Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

چند روز قبل فیلم سینمایی «تاراج» به کارگردانی ایرج قادری در سینما عصر جدید به نمایش درآمد که در این‌باره داریوش باباییان، پخش‌کننده و مالک این فیلم گفت: «این برنامه توسط جامعه صنفی تهیه‌کنندگان و با همکاری دوستان دیگری تدارک دیده شده و قرار است هر ماه یکی از فیلم‌های قدیمی در یک سانس در سینما عصر جدید به نمایش درآید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شروع این برنامه با فیلم «تاراج» بود.»

به گزارش ایسنا او با اشاره به ارزشمند بودن این فیلم افزود: «استقبال از نمایش فیلم «تاراج» خیلی خوب بود و بازخوردهای خوبی را هم گرفتیم و طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده هم گویا قرار است فیلم بعدی «دزد عروسک‌ها» باشد که به نمایش درخواهد آمد.»

این پخش‌کننده و تهیه‌کننده قدیمی سینما با اشاره به برخی فیلم‌های قدیمی که در اختیار دارد، گفت: «بعد از نمایش این تک‌سانس به نظرم آمد اگر برنامه‌ای تحت عنوان «سینما نوستالژی» تدارک دیده شود تا  در یکی دو سینما و در چند سانس محدود هر روز چند فیلم قدیمی به نمایش درآید، مخاطب‌های خاصی را برای سینماها جذب می‌کند چون بسیاری از علاقه‌مندان و عاشقان سینما و کسانی که در پشت صحنه سینما سال‌ها فعالیت کرده‌اند به تماشای این فیلم‌های قدیمی علاقه‌مند هستند، در حالی که مخاطب عام بیشتر فیلم‌های روز را می‌پسندد.»

از جمله فیلم‌های قدیمی‌ای که باباییان حق پخش آن‌ها را در اختیار دارد، «مرگ‌پلنگ» به نویسندگی و کارگردانی فریبرز صالح و با بازی فرامرز قریبیان و محصول سال ۱۳۶۸، «شب بیست و نهم» به کارگردانی رضا رخشانی و محصول ۱۳۶۷ و نیز «راه دوم» به کارگردانی رضا رخشانی است که احتمالا در همین برنامه نمایشی گنجانده خواهند شد.

به گفته باباییان، این فیلم‌ها با توجه به آن‌چه در فیلمخانه ملی ایران روی آن‌ها انجام شده دارای کیفیت خوبی هستند.

 

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۸۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«حمید معصومی‌نژاد، رم»؛ اینبار روی پرده نقره‌ای سینما!

برخی افراد در حوزه کاری خود تبدیل به شخصیتی ماندگار می‌شوند. به عنوان مثال، هر کسی که می‌خواهد صدای یک دوبلور را تقلید کند، در ابتدا، صدای «خسرو خسروشاهی» دوبلور آلن دلون و ویجی را تقلید می‌کند.

به گزارش روزیاتو، این موضوع در زمینه خبرنگاری هم درباره «حمید معصومی‌نژاد» صدق می‌کند؛ چرا که ایرانیان در سراسر جهان با شیوه خبرنگاری او آشنا هستند و عبارت معروف (حمید معصومی‌نژاد، رم) ورد زبان تمام کسانی است که می‌خواهند حرفه او را تقلید کنند.

حمید معصومی‌نژاد، خبرنگار ایرانی مقیم ایتالیا که مدتی است در فضای مجازی به معرفی آداب و رسوم ایتالیایی‌ها و جاذبه‌های شهر رم و کشور ایتالیا می‌پردازد، اکنون با فیلم «سال گربه» برای اولین بار وارد دنیای سینما شده تا این بار، مردم «حمید معصومی‌نژاد، رم» را روی پرده نقره‌ای سینما ببینند.

اکران فیلم «سال گربه» بهانه‌ای شد تا با حمید معصومی‌نژاد درباره ورود او به دنیای سینما به گفتگو بنشینیم.

درباره اولین تجربه سینمایی خود بگویید. چه شد که در فیلم سینمایی «سال گربه» بازی کردید؟

تابستان سال گذشته تقریبا همزمان، دو پیشنهاد شرکت در دو فیلم سینمایی در ایران را دریافت کردم و در نهایت، بازی در فیلم «سال گربه» را قبول کردم و متعاقب آن، کار‌های تصویربرداری در رم و در کنار آمفی‌تئاتر باستانی کلوسئو که قدمتی دو هزار ساله دارد، انجام شد.

شما چه نقشی در فیلم دارید؟

نقش خودم، یعنی خبرنگار کوله‌پشتی. نقشی کوتاه و به صورت افتخاری.

آیا قبلاً هم تجربه بازیگری داشتید؟

خیر. این برای نخستین‌بار بود که به‌عنوان بازیگر جلوی دوربین رفتم.

بازیگری سخت‌تر است یا خبرنگاری؟

هر کاری سختی‌های خودش را دارد و این دو حرفه یعنی بازیگری و خبرنگاری هم از این قاعده مستثنا نیستند. بازیگر یا هنرپیشه، کسی است که به‌طور حرفه‌ای در نقش‌های مختلف بازی می‌کند. من در فیلم «سال گربه» نقش خودم را بازی کردم، بنابراین کار زیاد سختی انجام ندادم. البته با کنجکاوی به بازیگری نگاه می‌کنم و باید بگویم که به بودن در برابر دوربین، عادت دارم.

