Web Analytics Made Easy - Statcounter

سامانه موشکی باور ۳۷۳ برتر از سامانه «پاتریوت» آمریکا، آذری جهرمی به کمیسیون صنایع و معادن می‌آید، توضیحات سخنگوی قوه قضاییه درباره بازداشت دو نماینده مجلس، تصویب ۵۸۵ طرح درآمدزای دهیاری های کشور برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سامانه موشکی باور ۳۷۳ برتر از سامانه «پاتریوت» آمریکا، آذری جهرمی به کمیسیون صنایع و معادن می‌آید،  توضیحات سخنگوی قوه قضاییه درباره بازداشت دو نماینده مجلس، تصویب ۵۸۵ طرح درآمدزای دهیاری های کشور از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در جمعه اول شهریورماه است که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سامانه موشکی باور ۳۷۳ از سامانه «پاتریوت» آمریکا بسیار برتر است

امیر سرتیپ «شاهرخ شهرام» شب گذشته (پنجشنبه 31 مرداد) در برنامه گفتگو ویژه خبری شبکه دو سیما درباره سامانه پدافند دفاعی باور 373 با اشاره به اینکه صفر تا 100 سامانه موشکی باور 373 با نبوغ و دانش دانشمندان نخبه کشور طراحی و ساخته شده است، گفت: این سامانه با توجه به نیاز کشور به پدافند دفاعی با برد بالا طراحی و ساخته شد و با توجه به اینکه تنفیذ ساخت این سامانه از سوی رهبر معظم انقلاب و اینکه با میلاد پیامبر اکرم (ص) همزمان شد، عدد 373 عدد ابجد پیامبر اکرم (ص) است و کلمه «باور» هم به تبرک از کلام مقام معظم رهبری مبنی بر خودباوری، نامگذاری شد.

 

 

رئیس سازمان صنایع الکترونیک وزارت دفاع با بیان اینکه با توجه به افزایش تهدیدات، به سامانه ای قویتر از اس 300 نیاز داشتیم از اين رو سامانه باور 373 طراحی و ساخته شد، گفت: این سامانه در مقایسه با سامانه اس 300 از برد ردگیری، کشف و برد درگیری و قدرت جنگندگی و کشندگی بیشتری برخوردار است.

 

معاون وزیر دفاع از سامانه باور 373 به عنوان ابرسامانه یاد کرد و در توضیح آن گفت: این سامانه زیرسامانه هایی را همراه خود دارد و متحرک است. یک رادار جستجو دارد که بیش از 320 کیلومتر برد دارد و یک رادار ردگیر با بیش از 250 کیلومتر برد دارد و با دقت بسیار بالا، هدف را دنبال می کند.

 

سامانه پدافندی باور ۳۷۳ در تراز سامانه های کشورهای ابرقدرت است

سردار «محمد عزیزی دلشاد» شب گذشته (پنجشنبه 31 مرداد) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با اشاره به رونمایی از سامانه باور 373 درباره این سامانه به ارائه توضیحاتی پرداخت و با بیان اینکه در سامانه باور 373، عدد 373 ابجد یا محمد رسول الله باور 373 است، گفت: نخستین بار در سامانه های پدافندی در سال های اخیر از رادارهای آرای فازی استفاده می کنیم.

 

رئیس اداره تحقیقات و امور صنعتی نیروهای مسلح با اشاره به اینکه پهپاد پیشرفته آمریکایی به وسیله سامانه باور 373 ساقط شد، افزود: اهداف پنهان کار با رادارهای این سامانه قابل کشف هستند و این سامانه می تواند علیه شش هدف درگیر شود و 12 موشک را هدایت کند.

 

وی با اشاره به اینکه سامانه پدافندی باور 373 در تراز سامانه های کشورهای ابرقدرت است به مشخصات و قابلیت های فنی سامانه باور 373 اشاره کرد و گفت: خرید این سامانه برای دیگر کشورها جذاب است و منع بین المللی برای صادرات آن نداریم اما مجموعه دفاعی و امنیتی کشور تعیین می کند که چه چیزی را صادر کنیم.

 

رئیس اداره تحقیقات و امور صنعتی نیروهای مسلح با اشاره به دستاوردهای کشورمان در حوزه دفاعی و با بیان اینکه در یکسال گذشته در حوزه های موشکی دستاوردهای خوبی داشتیم، گفت: در حوزه های افزایش دقت، هوشمندی، افزایش قابلیت بقا در محیط های جنگ الکترونیک، افزایش اثربخشی سرجنگی ها و قدرت انفجار، دائم در حال رشد هستیم و آزمایش های آن طبق برنامه انجام می شود. بهمن سال گذشته موشک راهبردی کروز برد بلند و هویزه رونمایی شد.

