Web Analytics Made Easy - Statcounter

پزشکان یکی از گروه‌های مرجع در هر جامعه محسوب می‌شوند که بسیاری از استانداردهای اجتماعی بر اساس این قشر تعریف و اصلاح می‌شود. گروهی که ارتباطی موثر با بدنه هر جامعه دارند و این رابطه نزدیک با مردم یکی از انواع ارتباطات اجتماعی و موثر در فرهنگ سازی محسوب می‌شود.

جایگاه پزشکان در جامعه ایرانی از گذشته تاکنون مستحکم و قابل توجه بوده است، زیرا مردم هنگام بیماری و درد سراغ این قشر فرهیخته می‌روند و در این زمان است که بیمار بیشتر از هر وقتی به توجه نیاز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیمه‌های درمانی به هنگام بیماری دست بیمار را می‌گیرند و پا به پای پزشکان در روند بهبودی و سلامت بیماران تلاش می‌کنند. این همراهی و همکاری را می‌شود یکی از زیباترین همراهی‌ها با بدنه جامعه دانست.

البته افراد جامعه باید از زاویه دید دیگری هم به موضوع بیمه‌های درمانی نگاه کنند. یعنی به این موضوع توجه داشته باشند که بیمه‌های درمانی یک نوع سرمایه‌گذاری است تا به وقت بیماری از آن استفاده کنند. در صورت نهادینه شدن این طرز فکر در جامعه، می‌توان مسیر صحیح حمایت بیمه‌ای از بیماران را بهتر از همیشه طی کرد و به استانداردهای جهانی دست یافت.

با همه این اوصاف باید نقش پزشکان در همکاری را بیمه‌های درمانی را هم به درستی بررسی کرد. پزشکانی که هم در شرایط دشوار دفاع مقدس و هم در شرایط جنگ اقتصادی فعلی در کنار دولت و مردم مانده و به بهترین شکل، خدمات بهداشتی و درمانی را ارائه می‌کنند را باید جزو شریف‌ترین گروه‌های مرجع اجتماع دانست و از خدمات آنها تشکر و قدردانی کرد. زیرا این پزشکان هستند که در رابطه تنگاتنگ با بیمه‌های درمانی، بسیاری از برنامه‌های نظام سلامت را اجرایی می‌کنند و اگر این همکاری‌ها به درستی اتفاق نیفتد، بسیاری از برنامه‌های نظام سلامت به سر منزل مقصود نمی‌رسد.

اجرای برنامه‌هایی مانند نظام ارجاع الکترونیک، پرونده الکترونیک سلامت، پزشکی خانواده، راهنماهای بالینی و نسخه الکترونیکی از جمله این موارد است که در قوانین برنامه توسعه کشور تاکید شده و به جدی‌ترین شکل در حال پیگیری و اجراست. این برنامه‌ها برای اجرا به همکاری جامعه پزشکی نیازمند است تا ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم در چهارچوب قانون به شکل بهینه انجام و از هدر رفت منابع جلوگیری شود.

 معاون سازمان بیمه سلامت ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روز پزشک سازمان بیمه سلامت ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۸۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمت بی منت بسیج جامعه پزشکی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، مسئول تیم بسیج جامعه پزشکی اعزامی گفت: پزشکان متخصص اطفال داخلی و زنان و زایمان در این تیم همراهی کردند.
مودت افزود: طرح بسیج پزشکی با هدف حفظ و ارتقای تندرستی مردم به صورت مداوم با همراهی پزشکان بسیجی در مناطق مختلف روستایی استان انجام می‌شود.
وی ادامه داد: با سفر یک روزه پزشکان به این دهستان، ۲۰۰ نفر به صورت رایگان ویزیت شدند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • خدمت بی منت بسیج جامعه پزشکی
  • قرارگیری ۱۴ هزار نفر از مردم محلات کم برخوردار بام ایران زیرپوشش بیمه سلامت
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به مناسبت هفته سلامت
  • استان یزد، رتبه نخست ضریب بیمه در کشور
  • موسسات درمانی و تشخیصی در صورت قطع سامانه‌های بیمه نیز موظف به ارائه خدمات هستند
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به مناطق نیمه برخوردار لرستان
  • ارائه خدمات درمانی سپاه به هزار و ۶۰۰ شهروند قزوینی
  • ارائه خدمات درمانی در راستای برنامه‌های نظام سلامت
  • ارائه رایگان ۳۶ میلیون خدمت آزمایشگاهی به بیمه‌شدگان در مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی
  • ارائه ۹هزار خدمت درمان سرپائی به بیمه شدگان تامین اجتماعی سمنان