Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یورو نیوز، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، با بیانی انی مطلب خطاب به خبرنگاران در کاخ سفید گفت: از نظر ما اعطای شهروندی به دلیل تولد، مسأله‌ای بسیار جدی است... شما از مرز عبور می‌کنید، یک نوزاد [در خاک آمریکا] به دنیا می‌آورید و مبارکه، کودک شهروند آمریکا می‌شود... این واقعا مسخره است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موضوع مهاجران پیش از این در سال ۲۰۱۶ میلادی نیز از محورهای تبلیغاتی کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ بود و به نظر می‌رسد قرار است از عمده موضوعات تبلیغاتی برای انتخابات دوبارۀ او نیز باشد.

ترامپ همچنین در اکتبر ۲۰۱۸ در مصاحبه‌ای اعلام کرد که قصد دارد از قدرت خود در صدور «فرمان اجرایی» استفاده و قانون اعطای شهروندی به دلیل تولد در خاک آمریکا را لغو کند. در آن زمان بسیاری از کارشناسان اعلام کردند صدور چنین فرمانی غیرممکن است زیرا خلاف قانون اساسی ایالات متحده آمریکاست.

پس از جنگهای داخلیِ این کشور در سال ۱۸۶۸ میلادی، متمم ۱۴ قانون اساسی ایالات متحده که حق اعطای شهروندی به دلیل تولد در خاک آمریکا را به‌رسمیت می‌شناسد، تصویب شد. این قانون که به اصل خاک «jus soli» نیز معروف است از جمله به سیاهپوستان آمریکا اجازه داد تا به حقوق کامل شهروندی دست یابند.

منتقدان می‌گویند اکنون این قانون مهاجران را تشویق می‌کند که به ایالات متحده مهاجرت کرده و بلافاصله صاحب فرزند شوند؛ فرزندانی که اصطلاحا «کودک قلاب» یا «کودک لنگر» (anchor babies) خوانده می‌شوند. یا افرادی که صرفا بدلیل متنفع شدن از مزایای شهروندی آمریکا طی سفرزایمان (زادگری) تلاش می‌کنند در خاک آمریکا زایمان کنند.

کد خبر 4699492 عبدالحمید بیاتی

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا دونالد ترامپ مهاجران ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی فلسطین عراق عربستان سعودی ایران سوریه جنگ 2015 یمن روسیه دونالد ترامپ ترکیه هندوستان کشمیر انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۸۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردن مصمم است آسمان کشورش مورد سوء استفاده رژیم صهیونیستی قرار نگیرد

به گزارش جام جم آنلاین، ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن که در نیویورک به سر می‌برد، طی تماس تلفنی با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: امروز منطقه بیش از هر زمان دیگری نیازمند آرامش است و رژیم اسرائیل از مسیر جنگ روانی به دنبال منحرف کردن اذهان از موضوع اصلی غزه است.

وی تاکید کرد: اردن مصمم است که در تحولات غزه، آسمان این کشور مورد سوء استفاده اسرائیل قرار نگیرد.

بر اساس این گزارش شب گذشته نیز وزیران امور خارجه ایران و اردن در حاشیه نشست عالی شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد تحولات خاورمیانه با یکدیگر در نیویورک دیدار و رایزنی کردند.

دیگر خبرها

  • دولت سیزدهم در محرومیت‌زدایی از جامعه مصمم است
  • خودسوزی یک فرد مقابل دادگاه ترامپ
  • اردن مصمم است آسمان کشورش مورد سوء استفاده رژیم صهیونیستی قرار نگیرد
  • محدودیت‌های آمریکا برای حضور مقامات ایرانی در نیویورک
  • توهین جدید ترامپ به بایدن؛ او بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است
  • ترامپ: بایدن کشور ما را ویران کرده و بدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکاست/ ما باید از شر بایدن خلاص شویم (فیلم)
  • اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)
  • حرکت جدید و عجیب ترامپ برای بردن در انتخابات آمریکا
  • رحیم‌پور ازغدی: ترامپ یقه طرف را می‌گیره می‌خواد تجاوز کنه!
  • پیامد تردید نسبت به یکی از متهمان پرونده ۶ ژانویه برای ترامپ