Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-18@23:53:17 GMT

داغی که ژاپن بر دل ایران گذاشت

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۵۹۱۴۵

داغی که ژاپن بر دل ایران گذاشت

ژاپنی‌ها که روزگاری توانسته بودند با برنامه ریزی بلند مدت فوتبال آسیا را پشت سر بگذارند، اکنون به آقای فوتسال و فوتبال ساحلی در این قاره تبدیل شده‌اند.

به گزارش مشرق، جاه طلبی ژاپن در فوتبال محدود به زمین چمن نبود و این کشور یک بار دیگر با اتکا به ساختارمداری و برنامه‌ریزی توانسته به سلطه طولانی مدت ایران بر فوتسال و فوتبال آسیا نیز پایان ببخشد و اکنون باید این تیم را قدرتمندترین کشور در رشته های فوتبالی در آسیا دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

طی سال‌های گذشته تنها مانع ژاپن در تبدیل شدن به قدرت اول فوتسال و فوتبال ساحلی آسیا، ایران بود که به نظر می رسد با برنامه ریزی در این رشته ها نیز توانستند به این دست یابند.

*شکست‌های متوالی فوتسال ایران مقابل ژاپن

ژاپنی‌ها چند روز قبل توانستند در فینال مسابقات جام باشگاه های فوتسال آسیا مس سونگون را شکست دهند و جام قهرمانی را به خانه ببرند.

علاوه بر این تیم فوتسال جوانان ژاپن نیز در مسابقات قهرمانی فوتسال آسیا به میزبانی ایران موفق به کسب قهرمانی در تبریز شد تا نخستین زنگ خطرهای جدی برای ایران به صدا در آید. در واقع ژاپنی‌ها به طور متناوب توانسته بودند در گذشته قهرمانی فوتسال را کسب کنند اما برنامه ریزی آن ها رده‌های پایه نشان از عزم جدی آن‌ها برای تبدیل به قدرت اول آسیا دارد.

*قهرمانی سامورایی‌ها در فوتبال ساحلی

سامورایی‌ها در فوتبال ساحلی هم بیکار ننشستند. آن‌ها در مسابقات قهرمانی فوتبال ساحلی ضمن شکست دادن ایران در مرحله یک چهارم نهایی به راحتی قهرمان آسیا شدند و جلوی صعود ایران به جام جهانی را هم گرفتند تا به سلطه ایران پایان بخشند.

*ناکامی پرسپولیس و تیم ملی مقابل ژاپنی‌ها

صعود پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا اتفاقی بسیار بزرگ برای فوتبال ایران بود اما برای کشوری مانند ژاپن که همواره توانسته قهرمانی این مسابقات را کسب کند، غلبه بر پرسپولیس کار دشواری نبود و کاشیما آنتلرز حسرت قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا را بر دل ایرانی‌ها گذاشت و در تهران جشن قهرمانی گرفت.

اشتباه بزرگ شاگردان کارلوس کی‌روش در مرحله نیمه نهایی جام ملت های آسیا نیز حسرت دیگری برای فوتبال دوستان ایرانی بود که در صدد قهرمانی در آسیا بودند. تیم کی‌روش که یک نیمه توانسته بود به خوبی از پس ژاپن برآید، در نیمه دوم روی اشتباهات فردی قافیه را به سامورایی‌ها باخت و از رسیدن به فینال بازماند.

هر چند ژاپن قهرمان آسیا نشد اما توانست در شکست دادن تیم‌های ایرانی در طول یک سال رکورد جالبی را ثبت کند.

روند کنونی در قاره آسیا و قدرت نمایی ژاپن در رشته های مختلف در کنار ظهور کشورهایی مانند افغانستان در فوتسال، ترکمنستان و تاجیکستان در فوتبال که اخیرا ایران را هم در رقابت‌های منطقه‌ای تحت فشار قرار دادند، نشان از پیشرفت کشورهای کم نام و نشان و همینطور رکود در فوتبال ایران دارد که نتوانسته روند رو به رشد خود را ادامه دهد و فراتر از فوتبال آسیا رود.

منبع: ایسنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: باور 373 بازار سکه و ارز اخبار خودرو نفتکش انگلیسی فوتسال فوتبال ساحلی ژاپن ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۹۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استوری مشترک بازیکنان تیم ملی فوتسال؛ تا پای جان برای ایران!

یک صدا، یک هدف؛ اتحاد ملی پوشان فوتسال برای قهرمانی آسیا!

بازیکنان تیم ملی فوتسال ایران با انتشار استوری مشترکی در فضای مجازی، عزم و اراده خود را برای فتح جام ملت‌های آسیا به نمایش گذاشتند.

در این استوری، تصویری از پوستر تیم ملی با شعار "تا پای جان برای ایران" به اشتراک گذاشته شده است که اتحاد و همدلی ملی‌پوشان را در راه رسیدن به این هدف نشان می‌دهد.

جام ملت‌های آسیا از 23 اردیبهشت ماه سال جاری در تایلند آغاز می‌شود و تیم ملی ایران در گروه B این مسابقات با تیم‌های ژاپن، عربستان سعودی و ترکمنستان رقابت خواهد کرد.

شاگردان وحید شمسایی با سابقه قهرمانی در سال‌های 2016 و 2018، از مدعیان اصلی این دوره از مسابقات به شمار می‌روند و امیدوارند با تکیه بر اتحاد و همدلی خود، برای سومین بار جام قهرمانی را به خانه برگردانند.

استوری مشترک بازیکنان تیم ملی فوتسال

 

از دست ندهید ????????????????????????

جشن قهرمانی بایرلورکوزن در بوندسلیگا هواداران آرسنال از قهرمانی ناامید شدند اینتر مساوی کرد، رکورد تاریخی امتیازات لیگ‌های اروپایی دست‌نخورده ماند حضور فردوسی‌پور در مراسم ختم همسر مالک تراکتور

دیگر خبرها

  • باخت غیرمنتظره ژاپن در گام اول جام ملت های فوتسال آسیا
  • شگفتی جام ملتهای فوتسال: ژاپن به قرقیز باخت!
  • شکست عجیب ژاپن در روز اول جام ملت‌های فوتسال آسیا
  • شگفتی بزرگ در فوتسال جام ملت‌های آسیا
  • یوزهای ایرانی آماده انتقام از سامورایی‌ها
  • آغاز جنگ: ایران علیه تمام آسیا یا تمام آسیا علیه ایران
  • جام ملت‌های فوتسال آسیا| عزم ایران برای زدن ۲ نشان با یک تیر
  • ایران و ژاپن بی دردسر راهی جام جهانی خواهند شد
  • استوری مشترک بازیکنان تیم ملی فوتسال؛ تا پای جان برای ایران!
  • مهمترین رقیب ایران در اندیشه تکرار قهرمانی/ ژاپن با دو غایب بزرگ