Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، دولت دست نشانده سعودی در یمن، امروز جمعه نیروهای اماراتی در منطقه بلحاف در استان شبوه در جنوب شرق یمن را به برهم زدن اوضاع نظامی و تلاش برای حمله به شهر عتق مرکز این استان متهم کرد.

راجح بادی سخنگوی دولت دست نشانده سعودی در یمن گفت: توسعه تمرد و شورش به استان شبوه به مثابه چالش آشکار برای اهداف ائتلاف عربی و تلاش های عربستان برای آرام کردن اوضاع و اصرار بر به شکست کشاندن همه تلاش های رفع بحران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دولت بر مقابله با شورشیانی که شورای انتقالی آنها را رهبری می کند، تاکید دارد. بر مقابله با شورشیان شبه نظامیان شورای انتقالی تاکید داریم.

اختلافات میان نیروهای مورد حمایت امارات و سعودی شب گذشته به استان شبوه هم رسید و درگیری سختی میان آنها درگرفته است.

یک مقام مسئول در شبوه در گفتگو با الخلیج اونلاین اعلام کرد که نیروهای نخبه وابسته به شورای انتقالی مورد حمایت امارات، تجهیزات گسترده ای را برای تسلط بر شهر نفت خیز عتق در استان شبوه به سوی این شهر روانه کردند.

پس از خروج هیاتی سعودی که برای میانجیگری و پایان دادن به اختلاف و تنش ها وارد شبوه شده بود، این درگیری ها آغاز شد.

نیروهای نظامی همراه هیات میانجی روز پنجشنبه وارد شهر عتق شده بودند تا در فرودگاه این شهر مستقر شوند.

تلاش نیروهای شورای انتقالی جنوبی مورد حمایت امارات برای تسلط بر شهر عتق منجر به آغاز درگیری ها شد.

این درگیری ها چند روز پس از تسلط نیروهای مورد حمایت امارات بر دو پادگان نیروهای دولت مستعفی در استان مارب به استان شبوه کشیده شده است.

پیش از این نیز نیروهای شورای انتقالی در یک درگیری چهار روزه و کشته شدن دهها نفر، بر همه پادگان ها و مقرهای دولت مستعفی یمن در استان عدن مسلط شده بودند.

این در حالی است که دولت دست نشانده سعودی در یمن، به شکل رسمی امارات را مسئول بحرانی شدن اوضاع عدن دانست اما امارات آنرا رد کرد و آنرا ادعای بی اساس دانسته است.

همزمان مجلس مشورتی یمن وابسته به آل سعود هم از امارات خواست که فورا حمایت از شورای انتقالی جنوب یمن را متوقف کند و در راستای بی ثباتی در یمن حرکت نکند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: یمن امارات آل سعود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۸۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه : اوکراین بیش از ۸۰۰ نظامی دیگر را از دست داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه از افزایش تلفات ارتش اوکراین در درگیری های شبانه روز گذشته خبر داد.

وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه در گزارش روزانه خود آورد که نیروهای ارتش اوکراینی ۴۸۰ نظامی خود را در درگیری در محور دونتسک از دست دادند.

در نتیجه درگیری در این محور، نیروهای روسیه یک تانک ارتش اوکراین را منهدم کردند. در درگیری وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که در منطقه آودیوکا، ارتش اوکراین ۳۳۰ نظامی خود را از دست داد.

بنا به گزارش وزارت دفاع روسیه، در درگیری در نزدیکی کوپیانسک، نیروهای روسی موفق شدند چهار ضد حمله ارتش اوکراین را دفع کنند.

کد خبر 6081333

دیگر خبرها

  • یک سالگی جنگ داخلی سودان
  • تغییر دستور کار مقاومت در جبهه شمالی؟ / بررسی معنای افزایش تنش و درگیری میان حزب الله و رژیم صهیونیستی
  • العین، الهلال عربستان را تحقیر کرد
  • برد بزرگ العین مقابل الهلال برای پایان رکورد جهانی
  • هشدار سران سعودی و اماراتی درباره تشدید تنش‌ های منطقه‌ای
  • روسیه : اوکراین بیش از ۸۰۰ نظامی دیگر را از دست داد
  • جزائر الیاسات؛ چالش مرزی عربستان سعودی با امارات
  • افشاگری وال استریت ژورنال از موضع امارات و عربستان در جریان حمله ایران به اراضی اشغالی
  • دبی به معنای واقعی غرق شد ! + ویدئو | تصاویری از باند پرواز فرودگاه در میان آب
  • افشاگری وال استریت ژورنال از موضع امارات و عربستان در جریان حمله ایران به اسرائیل