Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@23:18:13 GMT

نگاهی به ساماندهی پلاک های منازل مشهد

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۵۸۴۹۴

نگاهی به ساماندهی پلاک های منازل مشهد

مدیر کل وقت پست خراسان رضوی در سال ۱۳۹۶ طی مصاحبه ای به توافق آن اداره کل و شهرداری مشهد برای اجرای طرح تجمیع پلاک ها منازل و کد پستی در این شهر از ابتدای سال خبر داده بود با این حال پس از گذشت ۲ سال هنوز خبری از تجمیع یا اصلاح و ساماندهی این پلاک ها نیست.

مهدی شفیعی گفته بود: علاوه بر ساماندهی پلاک های شهری بر اساس استانداردهای تعیین شده، یکسان سازی تابلوهای معابر مشهد نیز توسط اداره پست صورت می گیرد که در مجموع اجرای این طرح یک سال به طول می انجامد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی این طرح که شامل تمام تابلو های معابر، میادین و بولوارهای شهر مشهد می شود، در اجرای پروژه ملی GNAF (یکسان و استاندارد سازی آدرس ها) انجام می شود.

سابقه تاریخی ساماندهی پلاک در مشهد  

رئیس اداره نامگذاری معابر و تابلو نویسی شهرداری مشهد به بیان قدمت ساماندهی پلاک های منازل پرداخت و گفت: تاریخچه پلاک گذاری ها و اصلاح نام ها و پلاک ها به سومین دوره شورای اسلامی شهر مشهد و شهرداری مهندس پژمان در سال های ۸۹ و ۹۰ باز می گردد.

ناهید فربدنیا افزود: پلاک گذاری ها در شورای سوم تصویب و قرار شد اداره کل پست اجرای کار را بر عهده بگیرد که این طرح در شورای چهارم متوقف شد و دوباره در شورای پنجم قرار شد با تلفیق کد پستی ، شماره پلاک و کد نوسازی، پلاک جدید تهیه و توسط پست نصب آنها در منازل اجرا شود.

وی به ارائه و تحویل نقشه بلوک های شهری با تعیین کد جی.نف این اماکن به اداره کل پست خراسان رضوی در اسفند ماه سال ۹۷ خبر داد و اظهار داشت: معابر بدون نام  نیز در این نقشه مشخص شده و هنوز توافق نهایی برای اجرای کار توسط شهرداری یا شرکت پست صورت نگرفته است.

مردم متولی پلاک گذاری منازل خود هستند

فربد نیا گفت: هنوز مدیریت شهری موضوع نصب تابلو و پلاک های شهری منازل را به این اداره ابلاغ نکرده است لذا تعیین مجری طرح منوط به واگذاری این امور به اداره نامگذاری معابر و تابلو نویسی زیر نظر معاونت فرهنگی شهرداری مشهد است.

وی افزود: اکنون پلاک منازل بر اساس گواهی پایان کار و نقشه شهرسازی مشخص می شود اما در پایان عملیات ساختمانی خود مردم بر این اساس یا پلاک منازل اطراف اقدام به تهیه و نصب پلاک می کنند که این امر موجب سردرگمی آنان شده است.

اداره پست متولی پلاک گذاری نخواهد بود

مدیر کل پست خراسان رضوی نیز گفت: در این ارتباط ماه گذشته با شهردار و اداره فناوری اطلاعات شهرداری مشهد جلسه ای تشکیل شد و اعلام نمودیم کد پستی منازل آماده است و می توانیم آن را در اختیار شهرداری قرار دهیم تا در کنار شماره پلاک منازل مورد استفاده قرار گیرد.

سید احمد موسوی افزود: ما همچنان منتظریم شهرداری شرکتی را که برای ساخت پلاک ها با آن قرارداد بسته معرفی نماید تا کد های پستی ۱۰ رقمی منازل مشهد را در اختیار آن قرار دهیم.

وی با بیان اینکه فرایند پلاک گذاری باید از نقطه ای از شهر آغاز شود اظهار داشت: اجرای طرح تجمیع پلاک های منازل و کد پستی در سال ۹۶ به دلایلی متوقف شد و هم اکنون شهرداری مشهد مجری این طرح است.

عمده ترین مشکل پلاک های منازل فرسوده بودن آنها و نبود متولی برای نصب پلاک جدید است و هم اکنون مالکین منازل اقدام به تهیه پلاک برای منازل می کنند.

تجمیع کد پستی و پلاک موجب می شود نامه رسان ها، نهادهای انتظامی و خدمات رسان در تعیین آدرس دقیق اماکن با مشکل کمتری مواجه شوند و از برخی اشتباهات ناخواسته در رساندن اقلام پستی، نامه ها و ابلاغیه ها جلوگیری شود.

