Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ حیدر گودرزی جانشین پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: متهم به صورت رندومی با شماره تلفن‌های متفرقه تماس می‌گرفت و چنانچه خانمی مخاطب بود خودش را از طرف سازمان بهزیستی و موسسه‌های خیریه معرفی می‌کرد و که ما قصد کمک به افراد نیازمند را داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه متهم با این ترفند از شهروندان خانم اخاذی می‌کرده است، افزود: متهم پس از جلب اعتماد از شهروندان و با دریافت آدرس از آن‌ها اقدام به مراجعه حضوری به درب منازل شهروندان می‌کرد و با ارائه یکسری مدارک آدرس موسسه را به آن‌ها می‌داد تا شهروندان برای تکمیل پرونده به موسسه دروغینی که وی ترتیب داده بود، مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخاذی از فروشنده کانکس به بهانه ایجاد مزاحمت برای یک زن/ "پول ندهی فیلمت منتشر می‌شود"

سرهنگ گودرزی تصریح کرد: پس از مراجعه شهروندان به محلی که متهم به آن‌ها اعلام کرده بود، در ابتدا با فیلمبرداری از شهروندان اخاذی می‌کرد و سپس با تهدید این موضوع که در صورت ندادن پول، طلا و جواهر به سراغشان آمده و بلایی بر سرشان خواهد آورد، اقدام به اخاذی از خانم‌ها می‌کرد.

وی افزود: ۳۰ نفر از شاکیان پرونده با مراجعه به پلیس آگاهی متهم را شناسایی کردند و پرونده در حال تکمیل است، با توجه به دریافت مستندات از سوی مالباختگان، مبلغ اخاذی متهم از شاکیان از یک میلیارد ریال تا یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است.

انتهای پیام/

۳۰ نفر از شاکیان پرونده با مراجعه به پلیس آگاهی متهم را شناسایی کردند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نیروی انتظامی حوادث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۸۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برادر رائفی‌پور در افغانستان و یمن کیسه های آرد و برنج و خرما خیرات می کند

روزنامه اعتماد در گزارشی در مورد موسسه خیریه میعاد مهرمهدوی که متعلق به امیرحسین رائفی‌پور، برادر علی‌اکبر رائفی‌پور است، نوشت: نکته کمی عجیب درباره این موسسه «خیریه»، فعالیت در یمن و افغانستان است؛ به گفته این فرد مرتبط با موسسه مصاف ایرانیان، «در برنامه اطعام عید غدیر ۱۴۰۱، ۲۱ هزار بسته غذا در تهران، سیستان و بلوچستان، کرمان، اهواز، یمن و افغانستان توزیع کردیم. به افغانستان هم در زمان‌های مختلف سه سری کمک فرستادیم.» در عکس‌های موجود روی وبسایت این موسسه، تصاویری از کیسه‌های مواد غذایی که احتمالا آرد یا برنج و خرما باشند، منتشر شده و در توضیح آن آمده «کمک‌های مهر مهدوی به مناسبت عید غدیر در یمن».   به گزارش عصر ایران؛ بخش هایی از گزارش روزنامه اعتماد از موسسه خیریه میعاد مهرمهدوی متعلق به برادر علی‌اکبر رائفی‌پور را در ادامه می خوانید:   - موسسه دیگری که نام «امیرحسین رائفی‌پور» در آن دیده می‌شود، موسسه‌ای با نام «میعاد مهر مهدوی» است؛ موسسه‌ای که در واقع «واحد خیریه» موسسه مصاف ایرانیان است. این موسسه که سال 1398 تاسیس شده، برای معرفی خود نوشته «در این زمانه پر از ظلم و فساد و در عصر حکمرانی تجارت و لهو و لعب، به تمام دنیا نشان خواهیم داد منتظران حضرت ولی‌عصر (عج) مطابق سیره ایشان و اجداد طاهرینش به دنبال استقرار اخلاق و انسانیت بر جامعه هستند و تا ظهور ایشان از پای نخواهند نشست.»

- در جایی دیگر از وبسایت این موسسه که عنوان خیریه دارد، خود را «مهر مهدوی مصاف» معرفی کرده است. موسسه «میعاد مهر مهدوی» در بخش تماس با ما، تنها یک شماره تلفن در تهران را نوشته و در ادامه شماره حساب و شماره کارت خود را منتشر کرده.

- فعالیت‌های این موسسه که سال 1398 تشکیل شده، در دایره وسیعی تعریف می‌شود. آبان ماه 1401، خبرگزاری فارس گزارشی که بیشتر شبیه به رپرتاژ بود، درباره این موسسه منتشر کرد. در گزارش فارس، مسوول این موسسه فردی با نام «مرتضی بهزادی» است که ردی از نام او در جمع موسسان و هیات مدیره نیست.

- طبق نوشته‌های خبرنگار فارس، این فرد «به سختی» راضی به گفت‌وگو شده و در عین حال «طبیعتا اجازه نداد تا از او عکسی گرفته شود.»
براساس این گزارش، «پویش مهر مهدوی در واقع واحد خیریه موسسه مصاف ایرانیان است و این واحد رسما از عید غدیر ۱۳۹۹ تشکیل شد.» این درحالی است که طبق آگهی‌های روزنامه رسمی، تاسیس این موسسه مربوط به سال 1398 می‌شود.

- نکته کمی عجیب درباره این موسسه «خیریه»، فعالیت در یمن و افغانستان است؛ به گفته این فرد مرتبط با موسسه مصاف ایرانیان، «در برنامه اطعام عید غدیر ۱۴۰۱، ۲۱ هزار بسته غذا در تهران، سیستان و بلوچستان، کرمان، اهواز، یمن و افغانستان توزیع کردیم. به افغانستان هم در زمان‌های مختلف سه سری کمک فرستادیم.»
- او تاکید کرده که «در بحث‌های خیریه، مهر مهدوی چند وقتی است به سایر کشورها هم ورود کرده و الان در یمن و افغانستان هم فعالیت داریم.» در عکس‌های موجود روی وبسایت این موسسه، تصاویری از کیسه‌های مواد غذایی که احتمالا آرد یا برنج و خرما باشند، منتشر شده و در توضیح آن آمده «کمک‌های مهر مهدوی به مناسبت عید غدیر در یمن».   کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • دستگیری کلاهبردار میلیاردی در آبادان
  • کلاهبردار میلیاردی در آبادان دستگیر شد
  • برادر رائفی‌پور در افغانستان و یمن کیسه های آرد و برنج و خرما خیرات می کند
  • کمک ۲۳ میلیاردی موسسه خیریه‌ای شیرازی به سیل سیستان‌وبلوچستان
  • دستگیری کلاهبردار وام‌ازدواج در بوکان/شاکیان به پلیس مراجعه کنند
  • دو روایت عجیب از آدم‌ربایی ۱۰ میلیاردی
  • ۶۷۸ کودک بهزیستی زنجان تحت حمایت حامیان قرار دارند
  • خلع‌ سلاح روان‌شناس‌نمای مسلح!
  • کلاهبرداری میلیاردی رمال به بهانه درمان فرزند در کازرون
  • شگرد روانشناس قلابی برای کشاندن زنان افسرده به خلوتگاه ترسناک