Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری «روسیا الیوم»؛ یک منبع نظامی اعلام کرد که نیروهای ارتش سوریه توانستند، امروز، اول شهریورماه، پس از سیطره بر شهر راهبردی «خان شیوخون» در حومه ادلب، شهرک کفر زیتا در حومه شمالی حمات را از اشغال عناصر مسلح آزاد  و کنترل آن را به دست بگیرند.
طبق اعلام منبع مذکور، نیروهای ارتش به پیشروی‌های خود در حومه شمالی حمات و حومه جنوبی ادلب بعد از تثبیت سیطره‌ خود بر شهرک راهبردی «خان شیخون» در حومه ادلب ادامه می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک منبع میدانی سوری نیز به خبرگزاری «اسپوتنیک» اعلام کرد که ارتش این کشور کنترل روستاهای «کفر زیتا»، «اللطامنه»، «لطمین» و «تل فاس» در حومه شمالی حمات در دست گرفته است.

ارتش سوریه افزون بر یک ماه پیش عملیات نظامی گسترده‌ای را برای بازپس‌گیری کنترل حومه‌های حمات و ادلب آغاز کرده است.   گذرگاه انسانی
همچنین، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد که ارتش این کشور یک گذرگاه انسانی در منطقه «صوران» واقع در حومه شمالی حمات برای خروج شهروندان از مناطق تحت سیطره تروریست‌ها باز کرده است.
براساس اعلام وزارت خارجه سوريه، این گذرگاه انسانی با حمایت ارتش و در راستای کاهش درد و رنج شهروندان و رسیدگی به وضعیت آن‌ها ایجاد شده و کسانی که تمایل دارند از مناطق تحت سیطره تروریست‌ها خارج شوند، می‌توانند از آن استفاده کنند.   همچنین، ایمن سوسان، معاون وزیر خارجه سوریه، ترکیه را مسئول رخدادهایی که در ادلب صورت خواهد گرفت، دانست و این کشور را به عدم پایبندی به هرگونه توافقات سوچی در خصوص کاهش تنش در این استان متهم کرد.   وی گفت: گذرگاهی که سوریه آن را در «صوران» باز کرد، در راستای تأکید دولت سوریه برای حفظ جان شهروندان خود و کاستن رنج‌های آنها به دلیل حضور تروریست‌ها در آن منطقه صورت گرفت.   انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن بین الملل ایکنا سوریه خان شیخون قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۸۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه ارتش سوریه درباره حمله هوایی آمریکا به دیرالزور

یک منبع نظامی سوری جزئیات حمله هوایی آمریکا به دیرالزور را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، یک منبع نظامی سوری امروز-سه‌شنبه- در اظهاراتی گفت: نیروهای اشغالگر آمریکایی بامداد امروز با استفاده از جنگنده و پهپاد حملات هوایی انجام داده و تعدادی از مناطق و روستاها و پایگاه‌های نظامی در استان دیرالزور و اطراف آن را هدف قرار دادند.

به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، این منبع نظامی خاطرنشان کرد: این تجاوز نظامی آمریکایی منجر به شهادت هفت نظامی و یک غیرنظامی شد.

وی تاکید کرد: همچنین ۱۹ نظامی و ۱۳ غیرنظامی در این تجاوز نظامی مجروح شدند.

این منبع سوری همچنین گفت که حمله آمریکا خسارت‌های مادی گسترده به اموال عمومی و خصوصی وارد کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ارتش سوریه حمله تروریست‌ها را خنثی کرد
  • دفع حملات تروریست‌ها توسط ارتش سوریه
  • کشته‌شدن ۱۰۰ تروریست در عملیات ارتش بورکینافاسو
  • هلاکت شماری از افراد تحریر الشام در کمین ارتش سوریه در جنوب ادلب
  • جابجایی ۲۶ هزار نفر از شرکت‌کنندگان در «محفل قرآنی امام حسنی‌ها» با مترو
  • بیانیه ارتش سوریه درباره حمله هوایی آمریکا به دیرالزور
  • هلاکت ۴ تروریست در عملیات ارتش پاکستان
  • مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟
  • حمله به پایگاه هوایی نیروی دریایی پاکستان در بلوچستان
  • حمله هوایی آمریکا به دیرالزور/ ۲۰ نفر زخمی شدند