شهروندان صبور مشهد همچنان به پلاک های قدیمی قناعت کرده و در انتظار اجرای طرح تجمیع پلاک و کد پستی به عنوان یکی از طرح های زیر ساختی و مرتبط با اقتصاد مقاومتی پست و حوزه ارتباطات نشسته اند.

فرایندی که موجب ایجاد و نگهداری یک نشانی رسمی و استاندارد جهانی برای نشانی های پستی در حال استفاده شود 'جی.نف' نامیده می شود که مخفف عبارت 'Geocoded national address file' است.

خراسان رضوی دارای سه میلیون و ۷۸۴ هزار مکان و کد پستی است که دو میلیون و ۸۷۸ هزار مورد آن در شهرها و بقیه در روستاهای این استان قرار دارند.

بیش از نیمی از جمعیت این استان در شهرستان مشهد ساکن هستند.

۳۲۲۱/۶۰۵۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری مشهد مشهد شرکت ملی پست ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۸۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی ۴ نیروگاه خورشیدی در سال جدید

به گزارش قدس خراسان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، قاسم زوکی‌نژاد در تشریح اقدامات اداره نگهداری ساختمان‌ها و خدمات عمومی اداره کل پشتیبانی اظهار کرد: با مصوبه هیئت محترم وزیران از ابتدای امسال دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۵ خدمات کشوری ملزم به تامین سالیانه ۵ درصد برق مصرفی خود از انرژی‌های تجدیدپذیر می‌باشند و ظرف مدت ۴ سال باید ۲۰ درصد برق مصرفی خود را از این طریق تامین کنند؛ در غیر این صورت آن بخش از برق مصرفی با تعرفه بسیار بالاتری در قبوض محاسبه می‌شود.

معاون مالی و پشتیبانی و رئیس کمیسیون بهینه‌سازی مصرف انرژی شهرداری مشهد افزود: خوشبختانه با نیروگاه‌های خورشیدی که احداث کرده‌ایم، شهرداری مشهد مشمول این افزایش تعرفه نشده است. البته مطابق برنامه‌ریزی صورت‌پذیرفته، توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر همچنان ادامه دارد و به‌عنوان نمونه در سال جاری ۴ نیروگاه‌خورشیدی دیگر در دست اقدام قرار دارد.

وی با بیان اینکه در حوزه مدیریت هزینه‌ها و کاهش مصرف آب به ساماندهی ظرفیت اشتراک آب نیز توجه شده است، عنوان کرد: در این زمینه با پیگیری‌های انجام‌شده افزایش ظرفیت اشتراکات آب فضای سبز محقق و این امر صرفه‌جویی ۲۰۰ میلیارد ریالی در پرداخت حق انشعاب را به دنبال داشته است.

زوکی‌نژاد تصریح کرد: در کنار این مبلغ با اصلاح تعرفه و ظرفیت قراردادی و مدیریت مصرف آب، هر ماه شاهد  بیش از ۱۰ میلیارد ریال صرفه‌جویی در قبوض ماهیانه اشتراکات آب شهرداری بوده‌ایم.

معاون مالی و پشتیبانی و رئیس کمیسیون بهینه‌سازی مصرف انرژی شهرداری مشهد ادامه داد: این درحالی است که در راستای قانون درآمد پایدار و پیگیری‌های صورت پذیرفته، سال گذشته بیش از ۱۵میلیارد ریال صرفه‌جویی در قبوض برق روشنایی پارک‌ها را شاهد بودیم.

دیگر خبرها

  • ساماندهی لندفیل سراوان ۸۴ درصد پیشرفت دارد/ضرورت مدیریت زباله تر خانگی
  • راه‌اندازی ۴ نیروگاه خورشیدی در سال جدید
  • پیگیری ویژه جهت تصویب نخستین طرح هادی شهری پیربازار
  • دستور دادستان فردیس به شهرداری برای ساماندهی «پارک تندرستی»
  • شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند
  • نشست مدیرکل اتباع خراسان رضوی با نماینده مشهد در مجلس
  • توزیع رایگان کیسه‌های پارچه‌ای در بازارهای کوثر ویژه هفته نکوداشت اصفهان
  • مسدودیت بخش املاک «دیوار» و «شیپور» تا اطلاع ثانوی
  • ثبت تمامی آگهی‌های انتشار در سکو‌های اینترنتی در سامانه املاک و اسکان الزامی شد
  • تأسیس شهرک ضایعاتی‌ها در شهرستان کرمانشاه