 

پاسخگویی وزیر راه و شهرسازی به سوالات ۷ تن از نمایندگان در کمیسیون عمران مجلس

دستور کار جلسات کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از تاریخ 3 الی 5 شهریورماه بدین شرح است. یکشنبه سوم شهریورماه ادامه بررسی لایحه مشارکت عمومی - خصوصی با حضور معاونت اقتصادی مرکز پژوهش‌های مجلس و کارشناسان ذی‌ربط، سازمان برنامه و بودجه کشور (نماینده دولت)، نماینده اتاق‌های بازرگانی ایران و تعاون و جامعه مهندسان مشاور ایران در دستور کار کمیسیون عمران قرار دارد.

 

بنابراین گزارش روز سه‌شنبه پنجم شهریورماه نمایندگان کمیسیون عمران بررسی لایحه مشارکت عمومی - خصوصی را با حضور معاونت اقتصادی مرکز پژوهش‌های مجلس، سازمان برنامه و بودجه کشور(نماینده دولت)، نماینده اتاق‌های بازرگانی ایران و تعاون و جامعه مهندسان مشاور ایران ادامه خواهند داد.

 

همچنین دعوت از وزیر راه و شهرسازی جهت بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با حضور مسولان سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات کشور و بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از نحوه توزیع قیر رایگان توسط وزارت راه و شهرسازی با حضور سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات کشور در دستور کار این کمیسیون قرار دارد.

 

آذری جهرمی به کمیسیون صنایع و معادن می‌آید

نشست کمیسیون صنایع و معادن مجلس یکشنبه (3 شهریور ماه) با دستور کار استماع گزارش معاون وزیر و مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از عملکرد و برنامه‌های سازمان مذکور برگزار خواهد شد.

 

همچنین جلسه کارگروه بررسی طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه معدن نیز یکشنبه برگزار می‌شود.

 

براساس این گزارش کارگروه صنعت کمیسیون صنایع و معادن مجلس یکشنبه به بررسی عملکرد و برنامه‌های شرکت‌های خودروساز در خصوص تولید و عرضه می‌پردازد.

 

همچنین  براساس دستور کار هفته آینده کمیسیون صنایع و معادن مجلس، این کمیسیون در جلسه روز سه‌شنبه ( 5 شهریور ماه) خود، میزبان محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خواهد بود تا به سوالات علی اسدی کرم نماینده مردم شهربابک و سیدجواد حسینی کیا نماینده مردم سنقر پاسخ دهد.

 

توضیحات سخنگوی قوه قضاییه درباره بازداشت دو نماینده مجلس

غلامحسین اسماعیلی در گفت‌وگو با خبر سیما با تایید خبر بازداشت دو نماینده مجلس اظهار کرد: این دو نماینده در ارتباط با پرونده‌ای که در خصوص فروش محصولات شرکت سایپا از مدت‌ها قبل در دادگستری و دادسرای تهران تشکیل شده بود، بازداشت شدند.

 

سخنگوی دستگاه قضا افزود: این دو نماینده در فرآیند تحقیقات دادسرا مکررا احضار شده بودند و از آن‌ها تحقیقات لازم به عمل آمده بود.

 

اسماعیلی ادامه داد: تامینی که مدنظر بازپرس دادسرا بوده صادر شده و نمایندگان مورد اشاره وثیقه مورد نظر دادگاه را نتوانستند بسپارند و در نتیجه به موجب قانون بازداشت شدند.

 

برگزاری همایش اساتید بسیجی حوزه های علمیه در مشهد مقدس

حجت الاسلام عبدالله حاجی صادقیبا اشاره به فلسفه تشکیل بسیج اساتید حوزه‌های علمیه، بسیج را مظهر قدرت الهی برشمرد و اظهار کرد: بسیج روحانیت علاوه بر اینکه باید سنگرنشین انقلاب اسلامی باشد، باید نسبت به سایر بسیجیان نیز نقش هدایتگری و بصیرت افزایی داشته باشد.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه ادامه داد: علاوه بر بسیج طلاب، چند سالی است که بسیج اساتید حوزه‌های علمیه نیز راه‌اندازی شده که مورد اقبال و استقبال مراجع، علما و اساتید حوزه‌های علمیه قرار گرفته است و حتی برخی از مراجع مانند آیت الله مکارم شیرازی از ما شتاب بیشتر این اقدام را می‌خواستند.

