Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، سعید نمکی  صبح امروز در حاشیه بیست و چهارمین کنفرانس بین‌المللی جامعه ایمن در تبریز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد:  سالانه ۱۶ هزار مرگ فقط در سر صحنه تصادفات داریم که قابل توجه آن مرتبط با نیروی انسانی، مقداری مربوط به جاده و کیفیت خودرو است. 

وی با بیان اینکه اقدامات خوبی در رابطه با نقش نیروی انسانی و آموزش‌، توانمندی برای یک رانندگی بی‌خطر  انجام گرفته است، تصریح کرد: پکیج‌هایی برای آموزش طراحی شده و مابقی نیز با همکاری پلیس راهور و بقیه دستگاه‌های موثر به عنوان یک کار بین‌بخشی در حال پیگیری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش تصریح کرد: امیدواریم در آینده بسیار نزدیک با محوریت وزارت بهداشت، بتوان سند و نقشه راه آینده حل مشکل ترافیک کشور و به خصوص حوادث ناشی از آن را ارائه دهیم و با نقش بین بخشی دستگاه‌ها آنها را اجرایی کنیم. 

وی با تاکید بر اینکه اگر می‌گوییم عامل انسانی در تصادفات اثرگذارتر است، گفت: این حرف نباید عامل خودرو و جاده را در حاشیه امن قرار دهد زیرا ما معتقدیم که اگر انسان توسعه یافته  پشت هر اتومبیلی که بنشیند قطعاً خطر تصادفات کمتری نسبت به فردی دارد که توسعه‌یافتگی فرهنگی، ذهنی، علمی و خلقی و روحی را ندارد ولو اینکه این فرد در پیشرفته‌ترین خودرو و پیشرفته‌ترین جاده باشد. 

نمکی خاطرنشان کرد: مشاهده شده است که یک فردی با بی ام دبیلو یا بنز وارداتی با سرعت ۲۵۰ کیلومتر در اتوبان نسبتاً توسعه یافته  در حال معلق زدن است و این یعنی اینکه این فرد برای این کار ساخته نشده است. 

وی اضافه کرد: معتقدیم وزن نیروی انسانی و آگاهی‌اش به مراتب بالاتر از نقش خودرو است کما اینکه همان خودرو توسعه نیافته را یک فرد توسعه یافته نمی‌خرد. 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش کشور ابراز کرد: اگر فردی بداند که این ارابه‌ای که می‌خرد مرگ‌آور بوده و استانداردها در آن رعایت نشده است و در هیچ کشوری مورد پذیرش نیست هیچگاه در صف خرید آن نمی‌ایستد. 

وی متذکر شد: اصلاح جاده‌ها یکی از حرکات دولت و وزارت راه است و نقاط حادثه‌خیز را به شدت کاهش داده و حمل و نقل ریلی را افزایش می‌دهند.

نمکی متذکر شد: خسارت در رابطه با تصادفات بسیار بالاست و صرفا مربوط به خودرو و بیمه‌ها نیست بلکه خسارتی که از بابت از کار افتادگی و معلولیت است که متاسفانه اکثر این افراد را قشر جوان و پویای جامعه تشکیل می‌دهد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۸۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوت ۵۱۱ نفر در تصادفات جاده‌ای تا هفتم فروردین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، سرهنگ احمد شیرانی گفت: در جریان سفر‌های نوروزی از ۲۴ اسفند تا به امروز حدود ۳۱۰ میلیون تردد در جاده‌ها ثبت شده که این رقم روزانه به طور متوسط به حدود ۲۵ میلیون تردد رسیده است و این آمار تردد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۵ درصد کاهش داشته است.

­

این مقام انتظامی افزود: براساس آمار مرکز ثبت ترددها، استان‌های مازندران با حدود ۳۰۰ هزار خودرو مسافر و گیلان حدود ۲۸۰ هزار تردد خودرویی بیشترین ورودی خودرو و استان تهران با حدود ۹۴۵ هزار خودرو بیشترین فراوانی در خروج خودرو‌ها را داشته است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

­

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور گفت: استان‌های تهران، خراسان رضوی، اصفهان، فارس و خوزستان بیشترین آمار تصادفات را دارند.

­

سرهنگ شیرانی افزود: به احتمال زیاد، امروز در جاده چالوس و آزادراه تهران شمال درصورت سنگین شدن بار ترافیکی محدودیت تردد در مسیر جنوب به شمال اعمال کرده و این مسیر را به سمت استان‌های شمالی یکطرفه می‌کنیم.

­

این مقام انتظامی گفت: مسافران می‌توانند از طریق صدا و سیما و سایر خبرگزاری‌ها و تلفن ۱۲۰ و ۱۴۱ راهداری و سایت اینترنتی rahvar۱۲۰ از تمامی محدودیت‌ها و وضعیت ترافیک راه‌ها مطلع شوند.

دیگر خبرها

  • کاهش ۶۰ درصدی تصادفات در جاده‌های بوشهر
  • فعالیت ۲۶ هزار نیروی انسانی اورژانس در ایام نوروز
  • ۱۱ مصدوم و یک فوتی در تصادفات جاده های بیضا
  • ۷۰ درصد تصادفات فوتی استان اصفهان ناشی از خستگی و خواب آلودگی راننده بوده است
  • ۵۴۹ جانباخته در تصادفات جاده‌ای در ۱۴ روز اخیر
  • کاهش ۶۴ درصدی تلفات جاده‌ای نوروزی در بوشهر
  • فوت ۵۱۱ نفر در تصادفات جاده‌ای تا هفتم فروردین
  • مکاتبه معاون وزیر صمت با واردکنندگان خودرو: برنامه واردات را اعلام کنید
  • تصادفات جاده‌ای در خراسان رضوی ۲ کشته و ۱۴ مصدوم بر جای گذاشت
  • نامه معاون دادستان کل به وزیر بهداشت برای تعیین تکلیف وضعیت همراهان بیمار بستری در مراکز درمانی