Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@13:57:31 GMT

کرمان در حوزه فعالیت های اقتصادی موفق عمل کرده است

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۵۸۲۴۹

کرمان در حوزه فعالیت های اقتصادی موفق عمل کرده است

به گزارش ایرنا،  محمدصادق بصیری روز جمعه در ششیمین جشنواره سیب و گلابی بردسیر افزود: یکی از مهم ترین فعالیت های بشر فعالیت های اقتصادی است که در بستر اجتماع شکل می گیرد و خوشبختانه استان کرمان در این زمینه با کم گرفتن از معین های اقتصادی عملکرد قابل قبول و ملموسی ارایه داده است.

بصیری اضافه کرد :  اتفاقات مثبت برای جامعه زمانی خوب پیش می رود که امنیت اقتصادی و اجتماعی و سیاسی را برای مردم فراهم کنیم تا مردم بتوانند در چنین فضای امید به آینده داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار بردسیر  هم در این جشنواره از این شهرستان به عنوان قطب باغداری  استان کرمان نام برد و گفت :  ۱۲۰۰ هکتار سطح زیر کشت گلابی و سیب در شهرستان بردسیر وجود دارد که ۱۱۰۰ هکتار آن در بخش گلزار واقع است.

مجید نجف پور  با بیان اینکه شهرستان بردسیر در کنار باغداری، معادن بسیار خوبی را نیز از جمله مس دارد افزود: با فعالیت های معین اقتصادی در بخش گلزار  از یک سال گذشته ۱۶۱ نفر مشغول به کار شده اند و این نمایشگاه نیز از محل تولیدات مشاغل خانگی ایجاد شده است.

نجف پور افزود: شهرستان بردسیر قابلیت های فراوان گردشگری را دارد و با مناطق دیدنی و زیبایی که دارد  تبدیل به یکی از مناطق هدف گردشگری  شده است.

وی با اشاره به ویژگی های خاص این منطقه از جمله داشتن رودخانه و قنات دائمی گفت: فراهم کردن امکانات لازم در این منطقه چون برق رسانی ۵۰ هکتار از این سایت و ایجاد ۳۰ آلاچیق در این  منطقه در راستای رونق گردشگری انجام شده است.

فرماندار  در ادامه از عرضه و صادرات  ۹۰ درصد محصولات با کیفیت سیب و گلابی به شهرهای مرکزی کشور و کشورهای حاشیه خلیج فارس خبر داد و گفت: عمده گلابی این منطقه شاه گلابی و گلابی بیروتی است.

نماینده مردم بردسیر و سیرجان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جشنواره گفت: اگر امروز مسئولان جمهوری اسلامی هر کدام صدها بار فدای مردم شوند باز هم کم است ما مردمی داریم که با توجه به تمام مسائل و مشکلاتی که وجود دارد باز صبور هستند و مقاومت می کنند.

شهباز حسن پور با اشاره به همت استاندار و معاونان و همه مردم از جمله عشایر گفت: این منطقه با این همت و تعامل تبدیل به یک کارگاه سازندگی شده است  و کارهایی که اقتصاد مقاومتی گل گهر انجام داده  بی نظیر بوده است.

حسن پور اظهار داشت: امروز در این منطقه با فعالیت معین اقتصادی بیش از ۵۰ کارگاه راه اندازی شده است که تا ۵۰۰ کارگاه دیگر آمادگی دارد تا در بردسیر راه اندازی شود.

وی همچنین مقدار تولید گردو در بردسیر را بیشتر از تویسرکان نام برد و گفت: کارهای بزرگی در این منطقه انجام شده  و در سیرجان نیز جشنواره اسب و پرورش اسب، گلیم شیرکی پیچ را داریم که به ثبت جهانی رسیده است.  

 این نماینده مجلس تصریح کرد: مجموعه استان آماده یک جهش بزرگ است که این تحول بزرگ همراه با شادمانی و امید در جامعه است که رشد پیدا خواهد کرد بنابراین مهم است که جامعه به سمت شادمانی و امید برود.

منطقه گلزار در ۵۹ کیلومتری شهر بردسیر واقع شده‌است.

۹۸۸۹/ ۵۰۵۴

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر اجتماعی و سیاسی جامعه حاشیه خلیج فارس زیبایی مجلس شورای اسلامی قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۸۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌ جمهور: زمینه همکاری‌ ایران و پاکستان در حوزه انرژی مساعد است

به گزارش جام جم آنلاین، آیت الله سید ابراهیم رئیسی ظهر دوشنبه به وقت محلی در جریان سفر رسمی به پاکستان، در نشست مشترک هیات‌های عالی‌رتبه دو کشور، با بیان اینکه پیوندهای تاریخی همسایگی و اشتراکات اعتقادی، روابط تهران-اسلام‌آباد را عمیق و ناگسستنی کرده است، سطح روابط دو کشور را نامتناسب با ظرفیت‌های متقابل دانست و بر تلاش برای افزایش تعاملات و مناسبات دو طرف در عرصه‌های مختلف اقتصادی، تجاری و فرهنگی تاکید کرد.

رئیس‌جمهور با اشاره به سیاست جمهوری اسلامی ایران برای گسترش روابط با کشورهای مسلمان، همسایه و همسو، گسترش روابط با پاکستان را تامین‌کننده همه این اهداف دانست و افزود: باور داریم که با توجه به ظرفیت‌های موجود می‌توان روابط فیمابین را متحول کرد و لذا در گام اول برای دستیابی به حجم ۱۰ میلیارد دلار در مبادلات تجاری دو کشور توافق کردیم.

