Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-18@08:23:26 GMT

برپایی مسابقات تیمی قرآن ویژه نونهالان عراقی + عکس

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۵۷۹۴۷

برپایی مسابقات تیمی قرآن ویژه نونهالان عراقی + عکس

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «alkafeel.net/quran»؛ شرکت‌کنندگان در این مسابقات از نونهالان و نوجوانان حاضر در طرح ملی «امیرالقراء» (امیر قاریان) بودند که در قالب 8 تیم 5 نفره به رقابت پرداختند.   این مسابقات در سه مرحله برگزار شد و شرکت‌کنندگان در بخش‌های مختلفی از جمله تلاوت به سبک دو مکتب عراقی و مصری، تقلید از مشاهیر قرائت، معانی واژگان قرآن و سؤالات و اطلاعات عمومی قرآن به رقابت پرداختنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  فعالیت‌ها و برنامه‌های این مسابقات ضبط و قرار است از سوی شبکه ماهواره‌ای قرآن وابسته آستان حسینی پخش شود.   طرح ملی «امیر القراء»(امیر قاریان)،  پروژه‌ای ملی برای شناسایی و پرورش استعدادهای قرآنی در مناطق مختلف عراق است که درخشش قراء عراقی در عرصه بین‌الملل از دستاوردهای مهم این ابتکار آستان عباسی است.
این طرح به همت مرکز پروژه‌های قرآنی وابسته به مؤسسه قرآن آستان عباسی اجرا می‌شود و در تعطیلات تابستان امسال پنجمین دوره آن برگزار شد.
در این طرح که هر سال در فصل تابستان و همزمان با تعطیلی مدارس اجرا می‌شود، ده‌ها قاری نونهال و بااستعداد از سراسر عراق، که با نظارت اساتید و کارشناسان متخصص انتخاب می‌شوند، در کربلای معلی گردهم می‌آیند و فنون و قواعد تخصصی قرائت قرآن به آن‌ها آموزش داده می‌شود.
در این طرح علاوه بر آموزش جوانب فنی قرائت، صوت و لحن، مقامات قرآنی، چگونگی تقلید از مشاهیر قرائت به این افراد، مباحثی نیز در زمینه مسائل تربیتی، فقهی و اعتقادی به آن‌ها آموزش داده می‌شود که از این نظر یک دوره جامع آموزشی محسوب می‌شود.

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن بین الملل ایکنا آستان عباسی قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۷۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاری نوجوان ایرانی به دعوت حسن عبدالکریم به تمرین پرسپولیس می‌رود

به گزارش همشهری آنلاین، صالح مهدی زاده قاری نوجوانی که این روزها قرائت قرآنش در تلویزیون در فضای مجازی حسابی وایرال شده است، امروز و در جریان برگزاری تمرین سرخ پوشان به محل تمرین پرسپولیس می‌رود تا با سرخ پوشان ملاقات ویژه‌ای داشته باشد. این قاری کم سن و سال قرآن به دعوت از حسن عبدالکریم مدافع قطری پرسپولیس در محل تمرین سرخ پوشان حضور پیدا می کند.

پس از انتشار قرائت جذاب این قاری، حسن عبدالکریم از او دعوت کرده تا در تمرین پرسپولیس حاضر شده تا هدیه ای را به او تقدیم کند.

کد خبر 844675 برچسب‌ها ویژه ورزشی باشگاه پرسپولیس

دیگر خبرها

  • ماجرای جاذبه صوت قرآنی که امام سجاد(ع) قرائت می کردند
  • تقدیر مدیرکل تبلیغات البرز از مشارکت مردم در برنامه های ماه رمضان
  • فعالان قرآنی بدون آزمون دانشجو معلم می‌شوند
  • قاریان و حافظان قرآن بدون آزمون وارد دانشگاه فرهنگیان می شوند
  • شرکت ۴۵۰ هزار معلم در طرح مسطورا/ ثبت نام ۶۰۰ هزار داوطلب در کنکور تربیت معلم 
  • استخدام نخبگان قرآنی به عنوان معلم از مهر امسال
  • کردستان مظهر اتحاد، برادری، همبستگی و وحدت اسلامی است
  • قاری نوجوان ایرانی به دعوت حسن عبدالکریم به تمرین پرسپولیس می‌رود
  • توانمندسازی نیروهای شرکت گاز در عرصه قرآنی از اولویت‌ها است
  • رقابت ۲۵ هزار دانش‌آموز بویراحمدی در مسابقات قرآنی