Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-19@12:27:08 GMT

واردات ۳۲۴ تن ابریشم به کشور

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۵۸۴۵۹

واردات ۳۲۴ تن ابریشم به کشور

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از میزان،  آمار مقدماتی گمرک از تجارت خارجی در سال ۹۷ نشان می‌دهد که در این مدت بیش از ۳۲۴ تن ابریشم خام (نتابیده) از کشور‌های مختلف جهان وارد ایران شده است.

بر اساس واردات این حجم ابریشم خام به کشور، ۱۳ میلیون و ۱۵۸ هزار و ۷۱۴ دلار ارز از کشور خارج شد که بالغ بر ۵۵ میلیارد و ۶۲۸ میلیون و ۲۲۰ هزار و ۵۶۶ تومان در آمار گمرک به ثبت رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است ابریشم خام از ۶ کشور ازبکستان، امارات متحده عربی، چین، جمهوری کره، اسپانیا و آلمان وارد ایران شده است.

در این میان اولین و بزرگترین صادرکننده ابریشم خام به ایران آلمان با فروش ۷ میلیون و ۳۹۶ هزار و ۴۹۱ دلار بوده است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: تجارت خارجی ابریشم گمرگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۸۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی صنایع و واردات در برابر صادرات

به گزارش خبرگزاری مهر، طی ۲۸ روز ابتدایی سال جاری، ۵۳۳ میلیون دلار ارز جهت واردات کالاهای اساسی و دارو با نرخ ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان تأمین شد.

کالاهای تجاری و بازرگانی نیز ۱۳۷۸ میلیون دلار را با میانگین قیمت ۴۱ هزار تومان طی این مدت به خود اختصاص داد و این رقم برای واردات در مقابل صادرات عدد ۴۸۵ میلیون دلار را با نرخ توافقی نشان می‌دهد.تامین ارز گروه خدمات نیز ۸۸ میلیون دلار بوده است.

شایان ذکر است، در مجموع یک میلیارد و ۸۶۳ میلیون دلار ارز صنایع تأمین شده است. تأمین ارز صنایع به دو صورت نیمایی و توافقی بوده است. صنایع حمل و نقل و خودرو به ترتیب ۳۰۵ و ۱۵۸ میلیون دلار ارز نیمایی و توافقی دریافت کردند.

همچنین، تأمین ارز نیمایی «صنایع تجهیزات برق و الکترونیک»، «صنایع معدنی»، «ماشین آلات و تجهیزات تولید» و «منسوجات» به ترتیب معادل ۱۰۶، ۸۸، ۵۹ و ۱۲۶ میلیون دلار صورت گرفته است؛ این گروه‌های صنایع همچنین به ترتیب، ۲۶، ۱۱۱، ۷۳ و یک میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات دریافت کرده اند.

علاوه بر این گروه‌ها، ۶۹۴ میلیون دلار ارز نیمایی و ۱۱۶ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص داده شده است.

این گزارش حاکی است، تاکنون طی ۱۸ حراج شمش طلای استاندارد در مرکز مبادله ایران، ۲۴۶۱ قطعه شمش یک کیلوگرمی با عیار ۹۹۵ در هزار در تالار معاملات طلا مورد معامله قرار گرفت.

کد خبر 6081206 وحید بلالی

دیگر خبرها

  • واردات قهوه به ۵۲ هزار تن رسید
  • واردات قهوه به ۵۲ هزارتن رسید
  • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی، صنایع و واردات در برابر صادرات از ابتدای سال تاکنون
  • مشکل ارز اتوبوس های جدید را پشت گمرک گذاشت
  • آمار تأمین ارز واردات تا ۲۸ فروردین+جدول
  • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی صنایع و واردات در برابر صادرات
  • آمار جدید از ورود خودروهای وارداتی به کشور | وزیر صنعت: مردم برای خرید خودرو خارجی عجله نکنند؛ سرعت تحویل به زودی افزایش می‌یابد
  • واردات نامرئی خودرو
  • وقتی وزیر صمت بخاطر هماهنگ نکردن حرفهایش با وزیر اقتصاد،گاف می دهد/ علی آبادی در باره تعداد واردات خودرو درست می گوید یا گمرک؟
  • وقتی وزیر صمت بخاطر هناهنگ نکردن حرفهایش با وزیر اقتصاد،گاف می دهد/ علی آبادی در باره تعداد واردات خودرو درست می گوید یا گمرک؟