آیت‌الله رئیسی با تشریح برخی زمینه‌های مساعد برای گسترش همکاری‌ها و روابط ایران و پاکستان از جمله در حوزه انرژی، به اهمیت امنیت به خصوص در مرزهای مشترک دو کشور برای رونق تبادلات مرزی اشاره کرد و گفت: دو کشور در موضوع ضرورت تامین و پایداری امنیت، لزوم مبارزه قاطع با اشکال مختلف تروریسم و حمایت بدون تبعیض از حقوق بشر به خصوص دفاع از مردم مظلوم فلسطین رویکرد و نگاهی نزدیک و مشترک دارند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه روابط دو کشور در همه ابعاد دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی قابل ارتقا و تقویت است، تصریح کرد: تحکیم و تعمیق روابط دو ملت دوست ایران و پاکستان ممکن است مخالفانی داشته باشد، اما عزم و اراده موجود نزد سران دو کشور برای گسترش روابط، بر این مخالفت‌ها غلبه کرده و این سفر می‌تواند نقطه عطفی در ایجاد تحول در روابط فیمابین باشد.

آیت‌الله رئیسی همچنین بر اهمیت تبادل هیات‌های تجاری و اقتصادی میان دو کشور و فعال شدن کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی برای رفع موانع توسعه مراودات و مناسبات اقتصادی و تجاری میان دو کشور تاکید کرد و گفت: تقویت همکاری‌های ایران و پاکستان به عنوان دو کشور اسلامی مهم منطقه می‌تواند در حل مشکلات منطقه موثر باشد، در مقابل حضور بیگانگان در منطقه نه تنها کمکی به حل مشکلات نمی‌کند، بلکه خود باعث ایجاد مشکلات پیچیده‌تر خواهد شد.

رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت اتحاد و انسجام کشورهای اسلامی برای مقابله موثر با هر گونه اجحاف و تعرض به کشورهای اسلامی، جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم و مقتدر فلسطین و به خصوص غزه را از جمله تبعات نبود چنین انسجامی میان کشورهای اسلامی دانست و گفت: همکاری‌های ایران و پاکستان در این زمینه می‌تواند بستر مناسبی برای همراه شدن بیشتر کشورهای اسلامی در مسیر وحدت و انسجام امت اسلامی باشد.

سفر آیت الله رئیسی به اسلام آباد به پاکستان عزت بخشید

«شهباز شریف» هم در این نشست با بیان اینکه این سفر به پاکستان عزت بخشید، روابط فیمابین را بسیار مستحکم و دوستانه توصیف و تصریح کرد: پیشرفت هر کدام از دو کشور ایران و پاکستان باعث پیشرفت متقابل کشور دیگر خواهد شد.

نخست وزیر پاکستان با اشاره به مرزهای طولانی مشترک میان دو کشور، بر مبارزه قاطع با تروریسم و تلاش برای ارتقای امنیت در مناطق مرزی و همچنین ایجاد رونق اقتصادی در مناطق مرزنشین از طریق گسترش بازارچه‌های مرزی تاکید کرد.

شهباز شریف ضمن ابلاغ سلام‌های گرم دولت و ملت پاکستان به رهبر معظم انقلاب اسلامی و ملت ایران، از درایت و تدابیر دکتر رئیسی برای تقویت روابط و تعاملات منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران به خصوص در ارتباط با کشور مطبوعش قدردانی کرد.

وی با تاکید بر هدف‌گذاری صورت گرفته برای رساندن حجم مبادلات اقتصادی فیمابین به ۱۰ میلیارد دلار در سال افزود: گسترش همکاری‌های اقتصادی ایران و پاکستان در حوزه‌های مختلف از جمله انرژی می‌تواند به تقویت همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی دو کشور بیانجامد.

شهباز شریف همچنین با اشاره به حمایت پاکستان از همکاری‌های زیرساختی لجستیک چندجانبه افزود: تحقق این همکاری‌ها می‌تواند تبادلات تجاری فیمابین را به سطحی جدید ارتقا دهد.

نخست‌وزیر پاکستان در بخش دیگری از سخنانش ثبات قدم جمهوری اسلامی ایران در حمایت از آرمان آزادی قدس و دفاع از مردم مظلوم فلسطین را قابل تحسین توصیف و تصریح کرد: اتحاد و انسجام کشورهای اسلامی موثرترین اقدام در بازدارندگی جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان مظلوم است.

شهباز شریف همچنین با اشاره به گفتگوهای مطرح شده درباره حقوق و امنیت مردم منطقه کشمیر، تقویت همکاری‌های دو کشور در مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی در زمینه‌های مختلف را خواستار شد.

در این دیدار همچنین سران دو کشور بر اهمیت تقویت تجارت رسمی تاکید و علاوه بر آن توافق کردند که طرف پاکستانی در اجرای تعهدات خود در زمینه انرژی تسریع کند.

دیگر خبرها

  • تأکید ایران و پاکستان بر اهمیت همکاری در حوزه انرژی ازجمله خط لوله گازی آی‌پی
  • فعالیت پایانه صادراتی در منطقه ویژه اقتصادی ازنا
  • انعقاد تفاهم نامه سرمایه گذاری خارجی به ارزش ۸ میلیون دلار در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی​
  • انعقاد تفاهم‌نامه هشت میلیون دلاری در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام (ره)
  • تحریف بازدارندگی، سناریوی جدید علیه عملیات وعده صادق/ عبدالحمید می‌خواهد در چارچوب نظام فعالیت کند!
  • تسهیل خدمات سرمایه‌گذاری از مسیر پنجره واحد الکترونیک در قشم| حجم صادرات و صادرات مجدد قشم به 505 میلیون دلار رسید
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار است
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی 
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی
  • رئیس‌ جمهور: زمینه همکاری‌ ایران و پاکستان در حوزه انرژی مساعد است