Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-25@15:18:45 GMT

حبیب الصایغ درگذشت

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۵۸۰۷۲

حبیب الصایغ درگذشت

ساعت 24-حبیب الصایغ، در سال ۲۰۱۳ از سوی گروهی از منتقدان، نویسندگان و چهره‌های فرهنگی جهان عرب برای دریافت جایزه نوبل ادبیات به آکادمی نوبل به عنوان شاعر بزرگ جهان عرب معرفی شد. این شاعر و نویسنده عرب در سن ۶۴ سالگی از دنیا رفت.

حبیب الصایغ، شاعر و نویسنده اماراتی و سردبیر روزنامه اماراتی الخلیج، رئیس اتحادیه نویسندگان اماراتی و دبیر کل اتحادیه ادبا و نویسندگان عرب در سن  ۶۴ سالی دار فانی را وداع گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حبیب یوسف عبدالله الصایغ در سال  ۱۹۵۵ در ابوظبی، پایتخت امارات دیده به جهان گشود . در سال ۱۹۷۷ لیسانس فلسفه و درسال ۱۹۹۸  مدرک فوق‌لیسانس خود را در رشته زبان انگلیسی و عربی و ترجمه از دانشگاه لندن دریافت کرد.

رئیس اتحادیه نویسندگان عرب در بیانیه‌ای ضمن تسلیت درباره او نوشت «فقدان ناگهانی او که خسارت آشکاری برای جامعه فرهنگی عرب به شمار می‌رود روزی اندوه‌بار را برای تاریخ فرهنگ عرب رقم زد. او علاوه بر اینکه شاعری چیره‌دست بود روزنامه‌نگاری توانمند بود که قلمش را در راه خدمت به  مسایل ملی عربی، علی‌الخصوص قضیه فلسطین که موضوع اصلی و مرکزی اعراب است به کار گرفت و از مهم‌ترین مخالفان عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی بود.»
او در سنین آغازین جوانی با نوشته‌ها و اشعارش به نشر افکار و عقاید خود پرداخت و در ده‌ها کنفرانس و سمینار عربی و بین‌المللی شرکت کرد و اشعار و قصایدش به زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی، اسپانیایی و چینی ترجمه و منتشر شدند.

 اولین دیوان شعری او در سال ۱۹۸۰ و دیگر دوادین شعری او به ترتیب در سال‌های بعد منتشر شدند که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از «آخرین جمله سخنگوی خویش» در سال ۱۹۸۱، «قصایدی به بیروت» ۱۹۸۲، «شباهت‌ها» ۱۹۸۶ «گل کهنسالی» ۱۹۹۵ و «شکست در وزن» ۲۰۱۱.
 
حبیبی صایغ در سال ۲۰۱۳ از سوی گروهی از منتقدان، نویسندگان و چهره‌های فرهنگی جهان عرب برای دریافت جایزه نوبل ادبیات به آکادمی نوبل به عنوان شاعر بزرگ جهان عرب که نماینده نوآوری‌های جهان عرب است معرفی شد که در نهایت آکادمی نوبل جایزه خود را به آلیس مونرو، نویسنده کانادایی اهدا کرد.

منبع: خبرآنلاین

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۸۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیب صحبتهای غضنفری درباره‌ وعده مالی و کمیسیونها

حبیب‌زاده، منتخب مردم مرند در مجلس شورای اسلامی روایت کامران غضنفری از دیدار با یکی از مدیران مجلس را ناصحیح دانست و گفت: به هیچ وجه بحثی درباره قول و وعده برای رأی دادن به ریاست مجلس نبوده و خلاف‌گویی است». - اخبار سیاسی -

حبیب‌زاده منتخب مردم مرند در مجلس شورای اسلامی ضمن نادرست دانستن روایت کامران غضنفری از دیدار با یکی از مدیران مجلس به خبرنگار تسنیم گفت: «من در آن جلسه مورد اشاره دکتر غضنفری بوده‌ام، به هیچ وجه بحثی درباره قول و وعده برای رأی دادن به ریاست مجلس نبوده و خلاف‌گویی است».

حبیب‌زاده که در این جلسه حاضر بوده، در ادامه به آنچه در این جلسه اتفاق افتاده اشاره کرد و گفت: « آنچه بوده توضیحات اینجانب درباره اعتقادم به مدیریت آقای قالیباف بوده که آقای غضنفری در این میان از آن مقام محترم اجرایی درخواست کرد که درباره عدم تصویب طرح صیانت و فضای مجازی از رئیس محترم مجلس سوال کند، من یک سرباز حضرت آقا و فردی بدون وابستگی به هیچ جریانی هستم و آقای غضنفری را هم فردی دلسوز دیدم اما روایت ایشان صحیح نیست».

این نماینده منتخب مجلس دوازدهم در پایان تصریح کرد: «در آن جلسه آن مسئول مربوطه از آقای غضنفری مدارکش را گرفت و کارهای کارت تردد ایشان به مجلس را برایش انجام داد و خیلی هم احترامش کرد و حرفهای وعده مالی و کمیسیون غیرواقعی هست، در آستانه آغاز کار مجلس دوازدهم بدون حاشیه ها باید دنبال خدمت بی منت به مردم و فداکاری برای انقلاب و مردم باشیم».

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تکذیب صحبتهای غضنفری درباره‌ وعده مالی و کمیسیونها
  • عروس امام خمینی درگذشت
  • صدور ترور و خشونت به جهان/ کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • کاسب حبیب الله‌،طرحی برای تجلیل از کاسبان خوشنام
  • صدور ترور و خشونت به جهان/کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • (ویدیو) «نوبل‌پرایز ایران» یا «چهره‌های ماندگار» چرا تعطیل شد؟
  • محرومیت ۶داور کشتی جهان بخاطر رشوه آذربایجان!
  • استوری مهدی کوشکی برای ترانه علیدوستی جنجالی شد
  • استاندار اردبیل از شاعر و پژوهشگر نمینی تجلیل کرد
  • جهادگر اردبیلی عنوان برگزیده آیین جایزه نوبل ایرانی را کسب کرد