Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-16@05:34:03 GMT

حوزه بهداشت درمان مروست نیازمند توجه بیشتر است

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۵۷۹۷۲

حوزه بهداشت درمان مروست نیازمند توجه بیشتر است

صباغیان با اشاره به برگزاری حوزه بهداشت و درمان در شهر مروست گفت: حوزه بهداشت درمان مروست نیازمند توجه بیشتر است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، محمد رضا صباغیان شامگاه پنج شنبه 31 مرداد ماه در مراسم اختتامیه دومین جشنواره ملی فرهنگی هنری روز مروست با بیان اینکه یکی از برنامه‌هایی که می‌تواند گوشه‌ای از ظرفیت‌ها و پتانسیل این منطقه را برای مردم، مسئولان و به ویژه برای مسئولان میراث فرهنگی کشور ترسیم کند، جشنواره روز مروست است گفت: به عنوان نماینده مردم انتظار داشتم که همانگونه رئیس میراث فرهنگی کشور قول حضور داده بودند، در این مراسم حضور پیدا کنند که به علت مشکلاتی که پیش آمد نتوانستیم پذیرای ایشان در این مراسم باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مهریز، ابرکوه، بافق، بهاباد و خاتم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برای جذب گردشگر و حفظ آثار تاریخی تلاش‌های بسیاری صورت می‌گیرد افزود: ولی در شهرستان خاتم به این مسائل زیاد توجه نشده و بسیاری از این ظرفیت‌ها به دلیل عدم رسیدگی نابود می‌شود و لازم بود که مسئولان کشوری هم حضور داشته باشند و از نزدیک این آثار ارزشمند را مشاهده کنند.

وی به همت بلند مردم شهر مروست در دست یابی به اهدافشان اشاره و خاطرنشان کرد: مردم این شهر و روستاهای آن یک همت بلندی در این مردم به خوبی ملاحظه کردم و پیگیری‌های بسیار خوبی برای شهرشان دارند و بدون اجر و مزدی برای رسیدن به شکوفایی این منطقه تلاش می‌کنند.

صباغیان اضافه کرد: ثبت روستای ترکان، ثبت مروست در فهرست آثار ملی و بسیاری از آثار تاریخی این شهرستان نشان از حرکت خوب در این زمینه‌ها دارد که امیدواریم این حرکت منجر به توسعه عمرانی و آبادانی این منطقه باشد و در کنار فعالیت‌های اثربخش محرومیت‌هایی هم وجود دارد که باید برای رفع آن تلاش صورت گیرد.

نماینده مهریز، ابرکوه، بافق، بهاباد و خاتم در مجلس شورای اسلامی در ادامه به مشکلات حوزه بهداشت شهر مروست اشاره کرد و گفت: در حوزه بهداشت و درمان با وجود اینکه شهر مروست 18 هزار جمعیت دارد، تنها یک مرکز بهداشت با دو تخت دارد که باید برای رفع این مشکلات برنامه ریزی شود.

وی با بیان اینکه شاهد هستیم که در این مناطق سرمایه گذاری در هیچ بخشی نشده است افزود: معدن اسمالون نور امیدی در منطقه ایجاد کرده ولی در مجموع این منطقه نتوانسته پا به پای شهرستان‌های دیگر حرکت کند.

صباغیان افزود: انسجام و ظرفیت‌هایی که دارد می‌تواند مورد بهره برداری قرار گیرد و پیشنهاد دارم که مسئولان کشوری که در استان حضور پیدا می‌کنند حضورشان در شهرستان خاتم هم داشته باشیم تا بتوانند از نزدیک با محرومیت‌های این شهرستان آشنا شوند.

نماینده مهریز، ابرکوه، بافق، بهاباد و خاتم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: می‌توانیم آمار بگیریم در پنج یا شش سال گذشته چند مسئول کشوری در استان حضور پیدا کردند و به تفکیک اعلام شود که به چه میزان به شهرستان‌ها سفر کردند و اینکه به چه اندازه به شهرستان خاتم حضور پیدا کردند چون تا مسئول کشوری در این مناطق حضور پیدا نکنند و با محرومیت‌ها و مشکلات این مناطق را به نزدیک نبیند متوجه وضعیت نامطلوب این مناطق در بخش‌های مختلف نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه اگر برنامه نباشد فعالیت‌های بزرگ جزیره‌ای خواهد بود تصریح کرد: حتماً این شهرستان باید برنامه دراز مدتی برای آثار تاریخی و کشاورزی و صنعت داشته باشد تا به نتیجه برسد چون این مسئله یکی از معضلات شهرستان‌ها است که در ابتدا در موضوعات مختلف به خوبی پیش می‌روند ولی پس از گذشت مدتی به فراموشی سپرده می‌شود.

