Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-23@06:15:10 GMT

محدودیت و فیلتر آسیب‌زا است

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۵۸۹۸۷

آفتاب‌‌نیوز :

محمدجواد آذری جهرمی در صفحه اینستاگرام، با انتشار قسمتی از مصاحبه خود با لستر هولت، مجری شبکه NBC آمریکا، نوشت: محدودسازی و فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی راه‌حل نیست و با فیلترینگ، جلوی حضور جریان‌ساز و اثرگذاری بر جامعه بین‌المللی گرفته می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت استارت‌آپ‌های ایرانی، اظهار کرد: واقعا ما ایرانی‌ها مردم فوق‌العاده‌ای هستیم‌ و تاکنون کارهای بسیار بزرگی انجام دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به خصوص استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های ایرانی که در دنیا بهترین هستند و توانستند با کاهش اثر تحریم‌ها، غیرممکن‌ها را ممکن کنند. برای چنین مردمی هر چه خدمت کنیم باز هم کم است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین خاطرنشان کرد: ما در دنیایی متصل به هم زندگی می‌کنیم و دیگر جزایر منزوی وجود ندارد. ترامپ با تحریم‌هایش اول به آمریکا ضربه می‌زند نه ما!

جهرمی درباره فعالیت ماهواره‌های فضایی نیز بیان کرد: ماهواره‌های مخابراتی ناهید ۱، پارس و ظفر تا آخر امسال آماده می‌شوند. هدف ما مقابله با تهدیدات زیست محیطی و پایش سیل و زلزله است. در این زمینه آماده همکاری با کشورهای مختلف از جمله اتحادیه اروپا، کشورهای همسایه، چین و روسیه هستیم.

او همچنین در صفحه‌ی توییتر خود نوشت: استفاده خیلی خوب من از توییتر نشان می‌دهد که من اعتقادی به محدودسازی یا فیلتر کردن شبکه‌های اجتماعی ندارم و معتقدم محدودیت‌ها به ایران آسیب می‌زند. باید بپذیریم که در این حوزه ضعف پیدا کردیم. دسترسی داشتن کلید پیشرفت‌های اقتصادی است. با وجود تحریم‌ها ما باید خود را تطبیق دهیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: آذری جهرمی فیلترینگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۸۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایرانی ها استاد دور زدن تحریم

به گزارش خبرگزاری مهر آمارهای مؤسسه ورتکسا نشان می‌دهد کشورمان در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۴ به طور متوسط روزانه ۱.۵۶ میلیون بشکه نفت صادر کرده که بالاترین میزان از سال ۲۰۱۸ تا کنون به شمار می‌رود. بخش قابل توجهی از افزایش صادرات نفت کشورمان مربوط به فروش بیشتر طلای سیاه به مشتریان چینی بوده است.

افزایش صادرات نفت ایران در واقع نشان دهنده پیچیدگی‌های است که اروپا و آمریکا در اعمال تحریم‌های خود علیه کشورمان با آن روبرو شده‌اند.

فرناندو فریرا، رئیس بخش ریسک‌های ژئوپلیتیک در مؤسسه راپیدان انرژی آمریکا، می‌گوید: ایرانی‌ها استاد دور زدن تحریم‌ها شده‌اند.

اخیراً ژانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا، اعلام کرده که ایران به طور کاملاً شفاف در حال صادرات نفت خود است و اگر قرار است جلوی آن گرفته شود باید اقدامات بیشتری انجام شود.

کارشناسان می‌گویند بر توجه به نزدیک بودن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، دولت بایدن از ترس افزایش قیمت نفت علاقه‌ای به اعمال فشار بیشتر در حوزه تحریم نفتی علیه کشورمان ندارد.

کد خبر 6084157 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • تولیدات صداوسیما را از شبکه‌های اجتماعی می‌بینند نه تلویزیون/ یک‌ونیم میلیارد بازدید نشان از عدم موفقیت تلویزوین است، نه موفقیت!
  • ندیمی در گفت و گو با قدس: دیپلماسی انرژی فعال در منطقه به ما کمک کرد که از گستردگی تحریم ها جلوگیری کنیم
  • تکرار شکستگی لوله در خیابان میر / محدودیت ترافیکی اعمال شد
  • ایلان ماسک مخالف فیلتر شدن تیک‌تاک در آمریکا است
  • لاپید: سیاست‌های کابینه نتانیاهو بیش از همه، به ارتش آسیب می‌زند
  • آب آشامیدنی کنارک پایدار شد
  • ایرانی ها استاد دور زدن تحریم
  • دولت سیزدهم در دیپلماسی اقتصادی موفق عمل کرده است
  • آب شرب ۱۴۲ روستا در سیستان و بلوچستان وصل شد
  • آسیب سیل به تأسیسات آبی ۲۸۹ روستا و ۶ شهر سیستان و بلوچستان