Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس میرزاکریمی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص میزان و چگونگی ایجاد حریق در مراتع دماوند و همچنین چگونگی جلوگیری از این حریق در این شهرستان اظهار داشت: با توجه به بهار پربارش امسال و رویش گیاهان نرم و خشک شدن انها در تابستان بستر پتانسیل حریق را به وجود اورده و عدم توجه و نکات ایمنی توسط مردم و گردشگران تشدید اتش سوزی زیادی در منطقه داشتیم و این مسئله تا اول زمستان ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میرزاکریمی با اشاره به اینکه امسال حدود ۳ تا ۱۰ هزار هکتار از مراتع دماوند طعمه حریق شده است، گفت: احداث اتش برها در حواشی جاده و مناطق گردشگری دماوند ضروری است.افزود: انچه پیشگیری گسترش و استمرار اتش سوزی را سبب می شود چاره کرد اتش برهای مناطق حساس است که در شهرستان به فراموشی سپرده شده است.

این کارشناس محیط زیست ادامه داد: هزینه تخریب ناشی از اتش سوزی برای مراتع درجه ۳ تا ۱۰ سال مدت زمان احیاء لازم است و اگر درجه یک وپوشش جنگلی باشد به خصوص درختان ارزشمند جنگلی بنه واورس احیاء اولیه انها بیش از یک قرن طول میکشد.

وی در ادامه بیان داشت: مناطقی که دارای اکوسیستم طبیعی هستند احیاء اکولوژیک ان وبرگشت حالت طبیعی بعد طعمه حریق شدن هزینه سنگینی به طبیعت وارد میکند و در مواقعی غیرقابل احیاء است.

فرمانده یگان حفاظت از محیط زیست دماوند گفت: علاوه بر تخریب دود ناشئ از حریق مراتع باعث الودگی هوا میشود وتوصییه می کنم مردم خودشان موارد جلوگیری از حریق ونکات ایمنی را رعایت کنند.

وی در خصوص براوردخسارت چقدر می باشد اظهار داشت: اگر میانگین محاسبه تخریب واحیاء رامحاسبه کنیم حداقل ١٥تا٢٠ملیاردتومان خسارت را تخمین میزنیم و رقم دقیق ان می بایست بررسی میدانی و نوع پوشش گیاهی و سایر فاکتورهای مؤثر را ارزیابی کنیم.

کد خبر 4699509

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرستان دماوند حفاظت از محیط زیست بوشهر قزوین شیراز شهرکرد هفته دولت ایلام عید غدیر خم گرگان یاسوج کهگیلویه و بویراحمد اربعین حسینی سانحه تصادف عید سعید قربان استانداری سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۸۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینفوگرافیک | احداث و تکمیل کمربندی آران و بیدگل اتصال به جاده قدیم قم _کاشان و کمربندی کاشان

تین نیوز

احداث و تکمیل کمربندی آران و بیدگل اتصال به جاده قدیم قم _کاشان و کمربندی کاشان

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • بررسی مشکلات سرمایه‌گذاری در کمپینگ غار سهولان مهاباد
  • آغاز کوچ عشایر و ممنوعیت ورود دام به مناطق ییلاقی
  • ساخت کمپینگ گردشگری غارسهولان مهاباد
  • ساخت کمپینگ گردشگری غار سهولان مهاباد
  • ساخت کمپینگ گردشگری غار سهولان مهاباد در دستور کار
  • اینفوگرافیک | احداث و تکمیل کمربندی آران و بیدگل اتصال به جاده قدیم قم _کاشان و کمربندی کاشان
  • باید در حفظ ظرفیت گردشگری چهارمحال و بختیاری تلاش شود
  • مجوز احداث ۲ باب هتل در تبریز صادر شد
  • کاهش محسوس دمای هوا در خراسان جنوبی
  • جذب ۱۲۸ میلیارد تومان از اعتبارات جاده یاسوج به سی‌سخت