 

وی با بیان اینکه امسال دومین سالی است که همایش مشترک بین چهار حوزه علمیه قم، تهران، مشهد و اصفهان برگزار می‌شود و منتخبین اساتید در مشهد مقدس گرد هم خواهند آمد، تصریح کرد: شعار این همایش «نقش اساتید بسیجی در پیش برندگی انقلاب اسلامی» است که برگرفته از بیانیه گام دوم انقلاب است.

 

وی با اشاره به دعوت از شخصیت‌های کشوری و لشگری برای حضور در همایش و طرح صریح و شفاف مسائل افزود: آیین افتتاح این همایش چهار روزه که از جمعه در مشهد مقدس آغاز می‌شود، برگزار خواهد شد.

 

تشکیل وزارت بازرگانی ضرورت‌ است

تشکیل وزارت بازرگانی به عنوان یکی از ضرورت‌های دولت، با فراز و نشیب‌های فراوانی روبه‌رو بوده است. تاکنون چند لایحه در این خصوص به مجلس ارائه شده که نتیجه بخش نبوده است و همچنان این موضوع یکی از سوالات مردم به‌ویژه اصحاب رسانه از دولت و مجلس است.

 

در همین پیوند، «حسینعلی امیری» معاون پارلمانی رئیس جمهوری امروز (اول شهریور) با حضور در استودیوی برنامه سلام صبح بخیر شبکه سوم سیما، در پاسخ به سوال مجری برنامه مبنی بر زمان تشکیل وزارت بازرگانی گفت: تشکیل وزارت بازرگانی یکی از ضرورت‌های غیر قابل اجتناب در شرایط فعلی کشور است.

 

امیری در این برنامه  زنده تلویزیونی با بیان این نکته که کشور در حال حاضر در شرایط خاص تحریم به سر می‌برد، اظهار کرد: ساختار دولت باید متناسب با شرایط ویژه ی کشور در تحریم شکل بگیرد.

 

۵۸۵ طرح درآمدزای دهیاری های کشور تصویب شد/ ۱۹۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت پرداخت می شود

سید سلمان سامانی با اشاره به اقدامات این وزارت خانه با هماهنگی سایر دستگاه ها در زمینه توانمندسازی شهرداری های کم درآمد و دهیاری های کشور اظهارکرد: در طول ۲ سال گذشته اقدامات بسیار خوبی برای کمک به توانمندسازی شهرداری های کم درآمد و دهیاری های کشور با پیگیری وزارت کشور بعمل آمده است. طبق آخرین گزارش دریافتی تعداد ۱۲۶۲ دستگاه انواع ماشین آلات عمرانی و خدماتی خریداری و بین شهرداری های کم درآمد و دهیاری های کشور توزیع شده است.



سخنگوی وزارت کشور با بیان اینکه شهرداری های زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت برای تامین و خرید قیر با توجه به محدودیت های منابع مالی با مشکلاتی مواجه هستند، گفت: دولت برای حل این مشکل و در جهت کمک به این نهاد خدماتی، اقدام به تامین ۱۱ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال قیر رایگان جهت کمک به آسفالت معابر شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت کرده است.



سامانی با بیان اینکه دولت یازدهم ۷۹ هزار میلیارد ریال اعتبارات استانی و ملی به دهیاری های کشور تخصیص داده و این روند با قوت بیشتری در دولت دوازدهم ادامه دارد، اضافه کرد: در دولت دوازدهم نیز برای ۳۳۲۲ روستای واجد شرایط مجوز تاسیس دهیاری صادر شده است که این اقدام موجب تقویت رکن شورایی و تصمیم گیری واحد و جذب اعتبارات و رشد و تقویت خدمات در روستاها می شود./

 

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: عید غدیر عید غدیر خم روز جهانی مسجد مساجد روز جهانی مساجد مسجد غدیر روزنامه اردبیل کانون های مساجد سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۸۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب چند لایحه علیه ایران در مجلس نمایندگان آمریکا