صباغیان با اعلام این خبر که راه آهن خاتون آباد به قادر آباد مصوب شد، تصریح کرد: این طرح در بودجه ملی قرار گرفت و کد دار شد و از سال آینده اعتباری برای در نظر گرفته می‌شود که اگر راه اندازی شود می‌تواند نقش بسیار مهمی در توسعه و عمران داشته باشد.

پایان پیام/449

منبع: شبستان

کلیدواژه: روز جهانی مساجد روز جهانی مسجد مساجد عید غدیر عید غدیر خم مسجد غدیر شیراز بیرجند اردبیل شبستان یزد حوزه بهداشت و درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۷۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برق مستقل صنعتی تبریز، نیازمند ۳۰۰ میلیارد ریال

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی اکبر فرج نیا در نشست تخصصی گذر از اوج بار تابستان ۱۴۰۳ با اشاره به موضوع تنش آبی در کلانشهر تبریز افزود: با توجه به این موضوع و اینکه تامین برق پمپ‌های آب در نقاط مختلف برعهده برق تبریز است، باید اعتبارات کافی برای تامین برق واحد‌های مختلف صنعتی و تولیدی این منطقه تخصیص یابد.

وی ادامه داد: چون واحد‌های صنعتی تبریز در مسیر تامین برق پمپ‌های آب قرار دارند، تسهیل برق رسانی به این پمپ‌ها نیازمند تامین شبکه برق مستقل است.

فرج نیا اظهار کرد: رشد و توسعه شهری به معنای افزایش تقاضا برای تامین برق است و با توجه به این موضوع نیازمند راه اندازی پست‌های فوق توزیع در حوزه استحفاظی تبریز هستیم که باید از اکنون تدابیر لازم اندیشیده شود.

وی گفت: در بخش‌های مختلف نیرو و انرژی نیاز به ارتقای خدمات داریم به خصوص در بخش مبلمان شهری حوزه روشنایی معابر نیازمند اصلاح و بهبود خدمات هستیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز یادآور شد: با توجه به رشد و توسعه جهشی کلانشهر تبریز برای پیشگیری از بروز مشکلات برق در آینده به ویژه پیش از آغاز اوج بار تابستان امسال، نیازمند پست‌های فوق توزیع هستیم و گریزی از آن نیست.

وی ساماندهی برق بازار تاریخی تبریز و نقش اساسی آن در بخش اقتصادی را یکی از برنامه‌های اولویت دار شرکت توزیع نیروی برق تبریز اعلام و اضافه کرد: این طرح یکی از مطالبات مهم شهروندان و رسانه‌های گروهی است که با تامین اعتبارات مورد نیاز به طور اساسی اقدامات لازم انجام می‌شود.

آذربایجان شرقی با بیش از چهار هزار واحد تولیدی از قطب‌های اصلی صنعت کشور به شمار می‌رود و ۲۰ درصد این واحد‌ها در تبریز فعال هستند و ۳۰ درصد برق تولیدی در استان در بخش صنعت مصرف می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • ایجاد و تامین شبکه برق مستقل برای واحد‌های صنعتی شهرستان تبریز
  • برق مستقل صنعتی تبریز، نیازمند ۳۰۰ میلیارد ریال
  • یک دستگاه آمبولانس پیشرفته به ناوگان امدادی جزیره قشم الحاق شد
  • دکتر مرندی، چهره مؤثر در حوزه بهداشت و درمان کشور
  • اعزام ۲۵۰ دانشجو به اردوی جهادی سروآباد
  • تیم فوتسال کیان سپهر بوانات قهرمان جام رمضان یزد
  • اهدای دستگاه الکتروکاردیوگراف به مرکز بهداشت تایباد
  • استعفای جمعی از پرستاران چالوس شیطنت رسانه ای است
  • تکمیل طرح‌های حوزه درمان و سلامت در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد
  • بهره مندی بیش از ۳۳۰۰ نفر از خدمات حوزه بهداشت، درمان و توانبخشی هلال احمر کردستان در نوروز