Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@08:42:16 GMT

برای به تاخیر انداختن مرگ چه کنیم؟

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۵۸۴۲۳

برای به تاخیر انداختن مرگ چه کنیم؟

محققان در مطالعه جدید خود بر تاثیر انجام میزان بیشتری از فعالیت‌های جسمی بر کاهش خطر مرگ زودهنگام در دوران میانسالی و پیری تاکید کردند.

به گزارش ایسنا، محققان پیش از این در بررسی‌های خود تاکید کرده‌اند که هر گونه سبک زندگی کم‌تحرک حتی نشستن، برای سلامت ضرر دارد. نداشتن فعالیت جسمی کافی برای مدت زمان ۹ ساعت یا بیشتر در طول روز، غیر از زمان خواب، با افزایش خطر مرگ همراه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بررسی گروهی از محققان نروژی به بررسی مطالعاتی پرداختند تا مشخص شود چگونه فعالیت جسمی و مدت زمانی که تحرک جسمی کافی نداریم، بر خطر مرگ زودهنگام تاثیر می‌گذارد. محققان با کمک ابزارها و تجهیزات لازم، میزان و شدت فعالیت ۳۶ هزار و ۳۸۳ نفر را که حداقل ۴۰ ساله بودند، در آمریکا و غرب اروپا بررسی کرده و آن را در سه دسته فعالیت‌های جسمی سبک، متوسط و سنگین قرار دادند.

آشپزی یا شستشوی ظروف نمونه‌ای از فعالیت‌های جسمی سبک به حساب آمده، پیاده‌وری سریع در دسته فعالیت‌های متوسط و دویدن در گروه فعالیت‌های جسمی شدید قرار گرفت.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری CNN، به گفته محققان، خطر مرگ برای افرادی که فعالیت جسمی نداشتند در مقایسه با افرادی که بیشترین فعالیت جسمی را داشتند، پنج برابر بیشتر بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سلامت كم تحركي مرگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۸۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکم کسی که کفاره خود را به تاخیر انداخته چیست؟

فطریه و کفاره هرکدام تعریف متفاوتی دارد که در زیر درباره احکام بیشتر توضیح داده شده است.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی آذرطوسی خطیب و کارشناس امور دینی در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، به تعریف فطریه و کفاره اشاره کرد و گفت: برخی از افراد همچنان از سال قبل فطریه، کفاره و فدیه برگردنشان است که باید زمان آن‌ها رعایت شود. فطریه مبلغ پولی است که در آخر هر ماه رمضان پرداخت می‌شود و کفاره آن چیزی است که اگر فردی عمدا روزه خود را خورده باشد باید آن را پرداخت کند، یا اگر کسی عمدا در گرفتن روزه خود تاخیر بیاندازد باید هم کفاره بدهد و هم روزه قضا بگیرد.

وی در ادامه یادآور شد: اگر کسی سهوا تا قبل از رمضان ۹۸ کفاره خود را پرداخت نکرده باشد، مبلغ پرداختی آن معادل ۷۵۰ گرم گندم، برنج و ماکارونی است و اگر عمدا کفاره نداده باشد باید ۶۰ نفر را اطعام دهد یا مبلغ آن را پرداخت کند. اما فِدیه برای بیماری است که درمان او در طی یکسال ادامه داشته، که معادل ۷۵۰ گرم است.

دیگر خبرها

  • توسعه فعالیت‌های قرآنی نیازمند ایجاد یک اکوسیستم تخصصی است
  • قرآن کریم ظرفیت امیدآفرینی را در سطح جامعه دارد
  • مطالعه جدید: ماه روی اکوسیستم‌ صخره‌های مرجانی تأثیر عجیبی می‌گذارد
  • بهسازی و بازگشایی مسیر اصلی آبشار یاسوج تا دو روز آینده
  • حکم کسی که کفاره خود را به تاخیر انداخته چیست؟
  • توسعه فعالیت‌های قرآنی نیازمند بازآفرینی اکوسیستم جدید است
  • فعالیت مراکز غربالگری هیپوتیروئیدی نوزادان در شهرستان مراغه
  • بررسی فعالیت‌های شورای نگهبان در سال ۱۴۰۲
  • در اقامتگاه دختران معلول جسمی و ذهنی ابن الرضا (ع)قم چه می‌گذرد؟+فیلم
  • فعالیت اصناف مختلف زیر ذره بین بازرسان کرمان