Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-23@15:21:13 GMT

افشای راز قتل زن خانه دار ‌

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۵۸۲۴۸

افشای راز قتل زن خانه دار ‌

مرد عصبانی که همسرش را به‌خاطر انجام ندادن کارهای خانه به قتل رسانده بود پس از دو سال به این جنایت اعتراف کرد.

 معصومه مرادپور-  خبرنگار
به‌گزارش خبرنگار حوادث«ایران»، رسیدگی به این پرونده از اردیبهشت سال 96 به‌دنبال تماس تلفنی با کلانتری ماهدشت کرج شروع شد که حکایت از قتل زن جوانی به‌نام مهسا 34ساله داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیم ویژه‌ای از کارآگاهان جنایی بلافاصله در محل جنایت حضور یافتند و با جسد زن جوان در اتاق خواب در حالی رو به رو شدند که شالی دور گردنش پیچیده شده و جان باخته بود. یکی از همسایه‌های مقتول گفت: در خانه بودیم که شوهر مهسا در زد و کمک خواست. گفت هرچه در خانه‌شان را می‌زند کسی پاسخگو نیست و قفل در را هم نمی‌تواند باز کند. این در حالی بود که صدای گریه فرزند یک ساله‌اش شنیده می‌شد. ما هم به کمکش رفتیم و بالاخره در را باز کردیم اما در اتاق خواب با جسد همسرش رو‌به‌رو شدیم. بدین ترتیب مأموران پس از بررسی‌های اولیه وحید - همسر مقتول - را به‌عنوان تنها مظنون پرونده بازداشت کردند. اما از آنجا که هیچ مدرکی علیه وی پیدا نشد وی را با قرار وثیقه آزاد کردند. این در حالی بود که خانواده مهسا از وجود اختلاف و درگیری شدید بین دختر و دامادشان خبر داده بودند.

---


 

2سال بعد

با گذشت دوسال از وقوع این جنایت در حالی که پلیس نتوانسته بود راز این جنایت را فاش کند بار دیگر تحقیقات روی تنها مظنون ماجرا متمرکز شد و سرانجام پس از بازداشت و بازجویی از وی لب به اعتراف گشود.
وحید که کارمند یک شرکت خصوصی بود در اعترافاتش گفت: 5 سال قبل با مهسا ازدواج کردم اوایل زندگی خوبی داشتیم اما کم‌کم متوجه شدم همسرم توجهی به خانه و زندگی ندارد حتی وقتی بچه دار شدیم هم او احساس مسئولیت چندانی نداشت. بیشتر وقتش در بیرون از خانه یا ارتباط با زنان همسایه می‌گذشت. روز حادثه زمانی که از سرکار خسته به خانه برگشتم خانه نامرتب و به هم‌ریخته بود نه از غذا خبری بود نه از توجه و محبت. عصبانی شدم از همسرم خواستم که دیگر با همسایه‌ها مراوده‌ای نداشته باشد و به‌خانه وزندگی‌اش برسد. بر سر این موضوع باهم مشاجره کردیم تا اینکه من از روی خشم وعصبانیت مهسا را هل دادم که ناگهان سرش به لبه میز خورد و بیهوش شد نمی‌دانستم چکار کنم خیلی ترسیده بودم او را به اتاق خواب بردم وبا پیچاندن شال دور گردنش او را خفه کردم بعد هم دختر یکساله‌ام را کنار او خواباندم و از خانه خارج شدم. چند ساعت بعد هم برگشتم و به‌گونه‌ای وانمود کردم که در باز نمی‌شود. به‌دنبال اعتراف‌های تکان دهنده مرد جنایتکار او به اتهام قتل عمد بازداشت شد. سرهنگ نادر بیگی رئیس پلیس آگاهی استان البرز با اعلام این خبر گفت: متهم هم‌اکنون برای تکمیل پرونده دراختیار کارآگاهان دایره مبارزه با جرایم جنایی قرار دارد.‌

