Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-24@09:23:40 GMT

رونمایی از تندیس ابن سینا در روز پزشک

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۵۷۵۸۸

رونمایی از تندیس ابن سینا در روز پزشک

همزمان با روز پزشک از تندیس جدید ابن سینا در همدان رونمایی شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 در مراسم بزرگداشت حکیم هزاره ها شیخ الرئیس بوعلی سینا که همزمان با فرا رسیدن روز پزشک در همدان برگزار شد، با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری،رئیس انجمن مفاخر ایران ،رئیس کمیسیون ملی یونسکو در ایران، جمعی از مسئولان و نمایندگان استان و اقشار مختلف مردم همدان از تندیس جدید ابن سینا رونمایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تندیس که نیم تنه ابن سینا در سنین جوانی با کتابی در دست اوست، بر اساس تصویر مصوب انجمن آثار ملی در سال 1324 خورشیدی، اثر مرحوم استاد ابوالحسن‌خان صدیقی، ساخته شده است.

بنیاد علمی فرهنگی بوعلی سفارش دهنده و هادی عرب‌نرمی، سازنده این تندیس 120 سانتیمتری بوده اند و قرار است نمونه هایی از آن در اماکن و میادین علمی و عمومی ایران و جهان نصب شود.

منبع: شبکه خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۷۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سمینار «ابن سینا» در هفته فرهنگی اصفهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ مدیر اجرایی خانه حکمت گفت: ابن سینا از بزرگ‌ترین حکما و فیلسوف‌های جهان است، او همواره در سفر بوده، اما بیشترین زمانی که در یک شهر ساکن بوده مربوط به اصفهان و ۱۰ سال تحصیل و تدریس وی در این شهر است.


سعید محمدی افزود: در این سینمار دکتر «حسین کلباسی اشتری» استاد تمام گروه فلسفه دانشگاه علامه طباطبایی با موضوع «ابتکارات ابن سینا در فلسفه در مقایسه با ارسطو» و دکتر «قاسم پورحسن» دانشیار گروه فلسفه دانشگاه علامه طباطبایی در خصوص «اهمیت و جایگاه ابن سینا» در شکل‌گیری مکتب فلسفی متقدم اصفهان سخنرانی می‌کنند.


وی با بیان اینکه برپایی این سمینار نقطه قوت شهر اصفهان در حوزه مباحث علمی خواهد بود، گفت: علاقه‌مندان به فلسفه می‌توانند روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ با حضور در خانه حکمت واقع در چهارراه دهش، ابتدای خیابان شیخ مفید شرقی از این سمینار بهره‌مند شوند.

دیگر خبرها

  • انجام ۵۰ هزار پیوند کلیه در ایران/تقدیر از ۳ پزشک پیشکسوت عرصه پیوند کشور در بیمارستان فرهیختگان
  • افزایش ۳۰ درصدی خدمات روانپزشکی بیمارستان ابن سینا
  • طرحی از افتخارات جان سینا در WWE به مناسبت تولد او + عکس
  • اولین کنگره سراسری پیوند کلیه انجمن علمی پیوند کلیه ایران در بیمارستان فرهیختگان
  • سمینار «ابن سینا» در هفته فرهنگی اصفهان
  • آنچه ابن سینا می‌تواند در مورد هوش مصنوعی به ما بیاموزد
  • اعتراض به تعطیلی شهر کراچی همزمان با سفر رئیسی
  • کتاب صوتی «برزویه پزشک» منتشر شد/اقتباسی از داستان‌ کلیله و دمنه
  • لحظه برخورد رعد و برق بر فراز آرامگاه بوعلی سینا
  • رونمایی از سند اجرایی مولدسازی روستاهای استان همدان