Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@12:47:50 GMT

رونق سینمای کودک نیازمند سرمایه گذاری است

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۵۸۳۶۶

رونق سینمای کودک نیازمند سرمایه گذاری است

امیر داسارگر روز جمعه در حاشیه برگزاری جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان  در گفت‌ و گو با ایرنا با اشاره به نبود سرمایه‌گذاری در سینمای کودکان و نوجوانان تصریح کرد: شرایط بازار ارتباط مستقیمی با سرمایه‌گذاری دارد از این رو باید شرایطی فراهم شود تا خانواده‌ها بدانند سالانه هر فصل اکران فیلم سینمایی وجود دارد تا چرخش اقتصادی به وجود آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارگردان سینما بیان کرد: وقتی صرفه اقتصادی در اکران فیلم‌های سینمایی به وجود آید، سرمایه‌گذاری در سینمای کودک و نوجوان رونق می‌گیرد.

وی ادامه داد: در زمان حال مساله این است که اکران فیلم‌های کودکان و نوجوانان و سینماها گُم است و هر فیلمساز کودک و نوجوان برای اکران فیلم خود و بازگشت سرمایه باید سختی‌ها فراوانی را متحمل شود.

داسارگر با اشاره به تاثیر برپایی این جشنواره برای سینمای کودکان ونوجوانان گفت: خیلی ناراحتم که این جشنواره توسط شهرداری اصفهان و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آن گونه که باید خروجی رسانه‌ای نداشته است اما از طرف خانواده‌ها جدی گرفته شد همچنین مردم به معنای واقعی حضور حداکثری برای اکران فیلم‌ها در سینماها دارند که این مهم جای امیدواری است.

وی ابراز امیدواری کرد: مسئولان سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان قدر حضور خانواده‌ها را بدانند، برخی از فیلم‌هایی که پخش می‌شود قدمت دار است و بخشی از خاطرات ماست.

این کارگردان با اشاره به مشکلات فیلمسازی در سینمای کودکان و نوجوانان خاطرنشان کرد: سینما کار سختی است، تصور می‌کنم سینما جز پر مشقت‌ترین کارهاست و کار با بازیگران غیر حرفه‌ای و کودکان کار سختی است، همچنین کارها در زمانی دشوار می‌شود که برخورد کاسب کارانه به ساخت فیلم نداریم نمی‌خواهیم به کسی ظلم کرده و یا زور بگوییم.

وی درباره فیلم سینمایی منطقه پرواز ممنوع افزود: این فیلم سینمایی ماجراجویانه و کودکانه است که سعی کردیم قصه بسیار جذاب و پر التهاب را برای نوجوانان مملکت تعریف کنیم.

به گزارش ایرنا، فیلم سینمایی «منطقه پرواز ممنوع» به نویسندگی و کارگردانی امیر داسارگر برای اولین بار در سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر اکران ‌شد.

این فیلم سینمایی روایتگر داستان سه نوجوان ۱۳- ۱۲ ساله است که در گوشه‌ای از ایران در حال انجام کاری هستند و در این مسیر مشکلاتی برایشان ایجاد می‌شود و همین باعث درگیری میان آن‌ها و بعضی از افراد می‌شود و قدم به قدم متوجه مسائلی می‌شوند.

در جشنواره امسال فیلم کودک اصفهان ۱۹۴  اثر در بخش سینمای ایران به دبیرخانه جشنواره رسید که از این تعداد حدود ۱۵ اثر در بخش فیلم سینمایی است و در این این دوره ۱۸۵ فیلم سینمایی، فیلم بلند و کوتاه، پویانمایی از سینمای ایران و جهان را اکران می‌شود.

طی ۳۱ دوره برگزاری این جشنواره بین المللی در کشور ، ۱۹ دوره در شهر اصفهان، ۶ دوره در شهر تهران، ۵ دوره در شهر همدان و یک دوره در شهر کرمان برگزار شده‌ است.

این جشنواره از ۲۸ مرداد به مدت هشت روز در اصفهان آغاز شده است.

9913/6026/

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر سرمایه سرمایه گذاری سینمای کودک شهر تهران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۸۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال بیش از ۱۴۰۰ نامه از طرف طبیعت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی گفت: این جشنواره همزمان با هفته محیط زیست به صورت ملی برپا می‌شود.
منصوری با اشاره به اینکه این رخداد اولین جشنواره ملی نامه‌ای طبیعت است افزود: جشنواره سابقا در دو سه سال اخیر به صورت استانی برگزار می‌شد که به دلیل استقبال خوب شرکت کندگان این بار به صورت ملی برگزار شده است.
او ادامه داد: همچنان کودکان و نوجوانان تا پایان فرودین فرصت دارند نامۀ خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گفت: علاقمندانی که تاکنون آثار خود را ارسال نکرده‌اند، در فرصت باقی مانده آثار خود را به نشانی markazi.kpf.ir ارسال و یا با شماره ۰۸۶۳۴۱۲۲۰۹۹، داخلی ۱۱۶، تماس برقرار کنند.
منصوری اضافه کرد: ترویج فرهنگ محیط زیست و توجه به طبیعت در بین قشر کودکان و نوجوانان و آشنایی با شیوه صحیح نامه نگاری از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره است.
منصوری عنوان کرد: اختتامیه این جشنواره از ۱۵ تا ۲۲ خردادماه در هفته محیط زیست در اراک برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • جشنواره ملی پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان
  • جشنواره ملی پادکست"قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب" در کرمان
  • افتتاح جشنواره پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان
  • پشت پرده فروش ۱۲۰۰ میلیارد تومانی سینمای ایران! آیا رواست که سرمایه‌ها این‌گونه از کشور خارج شوند؟
  • هنرمندی که یک کودک درون جسورداشت/«قصه‌های مجید» میراث پوراحمد است
  • اکران برنامه تلویزیونی سر سفره خدا با ضبط جدید
  • اکران مستند «قوی‌دل» آغاز شد/ فیلم‌هایی که ترویج مطالبه‌گری هستند
  • تشکیل باشگاه کتابخوانی در ۱۲ باب از کتابخانه‌های کانون مساجد زنجان
  • اکران فیلم کوتاه؛ رفع تکلیف یا ضرورت؟!
  • ارسال بیش از ۱۴۰۰ نامه از طرف طبیعت