Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@06:33:15 GMT

تلفیق ۴ فرهنگ استانی در مروست/مرزهای فرهنگی شفاف نیست

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۵۷۹۶۹

تلفیق ۴ فرهنگ استانی در مروست/مرزهای فرهنگی شفاف نیست

به گزارش خبرنگار مهر، مجید جوادیان زاده در دومین جشنواره ملی فرهنگی هنری روز مروست، احیای جغرافیای فرهنگی را مهمترین هدف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد برای برگزاری این چنین جشنواره‌هایی در استان یزد دانست و اظهار داشت: ایران رنگین کمان فرهنگ‌ها است و فرهنگ‌ها لزوماً از جغرافیا تبعیت نمی‌کنند و جغرافیای سیاسی قرار نیست که جغرافیای فرهنگی را به دنبال خود داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با بیان اینکه مرزهای فرهنگی چندان روشن و شفاف نیستند، افزود: مرزبندی‌ها در کشور و جهان سیاسی و جغرافیایی سیاسی است و فرهنگ از آن تبعیت نمی‌کند و نقاطی در کشور ایران وجود دارد که درهم آمیزی فرهنگی آن را به یک نمایشگاه و گالری خاص تبدیل کرده که شهرستان خاتم را می‌توان نمونه‌ای از آن دانست.

وی با بیان اینکه شاهد تلفیق چهار فرهنگ استانی در شهرستان خاتم و شهر مروست هستیم، تصریح کرد: این شهر یک تابلوی زیبایی است که رنگ‌ها کنار هم قرار می‌گیرند و در حقیقت زمانی که فرهنگ این منطقه را با بخش‌های زیر مجموعه جستجو کنید مشاهده خواهید کرد که هر قسمتی از آن ریشه در مکانی خاص دارد و به پیچیدگی و ظرافت لازم رسیده که در بافت تاریخی، گردشگری، لهجه و زبان مردم این منطقه به خوبی قابل مشاهده است.

جوادیان زاده خاطرنشان کرد: پراکندگی مردم مروست بسیار جالب است و تعدادی از مردم خوشنام این شهر در سراسر کشور حضور دارد و باید این افراد و چهره‌ها را به خود جذب کند و باید بهانه‌ای باشد تا در کنار هم باشند و هویت مشترک را یاد بیاوریم و به دیگران نیز معرفی کنیم.

به گزارش مهر، جشنواره ملی روز مروست با بازدید از بافت تاریخی و قلعه مروست، شرکت در جشنواره غذای سالم، صنایع دستی و هنرهای تجسمی هنرمندان این شهر و سایر برنامه های فرهنگی و هنری و بدون حضور مسئولان سازمان میراث فرهنگی کشور برگزار شد.

کد خبر 4699475

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد ارشاد یزد بوشهر قزوین شیراز شهرکرد هفته دولت ایلام عید غدیر خم یاسوج گرگان کهگیلویه و بویراحمد اربعین حسینی سانحه تصادف عید سعید قربان استانداری سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۷۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعلاً نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا زاکانی صبح پنجشنبه در حاشیه نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌ها، که در شهرداری مشهد مقدس برگزار شد، اظهار کرد: اظهار کرد: توفیقی که در سال‌های اخیر اتفاق افتاد این بود که عملاً مدیریت شهری در مسیر همکاری مشترک با آستان قدس رضوی برنامه‌ریزی جدی مشترک را آغاز کردند که بتوانند در شهرهای کشور در دهه کرامت برنامه‌های خاص داشته باشند که سال گذشته در ۱۰ استان با برجستگی‌های ویژه برگزار شد. محبت ایرانی‌ها به آقا امام رضا (ع) امکانی را فراهم می‌کند که دهه کرامت اوج تجلی خود در این ایام قرار بگیرد.

شهردار تهران افزود: مهم‌ترین بخش نشست برای هماهنگی دهه کرامت است و در کنار شهرداران و رئیس سازمان تبلیغات و عوامل مرتبط در کنار آستان قدس رضوی، برنامه‌ریزی‌های مشخصی را دنبال می‌کنیم تا این جشن را امسال باشکوه‌تر از گذشته گرامی بداریم.

وی ادامه داد: قانون برنامه هفتم و تأکید بر تشکیل اتحادیه شهرداران موضوع بعدی ماست که قانون مکلف کرده اتحادیه شهرداران شکل بگیرد و دوستان در پی تشکیل اساس‌نامه اتحادیه هستند و مسیر همکاری با دولت بعد از اخذ مجوزهای مربوطه فراهم می‌شود.

زاکانی در خصوص مطالبات شهرداری‌ها از دولت گفت: این مطالبات در حال ثبت‌شدن است و تمام شهرداران مطالبات خود را تنظیم می‌کنند و در مسیر توافق با دولت و ثبت در سامانه‌ها پیش می‌روند تا بتوانند این مطالبات را براساس ظرفیت‌های کشور بگیرند و برای مدیریت شهری صرف کنند.

شهردار تهران افزود: به طور تجمیعی نمی‌توان عددی را اعلام کرد. مطالبات در حال ثبت‌شدن هستند و اعداد متفاوت است و تا زمانی که محاسبه و توافق انجام نشود، چون باید در سامانه‌ها اعمال شود و مورد تأیید قرار بگیرد، نمی‌توان در مورد آن به‌طور شفاف صحبت کرد.

گفتنی است؛ نشست مجمع شهرداران کلان‌شهرها و مراکز استان‌های کشور با موضوع ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت و تشکیل اتحادیه شهرداری‌های کشور به میزبانی شهرداری مشهد مقدس برگزار شد.

کد خبر 6081926

دیگر خبرها

  • قدردانی نماینده ولی‌فقیه در استان از اجرای طرح نور
  • فعلاً نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد
  • فیلم|انسداد مرزهای شرقی کشور تا سه سال آینده
  • راهیابی اعضا کانون استان بوشهر به جشنواره سرود بسیج
  • مراسم اختتامیه جشنواره ملی مدرسه عشق در گیلان
  • آغاز جشنواره استانی طنزواره میرماه در محمودآباد
  • برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی قزوین رونمایی می‌شود
  • افزایش تعاونی‌ها به حل مشکلات استان‌ها کمک می‌کند
  • تعاونی‌های حوزه فرهنگ و هنر در استان‌ها فعال شوند
  • بوستان پرواز میزبان جشنواره گل و گلاب تهران