Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-04-19@21:11:57 GMT

آسیب پذیری دوربین‌های DSLR در مقابل حملات باج افزاری

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۵۸۷۳۴

آسیب پذیری دوربین‌های DSLR در مقابل حملات باج افزاری

ایتنا - محققان برای انجام این کار توانستند با استفاده از اتصال وای‌فای دوربین Canon EOS 80D به رمزگذاری عکس‌های موجود در این دوربین بپردازند و با نمایش این تصویر از فرد تقاضای پول کنند. محققان امنیتی چک پوینت (Check Point) روشی جدید برای اخاذی از عکاسان کشف کردند. آن‌ها توانستند یکی از عکس‌های دارنده دوربین  Canon EOS 80D را به همراه مقدار پول درخواستی‌شان روی صفحه‌نمایش این دوربین به نمایش دربیاورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




به گزارش ایتنا و به نقل از  theinquirer،این محققان برای انجام این کار توانستند با استفاده از اتصال وای‌فای دوربین Canon EOS 80D به رمزگذاری عکس‌های موجود در این دوربین بپردازند و با نمایش این تصویر از فرد تقاضای پول کنند. البته این عکس‌های دوربین نیستند که هدف این اخاذی قرار می‌گیرند بلکه خود دوربین است. صاحبان این دوربین‌های گران‌قیمت و با کیفیت معمولاً رابطه احساسی شدیدی با دستگاه خود دارند.
 
این محققان در این رابطه می‌گویند: «ما آن‌ها را به رویدادهای مهم زندگی می‌بریم، آن‌ها را به تعطیلاتمان می‌بریم و برای محافظت آن‌ها در هنگام حمل‌ونقل در قاب‌های محافظ می‌گذاریمشان. دوربین‌ها فراتر از تنها یک ابزار یا اسباب‌بازی هستند. ما تمام خاطراتمان را به آن‌ها به امانت می‌سپاریم پس آن‌ها برایمان مهم‌اند.»

 
خبر بد این است که اگرچه کمپانی کانن به این نقص امنیتی توجه کرده و علاوه بر عرضه به‌روزرسانی جدید برای رفع آن از کاربران خواسته است که از اتصال به شبکه‌های وای‌فای ناامن خودداری کنند اما مکانیسم این نقص به‌گونه‌ای است که می‌تواند دوربین‌های حرفه‌ای کمپانی‌های دیگری که هنوز از این نقص آگاه نیستند را هم به خطر بیندازد.
 
البته این نقص‌های امنیتی و گرفتاری در نرم‌افزارهای اخاذی اگرچه ازلحاظ فنی ممکن است اما سرعت انتقال فایل‌ها از طریق وای‌فای به حدی کم است که شمار زیادی از کاربران ترجیح می‌دهند که از کارت‌های اس دی برای این منظور استفاده کنند. علاوه بر این حتی اگر از وای‌فای برای انتقال این فایل‌های حجیم استفاده کنید احتمالا این کار را در محیط آرام و امن خانه انجام خواهید داد و به‌این‌ترتیب به وای‌فای امن خانگی‌تان متصل می‌شوید.

 

منبع: ايتنا

کلیدواژه: آسیب پذیری هک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۸۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه مهم رئیس جمهور به مدیران برای افزایش رضایت اجتماعی

رئیس جمهور با تاکید به مدیران برای افزایش رضایت اجتماعی گفت: اصل بر پاسخگو بودن است. مدیر باید طوری عمل کند که آشکار و پنهان او در فعالیت باید کاملا مسئولانه باشد و با داشتن روحیه مسئولیت‌پذیری به وظایف خود عمل کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، آیت الله سیدابراهیم رئیسی در نشست شورای اداری سمنان اظهار داشت: ‌دستگاه‌های اجرایی در هر کدام از شاخص‌ها آمارهایی را ارائه می‌دهند که نادرست هم نیست. اما باید ببینیم که این آمارها به افزایش رضایت اجتماعی و بهبود وضعیت جامعه منجر شد یا نه؟ اگر نتیجه‌بخش بود یعنی خوب است. اما اگر نشد یعنی یک جا در فرآیند انجام کار مشکلی وجود دارد.

وی با بیان اینکه اصل بر پاسخگو بودن است و  مدیر باید طوری عمل کند که آشکار و پنهان او در فعالیت باید کاملا مسئولانه باشد و با داشتن روحیه مسئولیت‌پذیری به وظایف خود عمل کند، افزود: کسی که در یک حوزه قبول مسئولیت کرد باید تلاش کند که آن مسئولیت را تمام و کمال به انجام برساند. هرگونه کوتاهی و کم‌کاری و بی‌انگیزگی یا مسئولیت‌نشناسی در کل نظام اداری اثرگذار است.

دیگر خبرها

  • تحقیر فرح توسط محمدرضا شاه در مقابل دوربین / روایت تلخ مقامات پهلوی از واگذاری بحرین / روش آموزشی بی‌نظیر امام موسی صدر / ایران تحت اشغال به روایت تصاویر متفقین
  • چپ‌پای پرسپولیسی مقابل تراکتور نیست
  • شادی منشوری گلزن پرسپولیس (+عکس)
  • توصیه مهم رئیس جمهور به مدیران برای افزایش رضایت اجتماعی
  • تاب‌‌آوری زنانه، قدرت مادرانه
  • برخی گوشی‌های سری گلکسی S۲۱ سامسونگ با مشکل نمایشگر مواجه شده‌اند
  • منظور از تاب‌آوری زنانه چیست؟
  • کاهش مالیات در کنار مشوق های مالیاتی باعث رقابت‌پذیری تولید و افزایش سرمایه گذاری خواهد شد
  • پیروزی انقلاب مرهون اطاعت پذیری بدنه ارتش از امام بود
  • رقابت‌پذیری کالاهای ایرانی در بازارهای بین المللی با نانو پوشش ها