Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون رئیس شورای انتقالی جنوب یمن از توقف درگیری‌ها در استان "شبوة" در جنوب شرقی یمن خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، هانی بن بریک، معاون رئیس شورای انتقالی جنوب یمن (مورد حمایت امارات)  در صفحه خود در توییتر نوشت:  نیروهای ویژه به ائتلاف عربی تحت امر عربستان احترام می‌گذارند و به برقراری آرامش کاملاً پایبند هستند و راه حل‌ها را به همراه ائتلاف مورد بررسی قرار می‌دهند و به موجب این امر، نیروهای ویژه درگیری‌ها در شبوه را متوقف می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بریک در ادامه افزود: در صورت تکرار تجاوز  و بسیج کردن نیروها از سوی حزب "تروریستی" اصلاح، ما نمی‌ایستم تا صرفاً ناظر پایبندی خود باشیم و تمامی مردم جنوب به سوی شبوه گسیل خواهند شد.

وی همچنین تصریح کرد: در حالی که هیئتی از شورای انتقالی به ریاست عیدروس الزبیدی در پاسخ به دعوت ریاض به عربستان سفر کرده است، کسانی هستند که نمی‌خواهند این سفر موفقیت آمیز باشد و به همین دلیل، دست به تعدی‌هایی به ایست‌ها و مراکز نیروهای ویژه در شبوه می‌زنند تا این نیروها را در موقعیتی قرار دهند که مجبور به دفاع از خود باشند.

بریک درخواست فوری از ائتلاف عربی برای اعزام کمیته حقیقت‌یاب و شناسایی مسبب تشدید وضعیت در آنجا مطرح کرد.

شهر "عتق" عصر روز پنجشنبه صحنه درگیری میان ارتش وابسته به دولت مستعفی یمن و نیروهای شورای انتقالی جنوب یمن شد.

یک منبع در دولت محلی استان شبوة اعلام کرد: درگیری‌های شدیدی با سلاح‌های مختلف میان تیپ ۲۱ میکا وابسته به ارتش دولت مستعفی و نیروهای ویژه شبوه وابسته به شورای انتقالی جنوبِ مورد حمایت امارات در شهر عتق، مرکز استان شبوة به وقوع پیوست.

این منبع همچنین اعلام کرد: درگیری‌ها پس از شکست کمیته سعودی در مهار تنش میان دو طرف در پی مخالفت تیپ ۲۱ میکا با درخواست شورای انتقالی برای خروج از شهر عتق و استقرار نیروهای ویژه به جای تیپ ۲۱ میکا در آنجا آغاز شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: درگیری در عدن شبوه یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۷۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقف فعالیت پنجمین دوره شورای روانشناسی و مشاوره

علی فتحی آشتیانی رئیس سازمان نظام  روانشناسی و مشاوره کشور در نشست خبری که امروز برگزار شد با اشاره به عملکرد هفت ماهه سازمان اظهار کرد: در طی هفت و ماه و نیمی که فرصت خدمت به شورای مرکزی سازمان روانشناسی و مشاوره را دارم اقدامات بسیاری که قرار بود در سال‌های گذشته انجام شود اما محقق نشده بود را انجام دادیم.

وی ادامه داد : در ازمونی که ۱۵دی ماه سال گذشته برگزار شد ۱۶هزارو ۳۷۱ نفر شرکت کردند که ۸ هزارو چهل و یک نفر در آزمون صلاحیت حرفه‌ای قبول شدند.  تعداد پروانه‌هایی که توسط سازمان طی بیست سال گذشته صادر شده بود حدود ۸۷۵۵  پرونده بود همچنین در اردیبهشت ماه نیز در تمامی استان‌ها مصاحبه عمومی و شخصیتی این افراد برگزار می‌شود که تعداد قابل توجهی می‌توانند پروانه تخصصی هود را دریافت کنند.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره افزود: در کمتر از شش ماه معادل بیست سال کاری که سازمان در گذشته انجام داده بود را انجام دادیم.

فتحی آشتیانی مطرح کرد: تمام این ۸۰۰۰ نفر مصاحبه‌شان انجام می‌شود.مصاحبه تخصصی نیست و بیشتر مصاحبه عمومی، ارزیابی ارتباط کلامی، شایستگی های عمومی و شخصیتی، ارزیابی کار با مراجعان و صلابت و پختگی شخصیتی و ارزیابی ظرفیت خردمندی و استدلال منطقی و تناسب ظاهری و پوشش متناسب با فرهنگ ایرانی و اسلامی است. در همین راستا بررسی روند تحصیلی و تجرب کاری نیز در مصاحبه مدنظر قرار میگیرد و ثبت نام ها برای مصاحبه انجام میشود و برنامه ریزی شده تا مصاحبه در ۳۱ استان توسط اساتید متعهد و متدین بررسی شود و بخش قابل توجهی برای کسب پروانه کار تخصصی موفق می‌شوند.

رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره به دیگر اقدامات انجام شده طی ۷ ماهه گذشته اشاره کرد و افزود: در ۲۷ بهمن‌ماه سال گذشته نیز انتخابات شورای استانی سازمان را به شکل الکترونیک را پس از 9 سال برگزار شد.  شوراهای ۳۰ استان کشور تشکیل و مسئولین استان مشخص شدند و احکام آنها صادر و تقدیم شده تا کار را با قدرت بیشتر پیش ببرند. این افراد مجری مصاحبه‌های تخصصی در استان‌ها هستند. در هفت ماه گذشته تلاش شد تا قانون سازمان مشاوره را اصلاح کنیم و سعی کردیم در این فضا منافع ملی و سازمانی خود را مد نظر قرار دهیم.

وی به چالش‌های موجود اشاره و مطرح کرد:‌ در این مسیر با چالش‌هایی هم رو به رو بودیم . حدود ۵ماه پیش خدمت وزیر رفته و از تعرفه ها صحبت و درخواست شد بیمه سلامت شامل همه گرایش‌ها شود. اما این اتفاق همچنان انجام نشده و امیدواریم همه گرایش‌های مشاوره شامل بیمه شوند. لازم به ذکر است که خدمات روانشناختی جز خدمات گران قیمت است و چاره‌ای جز کمک بیمه‌ها را نداریم. بیمه باید به کمک مردم بیاید.

فتحی آشتیانی گفت: در ابلاغ تعرفه‌ها برای کارشناسان ارشد ۳۳۱هزار و کسانی که دکترای روانشناختی دارند ۳۷۸هزار تومان تعرفه گذاری شده است اما با وجود اینکه تعرفه‌ها چهل درصد افزایش یافه‌اند هنوز پاسخگوی نیازروانژزشکان و مشاورین نیست.

ادامه دارد...

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توقف فعالیت پنجمین دوره شورای روانشناسی و مشاوره
  • کشته‌شدن ۹ غیرنظامی در درگیری‌های سودان
  • روسیه: ۲۷۰ پهپاد ارتش اوکراین منهدم شد
  • مجلس با رفع ایرادات شورای نگهبان به لایحه تجارت موافقت کرد
  • محدودیت های ترافیکی ویژه رژه نیروهای مسلح در ساری
  • ممانعت رژیم صهیونیستی از ورود ۴۱ درصد کمک‌ها به شمال غزه
  • کارشناس آلمانی: اسرائیل در معرض شکست در جنگ غزه است
  • تعیین نماینده ویژه سازمان ملل در افغانستان
  • ۸۴۵ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • تشکیل «شورای انتقالی» در هائیتی پس از یک ماه هرج‌ومرج و آشوب