البته می‌دانم بازیگری کار دشواری است و نیازمند گذراندن دوره‌های بازیگری و تجربه کاری در سینما است، اما بر این باورم وقتی فردی خلاق و خوش‌ذوق و اهل عمل باشد و با خوش‌بینی به آینده نگاه کند و به توانایی‌هایش هم باور داشته باشد، راه موفقیت را می‌تواند پیدا کند.

آیا استرس خاصی داشتید برای بازی مقابل دوربین؟

برای ایفای نقشم خیر، اما با توجه به اینکه فیلمبرداری در برابر آمفی‌تئاتر باستانی کلوسئو که مملو از گردشگران خارجی است انجام شد، کار کمی سخت بود. هنگامی که من مشغول ایفای نقش بودم، گردشگران زیادی در پشت دوربین در حال تماشای من بودند.

البته من در تمام این سال‌هایی که در ایتالیا کار خبرنگاری می‌کنم به ادا درآوردن و شوخی مردم در پشت سرم و در مقابل دوربین که با هدف دیده‌شدنشان انجام می‌گیرد عادت دارم، اما دیدن جمعیتی که در فاصله چند متری با کنجکاوی به شما که در حال ایفای نقش هستید خیره شده‌اند، زیاد ساده نیست! البته در پایان فیلمبرداری با تشویق گرم گردشگران خارجی روبرو شدم. جالب این بود که گردشگران حتی یک کلمه از حرف‌های من را جلوی دوربین متوجه نشده بودند!

آیا باز هم قصد بازیگری دارید؟

احتمالش را رد نمی‌کنم. راستش چند هفته پیش پیشنهاد جدیدی برای بازیگری دریافت کردم و در حال بررسی آن هستم. در بسیاری از فیلم‌ها بازیگران نقش خبرنگاران را ایفا می‌کنند و امیدوارم من هم بتوانم به‌عنوان یک خبرنگار در سینما نقش‌آفرینی کنم.

از لحاظ مالی پول کدامیک بهتر است خبرنگاری یا بازیگری؟

بدون تردید بازیگری.

این روز‌ها مشغول چه کاری هستید؟

از حدود ۶ ماه پیش با هدف نزدیکی بیشتر دو ملت ایران و ایتالیا، ویدئو‌ها و گزارش‌های متنوعی را تهیه و در صفحات مجازی‌ام قرار می‌دهم. تلاش من این است که هموطنان عزیزم در ایران و دیگر کشور‌های جهان با فرهنگ و آداب و رسوم ایتالیا بیشتر و بهتر آشنا شوند. در ضمن در کنار این فعالیتم به تدریس خبرنگاری کوله‌پشتی و موبایلی به ایتالیایی‌ها هم مشغول هستم.

صحبت از خبرنگاری موبایلی شد. در مورد اهمیت تهیه ویدئو و گزارش با تلفن همراه هم توضیح می‌دهید.

همان‌طور که می‌دانید، کاربرد تلفن همراه هوشمند و نقش آن در زندگی ما هر روز پررنگ‌تر می‌شود. تلفن همراه علاوه بر کاربرد‌های گوناگون می‌تواند ابزار بسیار خوبی برای تهیه گزارش‌های خبری باشد. گوشی‌های هوشمند به ویژه مدل‌های جدید، تقریبا در حد دوربین‌های حرفه‌ای فیلمبرداری، مجهز به دوربین تصویربرداری باکیفیت هستند و همگی دارای امکاناتی هستند که کار تهیه خبر و انتشار محتوا را آسان می‌کند.

در واقع، گوشی‌های موبایل امروزی دستگاهی قابل برنامه‌ریزی هستند که می‌توان قابلیت‌های پیشرفته‌ای مانند ویرایش و تدوین را به آن‌ها افزود. البته تهیه یک گزارش حرفه‌ای با تلفن همراه کار ساده‌ای نیست و این باور که برای تهیه ویدئو و یا گزارش خوب فقط نیاز به یک تلفن همراه هوشمند است، درست نیست. فقط در صورتی که خلاقیت به همراه رعایت تکنیک‌های لازم تصویربرداری با موبایل رعایت شود می‌توان ویدئو و گزارش‌های جالبی تهیه کرد.

آیا برای رونمایی از فیلم سال گربه به ایران خواهید آمد؟

به امید خدا به‌زودی زود به ایران خواهم آمد و با مردم عزیزم فیلم را خواهم دید.

دیگر خبرها

  • تأخیر در اکران «مست عشق»/ دوری شمس و مولانا از پرده نقره‌ای طولانی شد
  • اکبر عبدی بازیگر با گریمی متفاوت در کنار نوه‌اش (عکس)
  • بیش از ۱۶ هزار همدانی در تعطیلات نوروز به سینما رفتند
  • صدور پروانه ساخت فیلم جدید برای رسول صدرعاملی، علی‌اکبر ثقفی و مرتضی شایسته
  • گریم متفاوت اکبر عبدی در کنار نوه‌اش | عکس
  • رسول صدرعاملی، علی‌اکبر ثقفی و مرتضی شایسته در تدارک ساخت فیلم جدید
  • «حمید معصومی‌نژاد، رم»؛ اینبار روی پرده نقره‌ای سینما!
  • شکست ورزش در زمین سینما
  • اکران اختصاصی فیلم «آپاراتچی» در ارومیه
  • اکران اختصاصی فیلم سینمایی «آپاراتچی» در ارومیه