سفر اربعین
  • آمارها نشان از تورم بیشتر نسبت به سال قبل دارد
  • آغاز ثبت نام نوبت دوم آزمون سراسری ، از امروز