Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-24@00:30:47 GMT

جانسون پایش را روی میز ماکرون گذاشت+ عکس

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۵۸۴۲۴

جانسون پایش را روی میز ماکرون گذاشت+ عکس

خرداد؛نخست‌وزیر انگلیس در زمان ملاقات با رئیس‌جمهوری فرانسه پای خود را روی میز کوچک یکی از دفاتر کاخ الیزه گذاشت.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری رویترز عکس و فیلم این حرکت غیرمعمول دیپلماتیک را با عنوان «احساس بودن در خانه خود» منتشر کرده است.

این خبرگزاری درباره این رفتار نخست‌وزیر محافظه‌کار انگلیس نوشت: بوریس جانسون که هرگز در دوره حیات سیاسی خود از دلقک‌بازی شرم نکرده، در زمان حضور خبرنگاران در یکی از اتاق‌های کاخ الیزه با آن‌ها شوخی می‌کرد و برای مدت کوتاهی پای خود را روی یکی از میزها دراز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دقایقی پیش از ثبت این «بی‌نزاکتی سیاسی»، امانوئل ماکرون ضمن رد تجدید نظر کلی در توافق بریگزیت تأکید کرده بود که مدت زیادی تا مهلت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا باقی نمانده است.

پادرازی بوریس جانسون در حضور ماکرون، واکنش گسترده کاربران شبکه‌های اجتماعی را برانگیخته است.

این ماجرا در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های فرانسه به شدت جنجالی شده است. در حالی که بسیاری از کاربران به ویژه در توییتر این حرکت بوریس جانسون را توهین به فرانسه و ماکرون دانسته‌اند، روزنامه پاریزین، نزدیک به راست‌های میانه روی فرانسه ماجرا را به نقل از تام راینر، خبرنگار اسکای نیوز به شکل دیگری روایت کرده است. بنا بر این روایت، ماکرون در همان زمان توضیح می‌داده که با توجه به اندازه این «میز عسلی» می‌توان پا را روی آن دراز کرد.

نخست‌وزیر انگلیس هم بلافاصله پس از شنیدن این جمله، پایش را برای لحظاتی روی میز می‌گذارد. پاریزین نتیجه گرفته که این حرکت «توهین‌آمیز» نبوده است.

بوریس جانسون در زمان تصدی شهرداری لندن، وزارت خارجه دولت محافظه‌کار ترزا می و پس از آن، کم‌حاشیه نبوده است.

رئیس‌جمهوری فرانسه در دیدار با جانسون گفت که فرصتی برای تغییر کامل توافقنامه بریگزیت نیست.

اتحادیه اروپا ۳۱ اکتبر یعنی حدود دو ماه دیگر را زمان نهایی خروج بریتانیا از این اتحادیه تعیین کرده است و دولت ترزا می نتوانست طرح پیشنهادی‌ خود درباره چگونگی خروج را به تصویب پارلمان برساند.

ماکرون گفت: صراحتا می‌گویم که در طول یک ماه پیش رو، ما توافقنامه خروجی که از اصول توافق قبلی عدول کند، نخواهیم داشت.

برچسب ها: جانسون ، ماکرون

منبع: خرداد

کلیدواژه: جانسون ماکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۸۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایش کیفیت ۱۴۳ رودخانه در سال ۱۴۰۲