مجلس نمایندگان آمریکا در پی پاسخ مشروع ایران به اقدامات متجاوزانه رژیم صهیونیستی و در حمایت از این رژیم، چند لایحه را علیه ایران به تصویب رساند.   به گزارش ایسنا، مجلس نمایندگان آمریکا بدون در نظر گرفتن حق مشروع ایران برای پاسخ دادن به اقدامات متجاوزانه رژیم صهیونیستی، در پی عملیات "وعده صادق" ایران علیه اراضی اشغالی، چند لایحه ضدایرانی را تصویب کرد، اما هنوز مشخص نیست که سنا اقدامی در ارتباط با آن انجام دهد.   نشریه آمریکایی پولیتیکو در این باره گزارش داد که این لوایح شامل قطعنامه‌ای است که شعار " از نهر تا بحر فلسطین آزاد می‌گردد" را "آشکارا یهودی‌ستیزانه" اعلام کرده و خواستار محکومیت آن است.   قانون "پاسخگو کردن مقامات ارشد ایران" نیز از جمله لوایح تصویب‌شده است که خواستار ارائه گزارشی درباره دارایی‌های مقامات ارشد ایرانی است.   لایحه دیگر "قانون پاسخگویی درباره تحریم‌های ایران" است که هدف جلوگیری از دور زدن تحریم‌ها علیه ایران را دنبال می‌کند.   "قانون تقویت ابزارها برای مقابله با استفاده از سپر انسانی" که امکان اعمال تحریم علیه نهادهایی را فراهم می‌سازد که از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند.   "قانون منع قاچاق کاپتاگون" نیز از دیگر موارد تصویب‌شده توسط مجلس نمایندگان آمریکا است که به موجب آن، علیه نهادهای تولیدکننده یا تسهیل‌کننده توضیع محرکی ترکیبی به نام کاپتاگون تحریم اعمال می‌شود.   افزون بر این، صادرات فناوری‌های ساخت آمریکا به ایران، به طور دائمی با تصویب "قانون عرضه نکردن تکنولوژی برای اقدامات تروریستی" ممنوع می‌شود.   "قانون پاداش ندادن به گروگان‌گیرها" نیز آمریکا را از پذیرفتن مقامات تحریم‌شده در نشست‌های سازمان ملل متحد منع می‌سازد.   "قانون تحکیم تحریم‌های ایران" نیز تصویب شد که برخی تحریم‌ها علیه ایران را دائمی می‌کند.   قطعنامه‌ای نیز تصویب شده است که از اتحادیه اروپا می‌خواهد "سریعا" سپاه پاسداران ایران را سازمانی تروریستی اعلام کند.   هنوز نشانه‌ای مبنی بر قصد سنا برای اقدامی در راستای عملی کردن هر یک از این تدابیر وجود ندارد.   اقدام ضد ایرانی مجلس نمایندگان آمریکا در پی این انجام شده است که ایران، شامگاه شنبه، عملیات «وعده صادق» را علیه رژیم صهیونیستی و در پاسخ به اقدام متجاوزانه رژیم صهیونیستی علیه ساختمان کنسولگری ایران در دمشق اجرا کرد. ایران این حمله را حق مشروع خود برای پاسخ به اقدامات متجاوزانه علیه منافع خود و در چارچوب منشور ۵۱ سازمان ملل دانسته است.   سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، قبل از ساعت ۳ بامداد یکشنبه، سیل پهپادهای شاهد ۱۳۶ و موشک‌های بالستیک ایران را به آسمان سرزمین‌های اشغالی شلیک کرد که گنبد آهنین را درگیر کردند. بسیاری از موشک‌ها از این سپر دفاعی عبور کرده و به اهداف مورد نظر برخورد کردند. هدف موشک‌های سپاه، پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی در نقب در جنوب سرزمین‌های اشغالی بود. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • نماینده روسیه از عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل حمایت کرد
  • تغییرات دولت در بخش اول لایحه بودجه اصلاح شد/گزارش بخش دوم بودجه تا پایان هفته آینده به صحن مجلس ارائه می شود
  • اقدام ضدایرانی مجلس نمایندگان آمریکا در پی پاسخ موشکی به اسرائیل
  • تصویب چند لایحه علیه ایران در مجلس نمایندگان آمریکا
  • تصویب تشدید مجازات سرقت‌های زیر ۲۰ میلیون تومان در مجلس
  • نماینده مجلس: آماده استفاده از سلاح‌هایی هستیم که قبلاً استفاده نکرده‌ایم
  • ابوالفضل عمویی نماینده مجلس: آماده استفاده از سلاح‌هایی هستیم که قبلاً استفاده نکرده‌ایم
  • تهدید اسرائیل از سوی نماینده مجلس /آماده استفاده از سلاح‌هایی هستیم که قبلاً استفاده نکردیم
  • نماینده مجلس : آماده استفاده از سلاح هایی هستیم که قبلاً استفاده نکرده‌ایم
  • تذکر یک نماینده مجلس درباره تلاطمات بازار ارز و دستکاری دولت در جداول بودجه ۱۴۰۳ /قالیباف پاسخ داد