Web Analytics Made Easy - Statcounter

  

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ پیروز حناچی در یکصد و دومین نشست مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران اظهارداشت:  موضوع توسعه مسکن  استیجاری توسط شهرداری‌ها می‌تواند یک نقطه‌ عطف باشد زیرا شهرداران معمولا بزرگترین موجران شهر هستند و قدرت مانور بالایی دارند. 

وی افزود: در جلسه‌ای با حضور رئیس‌جمهوری برای موضوع مسکن تأکید ایشان بر ضرورت توسعه مسکن در داخل شهرها بود؛ پیشنهاد ما هم این بود که شهرداری‌ها در حریم شهرها بیشترین قدرت مانور را دارند و توسعه مسکن حیطه‌ای است که بسیاری از شهرداری‌های کلان‌شهرهای جهان در آن فعال هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حناچی ضمن تاکید بر تنگناهای مالی که دولت با آنها روبه‌رو است، گفت: شهرداری‌ها نمی‌توانند انتظار اختصاص همه‌جانبه منابع مالی از طرف دولت را داشته باشند چراکه دولت خود با چالش‌های اقتصادی فراوانی مواجه است.

شهردار تهران در بخش دیگری از اظهارات خود در این نشست به بازدید معاون‌اول رئیس‌جمهوری از کارخانه واگن‌سازی تهران نیز اشاره کرد و گفت: اسحاق جهانگیری در آن بازدید دریافت که بسیاری از واگن‌های قطار شهری مشهد نیز در کارخانه واگن‌سازی تهران تولید می‌شود در حال حاضر دولت نیز آمادگی بالایی در یاری رساندن و همراهی با شهرداری‌ها دارد وی افزود:‌امیدوارم بتوانیم دولت را قانع کنیم خطوط اعتباری باقی‌مانده از چین را به مدیریت شهری اختصاص دهد؛ این موضوع در کمیسیون مشترک چین هم مطرح شده و تلاش بر این است موضوع حمل‌ونقل عمومی را در این خط اعتباری بگنجانیم.

نشست کلانشهرهای ایران با حضور کمال مرادی دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران و شهرداران تبریز، اردبیل، بندرعباس، زاهدان، اهواز، رشت، یزد، کرمان، قم، اراک، کرج، همدان و معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری مشهد تشکیل شد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شهردار تهران قم مسکن معاون منابع مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۸۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای بی سند، باز هم کار دست وزیر اقتصاد داد/ اجاره در دولت رئیسی چند برابر قبل شد؟

به گزارش خبرآنلاین این ادعای عضو کابینه درباره «تنظیم اجاره‌بها در کشور»، تا چه حد با «واقعیت اوضاع اجاره‌نشین‌ها» سازگار است؟ روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: بررسی‌ها نشان می‌دهد، «بازار اجاره مسکن در دولت سیزدهم، رکورد بیشترین رشد اجاره‌بها را در تاریخ ثبت داده‌های رسمی از اجاره، به ثبت رسانده است.» ماجرا چیست؟

ارقام رسمی مربوط به تورم اجاره مسکن در تهران نشان می‌دهد، از سال ۱۴۰۰ تا پایان ۱۴۰۲، «اجاره‌بها، سالانه به ترتیب ۴۵ درصد، ۴۴‌درصد و ۵۲‌درصد جهش کرد.»

از سال ۱۳۷۰ تا ۱۴۰۰، «بالاترین رشد سالانه اجاره‌بها، برای سال ۷۵ بود و به میزان ۴۱.۵درصد.» بنابراین، «ملتهب‌ترین دوره اجاره‌نشینی» برای سال‌های دولت سیزدهم بوده است و نه دولت‌های قبل‌تر. پس اگر از روی «داده رسمی»، قرار باشد کارنامه دولت رئیسی در بازار اجاره مسکن مورد قضاوت نسبی قرار بگیرد، این دولت در «تنظیم اجاره‌بها»، موفقیتی نداشته‌ است.

همچنین تورم اجاره در کشور نیز طی دو سال گذشته، از «متوسط سالانه دوره‌های قبل»، ‌ سبقت گرفت. نسبت تورم عمومی به تورم اجاره در کشور، همیشه عدد ۱.۵ بوده است. اما سال گذشته به علت «رشد تاریخی اجاره‌بها در کشور»، این نسبت به مرز عدد یک رسید.

دولت تاکنون اقدام موثری برای تنظیم تورم مسکن و تورم اجاره به این معنا که باعث «بازگشت قیمت‌ها به سطح متعارف شود» انجام نداده است. 23302 برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896144

دیگر خبرها

  • هم‌افزایی شهرداران کلان‌شهرها در توسعه فرهنگ رضوی در ایام دهه کرامت
  • هم‌افزایی شهرداران کلانشهرها در توسعه فرهنگ رضوی در ایام دهه کرامت
  • عصرانه خبری شهرهای ایران در ۳۰ فروردین‌
  • مطالبات شهرداری‌ها از دولت در حال ثبت شدن است
  • ۷ افسانه و سبدی از «خیال‏‏‌پردازی‏‏‌ها» در بازار اجاره مسکن
  • اجاره بها در استان مدیریت شود
  • اجاره ‏‏‌بها «کنترل» شد یا «رکورد» زد؟
  • اجاره‏‏ بها «کنترل» شد یا «رکورد» زد؟
  • رکوردشکنی قیمت اجاره مسکن در دولت رئیسی
  • ادعای بی سند، باز هم کار دست وزیر اقتصاد داد/ اجاره در دولت رئیسی چند برابر قبل شد؟