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در سال ۱۴۰۲، ۱۴۳ رودخانه با ۶۸۴ ایستگاه به صورت فصلی پارامترهای عمومی و سمی مورد پایش قرار گرفته است که نتایج ۱۸۷۶ پایش نشان از این دارد که در ۷۰ درصد پایش انجام شده کیفیت رودخانه متوسط تا بسیار خوب بوده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط عمومی و امور رسانه حفاظت محیط زیست، ایرج حشمتی در همایش مدیران محیط زیست کشور در شیراز با اشاره به مسئولیت محیط زیست در حوزه‌های پایش آب، هوا و خاک، اظهار کرد: به‌روزرسانی سیاهه انتشار آلاینده‌های هوا و تدوین برنامه عملیاتی کاهش آلودگی هوای کلانشهرها در دستور کار سال ۱۴۰۳ سازمان قرار گرفته است، همچنین با همکاری وزارت صمت، وزارت کشور، پلیس راهور و راه و شهرسازی برنامه از رده خارج کردن خودروهای فرسوده با اولویت حمل‌ونقل عمومی و موتورسیکلت در سال جدید اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه نظارت بر اجرای قانون مدیریت پسماند و تغییر اقلیم از اولویت‌های پیش‌رو در سال جاری است و با جدیت دنبال می‌شود، افزود: در اجرای ماده الحاقی قانون برنامه هفتم توسعه، با هدف تقویت سازگاری و کاهش آسیب‌پذیری کشور در مقابل تغییر اقلیم، برنامه مدیریت تغییر اقلیم کشور توسط سازمان و با همکاری سازمان‌های ذیربط تهیه خواهد شد.

معاون محیط زیست استانی سازمان حفاظت محیط زیست کشور با تشریح اقدامات سیاست‌گذاری و نظارتی در بخش آب و خاک، تصریح کرد: قانون حفاظت از خاک قانون تخصصی است که بعد از انقلاب اسلامی ایران تصویب و ابلاغ شده است و در همین راستا آئین‌نامه اجرایی قانون حفاظت از خاک در سال گذشته در هیئت وزیران و نیز خط مشی‌های مدیریت، حفاظت و بهره‌برداری پایدار از خاک کشور تصویب و ابلاغ شد که مطابق خط‌مشی‌های مذکور، بهینه‌سازی روش‌های استفاده از آب‌های نامتعارف در خاک در تطابق با شاخص‌های کمی و کیفی و استانداردهای مرتبط باید صورت گیرد.

حشمتی ادامه داد: در همین راستا و نیز کمک به حل بحران فعلی آب کشور تدوین و ابلاغ معیار مشمولیت واحدها در اجرای طرح پایش خود اظهاری برای بخش پساب و پارامترهای مشمولیت واحدها به تفکیک کد آیسیک در اجرای قانون حفاظت از خاک و آئین نامه جلوگیری از آلودگی آب تدوین و ابلاغ شده است.

وی اضافه کرد: در سال گذشته، ۱۴۳ رودخانه با ۶۸۴ ایستگاه به صورت فصلی پارامترهای عمومی و سمی مورد پایش قرار گرفته است که نتایج ۱۸۷۶ پایش نشان از این دارد که در ۷۰ درصد پایش انجام شده کیفیت رودخانه متوسط تا بسیار خوب بوده است، همچنین پنج گزارش ملی در راستای نظارت بر مدیریت زیست محیطی تنظیم و به نهادهای متولی قانونی آن جهت اقدام وفق تکالیف قانونی ابلاغ شده است.

معاون محیط زیست استانی سازمان حفاظت محیط زیست کشور در ادامه با بیان اینکه وضعیت کیفیت آب زیرزمینی نیز با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت نیرو در کارگروه‌های برنامه ایمنی آب کشور در حال پایش است، خاطرنشان کرد: رفع آلودگی با شناسایی انواع ریسک‌های آلودگی اولویت‌بندی و تدوین پایش آب زیرزمینی کشور صورت می‌پذیرد.

کد خبر 746869

دیگر خبرها

  • وضعیت رودخانه‌های «آه» و «سیاهرود» در آبعلی و رودهن پایش می شود
  • ستاره استقلال پایش را به تیغ جراحان سپرد
  • هافبک استقلال پایش را به تیغ جراحان سپرد
  • علل عدم جذب تسهیلات طرح‌ها در بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی از این پس پایش می‌شود
  • تماس تلفنی ماکرون و نتانیاهو درباره وضعیت منطقه
  • رایزنی تلفنی «ماکرون» و «السیسی» درباره تحولات منطقه
  • پایش کیفیت ۱۴۳ رودخانه در سال ۱۴۰۲
  • پایش مستمر دکل‌های ارتباطی در رابطه با سلامتی مردم
  • انتقاد سناتور آمریکایی از تصویب لوایح کمک‌های خارجی
  • تصویب کمک ۷۷.۸ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین و اسرائیل