Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا صباغیان، نماینده مردم خاتم در جشنواره غذای سالم و هنرهای تجسمی و صنایع دستی در روستای ترکان و هرابرجان در قالب جشنواره فرهنگی هنری روز مروست اظهار داشت: روستای ترکان در ماه گذشته به ثبت ملی رسید و در آینده ای نزدیک نیز شاهد تحولات خوبی در شهر مروست خواهیم بود.

نماینده مردم ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم و مهریز در مجلس با اشاره به برگزاری جشنواره ملی فرهنگی هنری روز مروست عنوان کرد: شهرستان خاتم از وجود آثار تاریخی و طبیعی بسیاری بهره مند است که بسیاری از آنها ناشناخته مانده و به طور قطع برگزاری چنین جشنواره هایی می تواند این آثار را به مردم سراسر کشور معرفی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صباغیان بیان کرد: ثبت ملی روستای ترکان می‌تواند زمینه و بستری را فراهم کند که بیش از گذشته به آثار تاریخی که در اطرافمان وجود دارد، توجه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه آثار تاریخی شهرستان خاتم مورد بی توجهی قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: در برخی از شهرها توجه بسیار خوبی نسبت به آثار تاریخی وجود دارد و آنها را به بهترین شکل ممکن بازسازی می کنند اما در خاتم شاهد از بین رفتن آثار تاریخی بوده ایم.

صباغیان ادامه داد: آثار تاریخی شهرستان خاتم بسیار ارزشمند و باید توجه جدی تری به آن صورت گیرد تا بتوانیم شاهد توسعه و رونق گردشگری در این شهرستان باشیم.

نماینده مردم گسترده ترین حوزه انتخابیه کشور ادامه داد: برای توسعه گردشگری باید ظرفیت های این شهرستان به مسئولان نیز شناسانده شود و مسئولان باید در این مسیر شهرستانها را بیشتر مورد توجه قرار دهند.

کد خبر 4699439

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد شهرستان خاتم بوشهر قزوین شیراز شهرکرد هفته دولت ایلام عید غدیر خم یاسوج گرگان کهگیلویه و بویراحمد اربعین حسینی سانحه تصادف عید سعید قربان استانداری سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۷۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز

البرز- مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی با اشاره به ثبت ۴۱ اثر از استان البرز در فهرست میراث ناملموس، همکاری مردم برای شناسایی و معرفی آیین‌ها و رسوم مناطق مختلف استان و ثبت آن‌ها را بسیار مؤثر و مهم عنوان کرد.
رحیم خاکی اظهار کرد: استان البرز با دارا بودن فرهنگ و پیشینه غنی مانند سایر استان‌ها دارای رسوم و آیین‌های خاصی است که به‌خصوص  در روستاهای شهرستان‌های البرز هنوز برخی از آن‌ها پابرجا مانده است.
مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان البرز در گفت‌وگو با ایسنا گفت: آنچه به ارزشمندتر شدن موجودیت فعلی یک سرزمین کمک می‌کند آگاهی از تاریخ و پیشینه فرهنگی و اجتماعی مردمان آن سرزمین و انتقال آن به آیندگان است.
او افزود: اداره کل میراث‌ فرهنگی استان البرز با تلاشی مضاعف توانسته به حفظ و معرفی بسیاری از آیین‌ها و میراث ناملموس این استان کمک کند.  منبع: قدس آنلاین

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر دژ کرد شهرستان اقلید
  • محوطه تاریخی نوشیجان در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود
  • ضرغامی: آخرین آمار حکایت از رشد قابل توجه گردشگری است/ حال مردم خوب است
  • آیین سنتی پخت شیربرنج در روستای توندر کوهسرخ خراسان رضوی برگزار می‌شود
  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز
  • «نوشیجان» در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود
  • ملایر ظرفیت خوبی برای رونق اقتصادی غرب کشور دارد
  • برگزاری جشنواره غذای سالم در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • چهارمین جشنواره ریواس در ریوش برگزار شد
  • چهارمین جشنواره ریواس و سبزی‌های بومی در کوهسرخ برگزار شد