Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-23@16:26:10 GMT

عقب‌گرد ۰.۲درصدی شاخص دلار

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۵۸۶۱۲

عقب‌گرد ۰.۲درصدی شاخص دلار

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، با کاهش رشد اقتصادی کشورهای جهان و تشدید جنگ تجاری بین آمریکا و چین، معامله گران بیش از هر زمان دیگری منتظر اتخاذ سیاست های محرک بیشتر توسط بانک های مرکزی در سراسر جهان هستند. فعالان بازار می‌گویند بانک مرکزی امریکا احتمالا این ماه نیز یک مرتبه دیگر نرخ بهره را کاهش خواهد داد تا رشد اقتصادی آمریکا را تقویت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال این احتمال وجود دارد که جروم پاول- رئیس فدرال رزرو با کاهش شدید نرخ بهره مخالفت کند و همین مساله باعث شده است تا معامله گران فعلا رویکرد صبر و انتظار را  برای مشخص‌تر شدن موضع بانک مرکزی آمریکا اتخاذ کنند. پاول امروز در خصوص چشم انداز اقتصادی آمریکا و احتمال وقوع رکود سخنرانی خواهد کرد.

در معاملات امروز بازارهای ارز، شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد با ۰.۲ درصد کاهش به ۹۸.۱۴۸ واحد رسید و در برابر ین ژاپن نیز دلار با افت مشابه ۰.۲ درصدی به ازای ۱۰۶.۴۱ ین مبادله شد.

استر جورج- رئیس دفتر منطقه ای فدرال رزرو در کانزاس و پاتریک هارکر- رئیس دفتر منطقه ای فیلادلفیا گفته اند که پس از کاهش نرخ بهره ماه گذشته، نیازی به اعمال یک بسته محرک بزرگ برای تقویت رشد اقتصادی وجود ندارد. کیتی لین- استراتژیست ارزی در بانک بارکلی گفت: این ریسک وجود دارد که پاول در سخنان امروز خود شانس کاهش نرخ بهره را باز هم کاهش دهد هر چند که فعالیت بازار در ماه گذشته عمدتا بر این فرض جلو رفت که نرخ بهره کاهش خواهد یافت.

سیاست گذاران بانک مرکزی آمریکا با یکدیگر بر سر کاهش یا حفظ نرخ بهره در سطح کنونی هم‌عقیده نیستند. ادوارد مویا- تحلیل‌گر ارشد در موسسه "اواندا" گفت: در حالی که در برخی از نقاط جهان نرخ بهره منفی شده است، فشار بر بانک مرکزی آمریکا برای کاهش نرخ بهره افزایش پیدا کرده است.

امروز یورو نسبت بدون تغییر در مقایسه با روز قبل به ازای ۱.۱۰۸۶ دلار مبادله شد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بانک مرکزی دلار نرخ ارز قیمت دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۸۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلای جهانی دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، قیمت طلا در اولین ساعات تجارت در آسیا به دنبال آرام شدن تنش‌های ژئوپولیتیکی در خاورمیانه و تعدیل شدن تقاضا برای این فلز گرانبها به عنوان یک پشتوانه ایمن کاهش یافته است. سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات اقتصادی آمریکا هستند که می‌تواند دورنمای سیاست پولی این کشور را مشخص کند.

بیشتر بخوانید: آغاز نوزدهمین حراج شمش طلا

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۶۸ درصد کاهش به ۲۳۷۵ دلار و ۵۸ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش ۰.۹۸ درصدی به ۲۳۹۰ دلار و ۱۰ سنت رسیده است.
قیمت طلا پس از یک افزایش پیاپی ۵ هفته‌ای که طولانی‌ترین روند افزایش قیمت آن طی یک سال گذشته بوده به زیر ۲۳۷۷ دلار رسیده است. قیمت طلا در این مدت یک رکورد جدید ثبت کرد.

تاجران علاوه بر تنش‌های خاورمیانه بر اطلاعات اقتصادی آمریکا تمرکز کرده‌اند. پیش بینی می‌شود شاخص هزینه‌کرد فردی در آمریکا ۲.۶ درصد در ماه گذشته میلادی افزایش یافته باشد، در حالی که در فوریه برابر با ۲.۵ درصد بود. بدین ترتیب احتمال به تعویق افتادن کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا افزایش یافته که می‌تواند قیمت طلا را تحت تاثیر قرار دهد.

افزایش نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را بالا برده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

قیمت طلا ۱۵ درصد از ابتدای سال جاری میلادی افزایش یافته که نتیجه خرید بالای بانک‌های مرکزی و افزایش تقاضا از سوی آسیا مخصوصاً چین بوده است. قیمت طلا علی رغم افزایش ارزش دلار و سود اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا بالا رفته است. عواملی که معمولاً مانع افزایش قیمت این فلز گرانبها می‌شوند.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۱.۴۲ کاهش به ۲۸ دلار و ۷۲ سنت رسید و پلاتین با یک افزایش ۰.۰۸ درصدی ۹۳۶ دلار و ۲۶ سنت معامله می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1227981 برچسب‌ها قیمت طلا

دیگر خبرها

  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
  • سقوط آزاد طلا/ فلز زرد چند قیمت خورد؟
  • اشتباه در راهبرد بانک مرکزی؛ رئیس کل بازار آزاد را به رسمیت نمی‌شناسد | رابطه زایش تورم و نرخ دلار چگونه است؟
  • راهبرد بانک مرکزی اشتباه است / زایش چهار درصد تورم با افزایش ۱۰ درصدی قیمت دلار
  • قیمت طلای جهانی دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • زایش ۴ درصد تورم با افزایش ۱۰ درصدی قیمت دلار
  • مدیریت صحیح بانک مرکزی در شرایط فعلی / احتمال اصلاح نرخ دلار
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
  • اصلاح سیاست‌های ارزی در بانک مرکزی/ التهابات کاهش خواهد یافت
  • اصلاح سیاست‌های ارزی باعث کاهش التهابات بازار می‌شود