Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@20:13:56 GMT

قطع وابستگي بودجه از نفت ضرورتي ملي

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۵۸۸۷۸

قطع وابستگي بودجه از نفت ضرورتي ملي

خبرگزاری آریا- نماینده سابق ایران در اوپک بر ضرورت قطع وابستگی بودجه از درآمدهای نفتی در کشور تاکید کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از رادیو اقتصاد، محمد علی خطیبی ضمن اشاره به اینکه منابع نفتی پایان پذیر هستند، افزود: وابستگی به منابع پایان پذیر به هیچ وجه منطقی نیست و در ضمن اقتصاد کشور را در برابر تکانه های داخلی و خارجی به شدت آسیب پذیر می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهارداشت: برای درآمدهای پایدار و مطمئن در کشور باید فکر اساسی کرد و اقتصاد را از صادرات تک محصولی نفت نجات داد.
این کارشناس ارشد حوزه نفت و انرژی گفت: وابستگی بیش از اندازه کشور به درآمدهای نفتی باعث شده دشمنان از این نقطه ضعف استفاده و در مقاطع مختلف اقتصاد مملکت را تحریم کنند.
وی افزود: درآمدهای نفتی پایدار و مطمئن نیست از اینرو ضرورت ایجاب می کند دولتمردان با توجه به اهمیت موضوع اقتصاد کشور را به سمت درآمدهای غیر نفتی پایدار سوق دهند.
خطیبی بیان داشت: درآمدهای پایدار در سایه رونق تولید، صادرات غیر نفتی، مالیات و بسیاری موارد دیگر حاصل می شود.
وی تاکید کرد: دولت یکبار برای همیشه باید بودجه مملکت را از درآمدهای نفتی جدا وبر اساس درآمدهای غیر نفتی مطمئن و پایدار تنظیم کند.
نماینده سابق ایران در اوپک گفت: جدا کردن درآمدهای نفتی از بودجه مستلزم یک اقدام انقلابی و جهادی است.
وی افزود: نفت یک سرمایه ملی و متعلق به تمامی نسل هاست نبایدصرف هزینه های جاری دولت شود بلکه باید در راستای ایجاد و توسعه زیرساخت ها به مصرف برسد.
خطیبی اظهارداشت: وقتی دولت نیازهای خود را از طریق درآمدهای نفتی تامین می کند دیگر انگیزه جدی برای حمایت از تولید کنندگان نخواهد داشت.
وی در ادامه یادآورشد: اگر دست دولت از دلارهای نفتی کوتاه شود بدون شک برای تامین درآمدهای خود راهی جزء حمایت از تولید و تولیدکنندگان داخلی نخواهد داشت بنابراین به نحو احسن از صنعتگران، کار آفرینان و فعالان اقتصادی در بخش های مختلف حمایت جدی خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: قطع وابستگی بودجه نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۸۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهانگیری: از نظر توسعه و اقتصاد، نصف ترکیه و عربستان شده‌ایم

اسحاق جهانگیری در گفت‌وگویی از وضعیت توسعه و رشد اقتصادی در کشور انتقاد کرد و گفت: از نظر توسعه و اقتصاد، نصف ترکیه و عربستان شده‌ایم.

به گزارش اعتمادآنلاین در ادامه چکیده ای از این گفتگو را می‌خوانید:

معتقدم در سال ۸۴ که دولت را به احمدی‌نژاد تحویل می‌دادیم خودروسازی ایران از خودروسازی ترکیه و چین جلوتر بود. دولت احمدی‌نژاد بنایی گذاشت که کشور از ریل توسعه خارج شد. امارات هم در زمینه اقتصاد در حال جلو افتادن از ماست. وقتی وزیر صنایع شدم از مردم ایران به خاطر شرایط خودرو عذرخواهی کردم. بعد از حذف پیکان طی پنج سال تولید خودرو را به یک میلیون دستگاه رساندیم. در دوره دوم اصلاحات خودرو‌های روز دنیا در کشور تولید شدند. پیکان حذف شد و خودروی ال۹۰ را با همان قیمت پیکان برای اقشار ضعیف تولید کردیم. مجلس هفتم دو طرح خارجی دولت آقای خاتمی را متوقف کرده بود. به نمایندگان مجلس گفتم، اجازه نمی‌دهم طرح تولید ال۹۰ با شرکت رنو را متوقف کنید، می‌خواهید استیضاحم کنید. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • وزارت اقتصاد پیشتاز رفع آفت تمرکززدایی باشد/ سرمایه ۴۳۵ هزار میلیاردی حبس شده در اصفهان
  • وزارت اقتصاد پیشتاز رفع آفت تمرکززدایی باشد/سرمایه ۴۳۵ هزار میلیاردی حبس شده در اصفهان
  • ‌اقتصاد کشور را نباید دولتی مدیریت کرد
  • درآمدهای نفتی باعث ایجاد تورم می‌شود؟
  • در سال ۱۴۰۳ نه منتظر کاهش قیمت ارز باشید، نه کاهش نرخ تورم/ رشد اقتصادی هم بالا نخواهد رفت
  • درمان اقتصاد نفتی جز با مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست
  • ضرورت ایجاد درآمدهای پایدار برای استان همدان
  • جهانگیری: از نظر توسعه و اقتصاد، نصف ترکیه و عربستان شده‌ایم
  • تکلیف واردات خودروهای کارکرده چه شد؟
  • افزایش ۷۴۰ درصدی درآمدهای مالیاتی دولت طی ۶ سال