Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در روز‌های پایانی هفته، مخصوصا روز‌های پایانی فصل تابستان، تردد وسایل نقلیه در جاده‌های کشور افزایش پیدا می‌کند و در صورت رعایت نکردن قوانین و مقررات راهنمایی رانندگی، آمار تصادفات بالا می‌رود.

اما اگر بخواهیم به علل این حوادث نگاهی داشته باشیم، عجله و شتاب از مهم‌ترین موارد بروز حادثه است که با سهم چشمگیری بسیار خودنمایی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما رانندگان برای جلوگیری از حادثه باید زمان سفر را مدیریت کنند تا با سرعت غیرمجاز و عجله به جبران آن مخصوصا در جاده‌های شمالی کشور نپردازند. رانندگان بهتر است در نظر داشته باشند که دیر رسیدن به مقصد بهتر از هرگز نرسیدن است.

بیشتر بخوانید: عجله و شتاب یکی از عوامل مهم افزایش تصادفات رانندگی در روز‌های پایانی هفته

همچنین به گفته رئیس پلیس راهرو ناجا ۴ عامل اصلی سرعت، سبقت غیرمجاز، خستگی و خواب آلودگی و عدم توجه به جلو از مهم‌ترین عوامل بروز حادثه است و رانندگان باید با رعایت آن از بروز حوادث جلوگیری کنند و سفری ایمن را برای خود و همراهان داشته باشند.

گفتنی است؛ این روز‌ها شاهد فیلم گرفتن رانندگان در حین رانندگی از جاده و صحبت کردن آن‌ها با تلفن همراه هستیم که یکی دیگر از عوامل حواس پرتی و عدم توجه به جلو همین امر است که در تشدید تصادفات بسیار تاثیرگذار خواهد بود و انتظار میرود که رانندگان از انجام دادن آن پرهیز کنند.

باتوجه به موارد ذکر شده انتظار می‌رود که رانندگان با توجه بیشتری به قوانین و مقررات رانندگی کنند و سفری ایمن را برای خود و همراهان فراهم آورند.

همچنین به گفته رئیس پلیس راهور ناجا حدود ۱۷۱۳۸ نفر سالیانه جان خود را در تصادفات از دست می‌دهند و ۳۶۵هزار نفر نیز مجروح و معلول می‌شوند. با توجه به این آمار بهتر است رانندگان وسایل نقلیه در حین رانندگی مقررات را رعایت کنند.

انتهای پیام/

فیلم گرفتن رانندگان یکی از عوامل حواس پرتی و عدم توجه به جلو

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پلیس راه راهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۹۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنجشنبه‌ای خلوت در پایتخت

سرهنگ علی اصغر شریفی در گفت . گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: با رصد مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از وضعیت تردد خودرو‌ها در ساعات ابتدایی صبح روز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ماه نشان از معابر و بزرگراه‌هایی خلوت در سطح شهر تهران و احتمال تصادفات بخاطر افزایش سرعت‌ها توسط برخی از رانندگان دارد.

او  گفت: برخی رانندگان با استفاده از خلوتی معابر اقدام به سرعت و سبقت‌های غیر مجاز می‌نمایند که علاوه بر به خطر انداختن جان خود به دیگر رانندگان و شهروندان آسیب می‌رسانند.

رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: برخی رانندگان ممکن است با دیدن خلوتی معابر شهر تهران، قصد سرعت و سبقت جهت زودتر رسیدن و یا قصد انجام حرکات نمایشی و لایی کشی دارند که به این دسته از رانندگان توصیه می گردد فریب خلوتی معابر را نخورند چرا که همیشه حادثه در کمین است و سرعت‌های بالا همیشه خطر ساز و خطر آفرین می‌باشند پس با رعایت قانون، همواره با سرعت مقرره در سطح معابر خلوت صبحگاهی تردد نمایید. 

او همچنین گفت: تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ در تمامی تقاطع‌ها و معابر و میادین شهر تهران بمنظور کنترل سرعت‌ها و سبقت‌ها حضور دارند چرا که برخی رانندگان با دیدن خلوتی معابر برخی رانندگان ممکن است سرعت خودروی خود را بالا برده و باعث حادثه و تصادفات دلخراش شوند. 

سرهنگ شریفی افزود: رانندگان در صورت خلوتی معابر از عجله و شتاب خودداری کرده و با سرعت مطمئنه و حتی کمتر از آن تردد نمایند و این احتیاط همان سرعتی است که اگر حادثه‌ای مقابل راننده روی داد و اگر خودرو و مانعی مقابل پیش آمد راننده بتواند خودروی خودرا به موقع متوقف و از برخورد پرهیز نماید.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • تصادفی که بزرگراه ‌شمالی ‌کرمان را مسدود کرد + فیلم و تصاویر
  • آنچه باید درباره اختلال شخصیت ضد اجتماعی و عوامل بروز آن بدانید
  • پنجشنبه‌ای خلوت در پایتخت
  • نکات نگهداری از گیربکس دستی خودرو
  • جاده‌های خونین و مسافران بی‌دفاع
  • نداشتن رانندگی قابل پیش‌بینی، زمینه‌ساز تصادفات است
  • تجربه‌ای موفق برای حل یک معضل ترافیکی در قم/ دوربین‌هایی که جان مردم را نجات می‌دهند
  • طرح ویژه برخورد با رانندگان بدون گواهینامه اجرا می شود
  • معابر تهران خلوت و روان است
  • نسخه‌ای کامل برای خلاص شدن از آلرژی بهاری