Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-25@01:36:55 GMT

ثبت‌نام اربعین آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۵۷۹۸۶

ثبت‌نام اربعین آغاز شد

تین‌نیوز | 

ثبت‌نام سفر اربعین از صبح امروز آغاز شد. اجازه خروج از کشور فقط در صورت داشتن سند ثبت‌ نام اربعین و گذرنامه معتبر صادر می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سامانه https://samah.haj.ir از ساعت ١٠ صبح امروز (جمعه اول شهریورماه) برای ثبت‌نام اربعین باز شد.

سازمان حج و زیارت هزینه ثبت‌نام سفر اربعین را که فقط شامل بیمه حوادث و خدمات درمانی می‌شود ۲۵هزار تومان اعلام کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دریافت هرگونه وجهی به صورت نقدی و بیشتر از این هزینه مصوب، غیرقانونی است.

کمیته ثبت‌نام و اعزام ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) اعلام کرد: زائران برای شرکت در مراسم اربعین سال ۱۳۹۸ با توجه به توافق به عمل آمده بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق می‌توانند از تاریخ ۱۳۹۸/۶/۱۹ (۱۰ محرم ۱۴۴۱) تا ۱۳۹۸/۸/۷ ( ۳۰ صفر ۱۴۴۱) بدون نیاز به دریافت روادید و به شرط ثبت نام در سامانه «سماح» همراه با گذرنامه معتبر برای زیارت اربعین امام حسین(ع) وارد کشور عراق شوند.

لازم به تذکر است لغو روادید عراق صرفاً برای بازه زمانی تعیین شده به مناسبت اربعین است و خارج از این محدوده زمانی، زائران به دریافت روادید از طریق دفاتر زیارتی ملزم هستند. با توجه به مصوبه ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) برای تشرف به زیارت اربعین ثبت‌نام در سامانه سماح الزامی است و با توجه به اتصال سامانه سماح به سامانه نیروی انتظامی صرفاً به زائرانی که در این سامانه ثبت نام کرده باشند اجازه خروج داده خواهد شد.

ثبت‌نام اربعین طبق اعلام سازمان حج که مسؤولیت کمیته ثبت‌نام اربعین را به عهده دارد، تا روزهای منتهی به ایام اربعین ادامه خواهد داشت. در صورت انصراف، هزینه ثبت‌نام پس از کسر خسارت مربوطه صرفاً به فرد منصرف و از طریق تمامی شعب بانک ملی مسترد خواهد شد.

امکان انصراف تا دو روز قبل از تاریخ اعزام امکان‌پذیر است و پس از آن سامانه اجازه انصراف نخواهد داد.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: سفر اربعین ثبت نام اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۷۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز حمله پهبادی به پایگاه عین‌الاسد در عراق

پایگاه آمریکایی «عین‌الاسد» در غرب عراق هدف حمله قرار گرفت. این حمله ساعاتی پس از حمله به یک پایگاه نیرو‌های آمریکایی در شمال شرق سوریه رخ داد.

 

به گزارش انتخاب، منابع امنیتی، روز دوشنبه ۳ اردیبهشت در گفتگو با خبرنگاران خبر دادند که پایگاه «عین‌الاسد» محل استقرار نیرو‌های آمریکایی در غرب استان الانبار عراق هدف حمله پهپادی قرار گرفت.

پیشتر خبرگزاری «رویترز» به نقل از دو منبع امنیتی عراقی گزارش داد که شامگاه یکشنبه، ۲ اردیبهشت، دست‌کم پنج موشک از شهر زمار عراق به سوی یک پایگاه نظامی آمریکایی در شمال شرق سوریه شلیک شد.

همچنین این حمله چند ساعت پس از آن رخ داد که گردان‌های حزب‌الله عراق از سرگیری عملیات‌های خود علیه نیرو‌های آمریکایی را به دلیل ناکامی محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق که هفته گذشته به ایالات متحده سفر کرده بود، تا جدول زمانی خروج نیرو‌های ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا از خاک عراق را تعیین کند.

این حمله همچنین دو روز پس از حمله جمعه شب به اردوگاه «کالسو» متعلق به نیرو‌های حشد الشعبی در استان بابل در جنوب بغداد رخ داد که ایالات متحده دخالت در آن را رد کرد.

نیرو‌های آمریکایی و گروه‌های شیعه مسلح مورد حمایت ایران در ماه‌های اخیر در بحبوحه درگیری‌های منطقه‌ای مرتبط با جنگ اسرائیل در نوار غزه، حملاتی را انجام داده‌اند که منجر شد محمد شیاع السودانی در ژانویه گذشته خواستار پایان حضور نظامی آمریکا در این کشور شود.

دیگر خبرها

  • آغاز اقدامات آماده سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیر‌های منتهی به آن جهت اجرای طرح اربعین حسینی
  • آغاز آماده‌سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیرهای منتهی برای اربعین حسینی
  • آغاز عملیات احداث باند دوم محور اهواز خرمشهر
  • ترکیه اس-۴۰۰ را در مرز عراق مستقر می‌کند
  • آخرین اخبار حج تمتع ۱۴۰۳ / روند صدور روادید زائران آغاز شد
  • انتصاب جدید در سازمان صدا و سیما
  • صدور روادید زائران حج تمتع آغاز شده است
  • اعلام تعداد زائران حج و پیگیری‌ برای ویزای عربستان
  • آغاز حمله پهبادی به پایگاه عین‌الاسد در عراق
  • آغاز حج عمره پس از ۹ سال انتظار