Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-18@01:29:06 GMT

فرار 100 هزار ميليارد توماني ماليات در مشاغل

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۵۸۸۷۷

فرار 100 هزار ميليارد توماني ماليات در مشاغل

خبرگزاری آریا- یک کارشناس اقتصادی از فرار 80 تا 100 هزار میلیارد تومانی مالیاتی در حوزه مشاغل و افراد در کشور خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از رادیو اقتصاد، سید احسان حسینی افزود: درآمدهای مالیاتی یکی از راهکارهای اساسی جبران کسری بودجه دولت است.
وی اظهارداشت: مالیات از حیث درآمدی به سه بخش «شرکت ها»، «مشاغل و افراد» و «حقوق و دستمزد» تقسیم می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این کارشناس اقتصادی گفت: طبق آمار بخش مشاغل و افراد در 36 درصد از مجموع جی.دی. پی کشور سهم دارند و باید به همین میزان نیزدر بحث درآمدهای مالیاتی سهیم باشند در حالیکه تنها شش درصد سهم دارند.
وی افزود: دهک های پائین جامعه بصورت تمام و کمال مالیات خود را پرداخت اما برخی از مشاغل پردرآمد مانند پزشکان، وکلا، طلافروشان، آهن فروشان و غیره به دلیل نبود شفافیت در برابر پرداخت مالیات مقاومت می کنند.
حسینی اظهارداشت: ایراد اساسی کار مربوط به شیوه اخذ مالیات است که باید این روش مورد بازنگری و اصلاح قرار گیرد.
وی گفت: هم اکنون دریافت مالیات در بخش حقوق و دستمزد بصورت سیستمی اما در بخش مشاغل و افراد بصورت سنتی و ممیز محور انجام می شود که کم اظهاری، زد و بند، فساد و غیره در این حوزه بسیار زیاد است.
این کارشناس اقتصادی افزود: بودجه سال جاری کشور با 450 هزار میلیارد تومان بسته شده که 150 هزار میلیارد تومان از این درآمد باید از محل فروش نفت خام تامین شود.
وی افزود: صادرات نفت کشور با توجه با اعمال تحریم ها و فشارهای بین المللی به زیر سه هزار بشکه در روز رسیده وبدون شک درآمد مورد نظر از محل فروش نفت حاصل نخواهد شددر ضمن بودجه با کسری مواجه می شود.
حسینی تصریح کرد: دولت برای تامین کسری 150 هزار میلیارد تومانی راهکارهای چهارگانه ای همچون خصوصی سازی، فروش اوراق اسلامی، برداشت از صندوق توسعه ملی و استفاده از تنخواه ارائه داده است.
وی در ادامه یادآورشد: بطورکلی با نگاهی به این راهکارها باید گفت پیشنهادهای دولت از چاله درآمدن و به چاه افتادن است چون پایدار، اصولی و منطقی نیست.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: فرار مالیات مشاغل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۸۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردمی سازی در مالیات سرعت گرفت

به گزارش خبرگزاری مهر، سید محمد هادی سبحانیان رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور طی حکمی، حمید بهزادی بخش را در راستای اصلاح فرآیندها و نحوه مالیات ستانی به نفع اقشار مختلف مردم با رویکرد تکریم مودیان، اهتمام به عدالت محوری، انقلابی‌گری، مردم‌داری، فساد ستیزی و قانون مداری در راستای تحقق اهداف دولت مردمی و حل مشکلات مردم، به عنوان «دستیار مردمی سازی» منصوب کرد.

از جمله اهداف مهم طول خدمت ایشان که در این حکم انتصاب آمده است می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

- دریافت گزارش دقیق از ارکان دولت در خصوص محل هزینه کرد درآمدهای مالیاتی و ارائه مؤثر آنها به افکار عمومی کشور

- طراحی و اجرای طرح‌های تحولی به منظور ایجاد سهولت در فرایندهای مالیات ستانی برای اقشار مختلف مردم

- ارتقای شفافیت پیش بینی پذیری و استاندارد کردن فرآیندهای انجام امور برای اقشار مختلف مردم در مراجعه به سازمان

- شتابدهی و تقویت رسیدگی به مشکلات عموم مردم مراجعه کننده در جهت ارتقای اعتماد به سازمان امور مالیاتی کشور

-مشاوره و همکاری با بخش‌های مختلف سازمان برای ارتقا استانداردهای محیطی و تعاملی سازمان امور مالیاتی کشور در مواجهه با مودیان

گفتنی است حمید بهزادی بخش پیش از این مشاور هیأت رئیسه کمیسیون تلفیق برنامه پنج ساله هفتم پیشرفت و کمیسیون‌های تلفیق بودجه سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳ بوده است. وی همچنین مدیرعامل و از اعضای هیأت مؤسس اندیشکده سیاستگذاری اقتصاد و پیشرفت ماهد است که در زمینه بودجه، انرژی، مالیات و شفافیت در نهادهای اندیشه ورزی فعالیت داشته است. مشاور دفتر امور شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد و عضو شورای سردبیری برنامه تلویزیونی پایش از دیگر فعالیت‌های بهزادی بخش است.

کد خبر 6081160 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • مردمی سازی در مالیات سرعت گرفت
  • فرار مالیاتی با پوزهای نمایشی
  • فرار مالیاتی پزشکان با پوزهای نمایشی
  • شناسایی فرار مالیاتی ۳ هزار میلیارد تومانی
  • شناسایی فرار مالیاتی ۳ هزار میلیارد تومانی در خراسان رضوی
  • پرداخت مالیات باید به فرهنگ تبدیل شود
  • درآمد ۶۰ میلیون تومانی کودکان کار!
  • فروش خودرو با دلار برای فرار از مالیات
  • مالیات خودروهای لوکس در سال جدید چگونه محاسبه می شود؟
  • سلسله اقدامات راهگشا برای حل مسائل صندوق‌های بازنشستگی