نگاه کارشناس

سرهنگ اکرم حسین‌زاده/ رئیس امور
رسانه  فرماندهی انتظامی استان البرز
چنین حوادث تلخی نمودی از افزایش خشونت در سطح جامعه است. این‌گونه اقدمات جنون‌آمیز معمولاً در افرادی دیده می‌شود که از مشکلات روحی و روانی نادیده گرفته‌ شده رنج می‌برند. براساس تحقیقات کارشناسان روانشناسی جنایت به‌عنوان بالاترین سطح خشونت به یکباره رخ نمی‌دهد بیشتر این افراد قبل از اقدام به این عمل، بارها به اشکال مختلف خشونت داشته‌اند.
خشونت در کلام؛ رفتار و خشونت‌های دیگری که در بستر خانواده‌ها شکل گرفته است.
در بسیاری از موارد همسر و فرزندان این افراد به‌دلیل روابط احساسی، علاقه‌مند به ادامه زندگی با آنها هستند اما به شرط درمان و برطرف‌ شدن مشکلات روانی و دقیقاً همین‌جاست که باید با استفاده از برخی ابزارهای حمایتی و قانونی اینگونه افراد را مجبور به پذیرش و درمان کرد.
نقش رسانه‌ها نیز بسیار مهم است. مردم باید بدانند که اگر مردی زنش را کشت چه موضوعی دقیقاً باعث این رویداد تلخ شده چون بخش اعظم این قتل‌ها در اثر یک اختلاف کوچک شروع شده اما به خاطر بحران خشونت منجر به قتل شده است.
ریتم خشونت تنها با آموزش صحیح تبدیل به آهنگی آرام می‌شود. مردی که دریک مشاجره همسر جوانش را به قتل می‌رساند هنوز فرو بردن خشم را یاد نگرفته وآموختن و تمرین این مهم برای آحاد مردم بسیار ضروری است.
زنان باید یاد بگیرند درمواقع عصبانیت همسران خود چه برخوردی داشته باشند، هیچ‌کس از شکم مادرش قاتل به دنیا نمی‌آید این شرایط است که زمینه ارتکاب جرم او را فراهم می‌سازد.
زنان باید بدانند که مدیریت خانواده بر عهده آنان است و نباید برخی رابطه‌های فرا خانوادگی باعث نابسامانی در فعالیت‌های خانوادگی شود هر چیزی جای خودش را دارد و برای یادگیری این نوع مهارت می‌توان از مشاوران واطرافیانی که باتجربه‌تر هستند استفاده کرد.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۸۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای جزئیاتی از طرح اسرائیل برای حمله به رفح

به گزارش همشهری آنلاین، روزنامه وال‌استریت‌ژورنال نوشته ارتش اسرائیل در حال آماده شدن برای تخلیه غیرنظامیان فلسطینی از رفح قبل از آغاز حمله به این منطقه است.

مقام‌های مصری که در جریان برنامه‌های اسرائیل قرار گرفته‌اند به این روزنامه گفته‌اند که دو تا سه هفته اول عملیات به تخلیه غیرنظامیان با همکاری آمریکا، مصر و دیگر کشورهای عربی اختصاص خواهد داشت.

قرار است غیرنظامیان به شهر «خان‌یونس‌» در مجاورت رفح و همچنین دیگر مناطق اطراف منتقل شوند. ادعا شده که پناهگاه‌هایی که با چادر درست شده‌اند به همراه غذا و تجهیزات پزشکی در اختیار آنها قرار داده خواهد شد.

بعد از آن نظامیان ارتش اسرائیل به تدریج وارد شهر رفح شده و «مناطقی که گمان می‌رود سران و نیروهای حماس در آنجا مخفی شده‌اند» را هدف قرار خواهد داد.

رژیم اسرائیل که تا کنون در تحقق اهداف جنگی خود در غزه ناکام مانده ادعا می‌کند که رفح اصلی‌ترین مقر گردان‌های باقی‌مانده حماس در غزه است. اسرائیل ادعا می‌کند پیروزی در جنگ بدون رفح امکان‌پذیر نیست.

ارتش اسرائیل علاوه بر این معتقد است که بسیاری از اسرای باقی‌مانده اسرائیلی که در روز ۷ اکتبر به اسارت گرفته شدند در رفح نگهداری می‌شوند.

در حال حاضر به پناهگاهی برای بیش از ۱ میلیون نفر از ساکنان غزه تبدیل شده و سازمان‌های حقوق بشری درباره احتمال بروز یک فاجعه انسانی در این منطقه در صورت حمله اسرائیل هشدار داده‌اند.

مقام‌های مصری به وال‌استریت‌ژورنال گفته‌اند که انتظار می‌رود حمله به رفح ۶ هفته به طول بینجامد، اگرچه هنوز درباره زمان‌بندی این عملیات ابهام‌های فراوانی وجود دارد.

یک مقام امنیتی اسرائیل که اشاره‌ای به نام او نشده گفت که ارتش اسرائیل «برنامه عملیاتی بسیار فشرده‌ای خواهد داشت چون شرایط در آنجا بسیار پیچیده است.»

کد خبر 846475 منبع: فارس برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه فلسطین

دیگر خبرها

  • هنوز فلسطینی‌ها حق ورود به مسجدالاقصی را ندارند + ویدئو | رفتار خشونت‌آمیز صهیونیستها با فلسطینی‌ها ببینید
  • افشای اسرار بیماران چه مجازاتی دارد؟
  • آلمان: تشدید حملات شهرک‌نشینان صهیونیست به فلسطینیان نگران‌کننده است
  • افشای جزئیاتی از طرح اسرائیل برای حمله به رفح
  • تظاهرات مردم پاریس علیه اسلام‌هراسی
  • پیام تبریک معاون وزیر ورزش به دختران المپیکی
  • ظلمی به نام تنبیه بدنی
  • ماجرای ۵ اخطار رهبری به مجلس انقلابی | نماینده‌ای داشتیم که به «مهسا امینی» فقط فحش نمی‌داد!
  • پیام تبریک معاون توسعه ورزش بانوان درپی تاریخ‌سازی و کسب سهمیه المپیک
  • نماینده‌ای داشتیم که به مهسا امینی فقط فحش نمی‌داد