Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@01:31:17 GMT

تسلط ارتش سوریه بر کفرزیتا در حومه شمالی حماه

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۵۷۹۸۱

تسلط ارتش سوریه بر کفرزیتا در حومه شمالی حماه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیاالیوم، یک منبع نظامی سوری اعلام کرد که ارتش سوریه امروز جمعه بر کفرزیتا در حومه شمالی حماه مسلط شده است.

از سوی دیگر سازمان موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه هم گزارش داد که ارتش سوریه بر شهرک کفرزیتا و تپه هایی در شرق نقطه دیده بانی ترکیه در مورک مسلط شده است.

همزمان منابع سوری از تسلط ارتش سوریه بر شهرک الصیاد و تپه الصیاد در جنوب خان شیخون پس از نبرد با تروریستها خبر دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که همزمان با آزادسازی کفرزیتا به دست ارتش سوریه که مقر اصلی جیش العزه محسوب می شد، جمیل الصالح از سرکرده های جیش العزه با پولهای فراوانی که به دست آورده است به حومه شمالی ادلب گریخته است.

با تسلط ارتش سوریه بر تپه هایی در شرق پست بازرسی ترکیه در شهرک مورک، سرنوشت این پست بازرسی ترکیه مبهم است.

به این ترتیب شمار مناطقی که از پنجم ماه آگوست جاری به دست ارتش سوریه فتح شده اند به ۲۳ منطقه می رسد که شامل الاربعین، الزکاه، الصخر، الجیسات، الصیاد، تل الصیاد، کفرزیتا و مراکزی در غرب آن در حومه شمالی حماه و شهر خان شیخون، السکیک، تل سکیک، ترعی، تل ترعی، الهبیط، عابدین، مغز الحمام، مغز الحنطه، کفرعین، تل عاس، مدایا، المردم، مزارع المنطار، کفریدون، الصباغیه در حومه ادلب است.

همزمان جنگنده های سوری مواضع تروریستها در التمانعه در حومه جنوبی ادلب و الغدفه، جرجناز و الدبیر الشرقی و التح در حومه معره النعمان را بمباران کردند.

کد خبر 4699473

منبع: مهر

کلیدواژه: ارتش سوریه حماه ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی فلسطین عراق عربستان سعودی ایران سوریه جنگ 2015 یمن روسیه دونالد ترامپ ترکیه هندوستان کشمیر انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۷۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطعی برق در مناطقی از فلسطین اشغالی بر اثر حملات مقاومت لبنان

 سقوط چند فرود موشک که از لبنان به سوی شمال فلسطین اشغالی شلیک شده بود، شهرک صهیونیست نشین کریات شمونه را در تاریکی فرو برد.

به گزارش تسنیم، رسانه‌های عبری زبان با انتشار تصاویری اعلام کردند، حملات موشکی مستمری که علیه شهرک‌های شمال (فلسطین اشغالی) انجام می‌شود، باعث قطعی برق در کریات شمونه یکی از بزرگترین شهرک‌های این منطقه شده است.

همچنین برخی از رسانه‌ها با انتشار ویدیویی از برخی از شهرک‌های شمال فلسطین اشغالی اعلام کردند، حزب الله باعث کوچاندن اسرائیلی‌ها از این منطقه شده و اکنون شمال (فلسطین اشغالی) به شهر اشباح تبدیل شده است.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی هم در یک توصیف جالب اعلام کرد، در 200 مین روز از جنگ 7 اکتبر، حزب الله 200 هزار اسرائیلی را در منطقه شمالی به درون پناهگاه‌ها فرستاد.

به گفته این رسانه عبری زبان عصر سه شنبه 3 فروند پهپاد وارد حریم شمال شدند و همین امر باعث شد تا آژیر خطر به صدا در آمده و شهرک نشینان به سوی پناهگاه‌ها بروند.

از سوی دیگر حزب الله لبنان طی بیانیه‌ای تاکید کرد، بعد از ظهر امروز سه شنبه حمله هوایی ترکیبی را علیه مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در شمال شهر عکا انجام داده است.

براساس این بیانیه این عملیات با چند فروند پهپاد پوششی و شماری پهپاد انتحاری انجام گرفت و در آن مقر قرمانده تیپ گولانی و مقر واحد ایگور در شمال این شهر مورد حمله قرار گرفت.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی همچنین گزارش داد این اولین تهاجم علیه عکا در سال 2024 محسوب می‌شود.

آخرین باری که آژیر خطر در شهر عکا به صدا در آمد دسامبر 2023 بود.

شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی هم در این رابطه گفت علاوه بر عکا آژیر خطر در شهر حیفا نیز به صدا در آمد.

روتر نت هم در خبری که ساعات پایان شامگاه سه شنبه منتشر شد اعلام کرد، بیش از 30 فروند موشک به سوی منطقه الجلیل الاعلی شلیک شده است که بر اثر آن بخش‌های وسیعی از شهرک کریات شمونه به طور کامل در خاموشی فرو رفته است.

به نوشته رسانه‌های صهیونیستی، ارتش اسرائیل برای جلوگیری از ادامه حملات مقاومت در جنوب لبنان اقدام به شلیک منور در آسمان منطقه مرزی با جنوب لبنان است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • قطعی برق در مناطقی از فلسطین اشغالی بر اثر حملات مقاومت لبنان
  • مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در ترکیه
  • اشاعه ایران‌هراسی یا تبلیغ بازدارندگی؟
  • تاکید سفیر ایران بر نقش قوای مسلح ایران و ترکیه در حفظ امنیت
  • آمریکا همچنان نفت و گندم سوریه را غارت می‌کند
  • ضربه‌هایی که اسرائیل از آغاز طوفان‌الاقصی به خود زد
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان
  • جنگ را در جبهه شمالی باخته‌ایم
  • انهدام مقرهای تروریست‌ها در شرق و مرکز سوریه
  • پدافند ارتش سوریه تجاوز نظامی بامدادی اسرائیل را ناکام گذاشت