Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه کویتی "الجریده" از یک منبع آگاه نقل کرد که اسرائیل طرح‌هایی برای هدف قرار دادن تاسیسات و پایگاه‌های حساس انصارالله در نزدیکی تنگه استراتژیک "باب‌المندب" در حد فاصل میان دریای سرخ و خلیج عدن دارد.

به گزارش ایسنا، روزنامه کویتی "الجریده" به نقل از این منبع  اعلام کرد، موساد و سرویس اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی اخیراً اقدامات و تلاش‌های گسترده‌ای را رصد کرده‌اند تا عملیاتی علیه تحرکات دریایی از مبدأ دریای سرخ و به سمت آن، در نزدیکی سواحل یمن که مشرف به باب‌المندب است، انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع مذکور همچنین اعلام کرد: تل‌آویو اطلاعات و داده‌های خود در این خصوص را در اختیار طرف‌های عربی که دارای گذرگاه‌ها و بنادری در دریای سرخ هستند و تأسیسات آنها ممکن است در صورت وقوع آن حملات به خطر بیفتند، قرار داده است.

این روزنامه نوشت: تل‌آویو، واشنگتن را از تحولات مرتبط با این موضوع مطلع ساخته است.

این منبع با بیان اینکه برخی از پهپادها و موشک‌ها با هدف استتار به عراق منتقل شده، به بمباران پایگاه‌های حشد شعبی در بغداد اشاره کرد.

پیشتر عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق اعلام کرده بود که پدافند هوایی وابسته به عراق هرگونه جنگنده که حریم هوایی این کشور را نقض کند، ساقط خواهد کرد.

روز دوشنبه گذشته انبار تسلیحاتی حشد شعبی منفجر شد و موشک‌های آن به سمت منازل شهروندان در بغداد پرتاب شد که این اتفاق یک کشته و ده‌ها زخمی‌ را بر جای گذاشت. گزارش‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد جنگنده‌های اسراییلی عامل این بمباران‌ها بودند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انصارالله یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۹۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحلیلگر عراقی: آمریکا برای حفاظت از اسرائیل در خاک ما سامانه پدافند هوایی ایجاد کرده است

سرتیپ بازنشسته و تحلیلگر امور نظامی در عراق تاکید کرد که آمریکا سامانه پدافند هوایی در عراق برای حفاظت از رژیم صهیونیستی ایجاد کرده است.

به گزارش ایسنا، عدنان الکنانی، سرتیپ بازنشسته و تحلیلگر امور نظامی در عراق خاطرنشان کرد پایگاه‌های آمریکایی مستقر در خاک عراق به رژیم صهیونیستی در دفع موشک‌ها و پهپادهای ایران کمک کرده و آمریکا سامانه پدافند هوایی برای حفاظت از رژیم صهیونیستی، نه حفاظت از خاک عراق ایجاد کرده است.

براساس گزارش خبرگزاری المعلومه، الکنانی تصریح کرد آمریکا علیه حملات ترکیه به مناطق شمالی عراق ساکت ننشسته و همزمان برای حفاظت از رژیم صهیونیستی ازطریق مقابله با موشک‌ها و پهپادهای عملیات «وعده صادق» درحالت آماده‌باش است.

وی همچنین گفت آمریکا خواهان این است که عراق سامانه پدافند هوایی نداشته باشد تا بر عملیات هوایی واشنگتن تأثیری نگذارد.

الکنانی در ادامه افزود آمریکا برای حفظ منافع خود و رژیم صهیونیستی در عراق و منطقه، سامانه‌های پاتریوت و سرام را ایجاد کرده است.

وی در پایان اظهار داشت نیروهای آمریکایی مستقر در خاک عراق با رژیم صهیونیستی در مقابله با موشک‌ها و پهپادهای عملیات «وعده صادق» مشارکت داشتند.

روابط عمومی کل سپاه بامداد یکشنبه در اطلاعیه‌ای از پاسخ نیروی هوا فضای سپاه به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از مستشاران کشورمان در سوریه، از حمله و اصابت موفق ده‌ها فروند موشک و پهپاد به اهدافی درون سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

این حملات علاوه‌بر تخریب مواضع نظامی ارتش رژیم صهیونیستی از جمله پایگاه اطلاعاتی در منطقه «جبل الشیخ» و پایگاه هوایی «نواتیم»، هزینه‌های هنگفتی نیز برای رژیم صهیونیستی و سامانه‌های پدافند هوایی آن به همراه داشته است.

در همین راستا، رسانه‌های عبری‌زبان فاش کردند که تلاش رژیم صهیونیستی برای رهگیری پهپادها و موشک‌های ایران ۱.۳ میلیارد دلار هزینه روی دست صهیونیست‌ها گذاشته است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه شماره ۲ خود با اشاره به انهدام اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی و هشدار به دولت تروریستی آمریکا نسبت به هرگونه پشتیبانی و مشارکت در ضربه به منافع ایران، تاکید کرد: هرگونه تهدید آمریکا و رژیم صهیونیستی از مبدأ هر کشوری با پاسخ متقابل جمهوری اسلامی ایران به منشأ تهدید مواجه می‌شود.

سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح کشورمان نیز در گفت‌وگویی تلویزیونی درباره جزئیات این عملیات اعلام کرد عملیات وعده صادق شامل هدف قرار گرفتن مقر اطلاعاتی دشمن صهیونیستی در منطقه «جبل الشیخ» و پایگاه هوایی «نواتیم» بوده است و از این ۲ پایگاه برای حمله به محل کنسولگری ایران در دمشق استفاده شده بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • روابط ما با آمریکا به نقطه مهم و حساس رسیده است
  • حملات آمریکا و انگلیس به تعز در یمن
  • حمله نظامی آمریکا و انگلیس به یمن
  • تحلیلگر عراقی: آمریکا برای حفاظت از اسرائیل در خاک ما سامانه پدافند هوایی ایجاد کرده است
  • پیام مهم واکنش آمریکا و متحدان اسرائیل به حمله سپاه از نگاه فلاحت‌پیشه /اقدام نظامی ایران، دقیق برنامه ریزی شده بود
  • پیام مهم واکنش آمریکا و متحدان اسرائیل به حمله سپاه از نگاه فلاحت پیشه /اقدام نظامی ایران، دقیق برنامه ریزی شده بود
  • هاآرتص: زرادخانه اتمی دیمونا هدف آسانی برای حمله سنگین ایران است
  • روایت واشنگتن‌پست از اهدافی که ایران در سرزمین‌های اشغالی زد
  • واکنش انصارالله به تنبیه اسرائیل توسط ایران
  • استقبال انصارالله یمن از تنبیه اسرائیل توسط ایران